Toon posts:

DHCP Server IP Address for Relay Agent (Draytek Vigor 2900)

Pagina: 1
Acties:
  • 244 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil zelf statische ip-adressen toewijzen aan de computers die aan de router hangen. Om die reden heb ik de DHCP-server van de router uitgeschakeld. Wanneer de DHCP-server uitgeschakeld is wordt er om een z.g.n. 'DHCP Server IP Address for Relay Agent' gevraagd. Ik gok dat het betreffende ip-adres gelijk is aan het ip-adres waaronder de router (via het modem) verbinding maakt met het internet?
En als dat zo is, dan neem ik aan dat wanneer de provider dynamisch een ip-adres toewijst wanneer er verbinding wordt gemaakt met het internet, je dus niets in moet vullen?

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:30
Als je een relay invult, worden je dhcp-requests doorgestuurd naar de server die je daar invult. Als je geen dhcp wilt gebruiken, vul je er niks in.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-03 21:27

job

Waar wordt deze zogenaamde DHCP Server IP Adress for Relay Agent gevraagd?? In je router? Door je os?

Ik heb overigens het idee dat je nu wat doorelkaar haalt.
Je moet onderscheid maken tussen de dhcp van je provider (die geeft je router een ip adres), en die van je router (die geeft je pc's een ip adres).

Je moet dus wel het juiste dhcp gebeuren uitschakelen.

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op maandag 12 februari 2007 @ 21:40:
Waar wordt deze zogenaamde DHCP Server IP Adress for Relay Agent gevraagd?? In je router? Door je os?

Ik heb overigens het idee dat je nu wat doorelkaar haalt.
Je moet onderscheid maken tussen de dhcp van je provider (die geeft je router een ip adres), en die van je router (die geeft je pc's een ip adres).

Je moet dus wel het juiste dhcp gebeuren uitschakelen.
Als ik het dus goed begrijp stel ik in de router bij DHCP Server IP Address for Relay Agent een zelfgekozen ip-adres in?

Het betreffende (zelfgekozen) ip-adres stel ik vervolgens ook bij de computer met het statische ip-adres in bij De volgende DNS-serveradressen gebruiken?

Vervolgens stel ik in de router bij DNS Server IP Address Primary en Secondary IP Address de dns-server ip-adressen van mijn provider (Chello) in?

Afbeeldingslocatie: http://img161.imageshack.us/img161/5277/dhcpwh5.th.png

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2007 22:29 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-03 21:27

job

Nee niet helemaal. Eigenlijk helemaal niet.
Bij relay moet je dus niets invullen.

Je plaatje werkt niet, dus ik doe het even uit m'n hoofd.
Je stelt het zo in dat je modem automatisch een ip adres krijgt. (dus een dynamisch ip adres).
(dus gewoon volgens de standaard instelling).
Je zorgt ervoor dat internet werkt en dan blijf je verder van het "internet acces setup" menu af.

Of je statische ip's door je router kan laten uitdelen is afhankelijk van je router. Ik kan de handleiding (behalve de versimpelde versie) niet via internet vinden, dus daar kan ik je niet mee helpen.
Je kan dus twee dingen doen, kijken of je je router statische ip's uit kan laten delen... en dan moet je de dhcp aan laten staan.j
Of, je stelt zelf op je pc statische ip adressen in, en schakelt dhcp-server op de router uit.

Bijvoorbeeld:
ip: 192.168.1.200 (een willekeurig adres, maar niet die van de router of een andere pc)
subnet: 255.255.255.0 (gewoon deze invullen)
gateway: 192.168.1.1 (het ip adres van de router, deze is de gateway.. de toegang naar het internet)
dns: 192.168.1.1 (het ip adres van de router, je pc stuurt de zoekopdracht naar je router, deze weer naar je provider)
(LET OP: dit zou je dus in de pc moeten invoeren, niet in de router.

[ Voor 19% gewijzigd door job op 13-02-2007 14:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 13:59:
Nee niet helemaal. Eigenlijk helemaal niet.
Bij relay moet je dus niets invullen.

Je plaatje werkt niet, dus ik doe het even uit m'n hoofd.
Je stelt het zo in dat je modem automatisch een ip adres krijgt. (dus een dynamisch ip adres).
(dus gewoon volgens de standaard instelling).
Je zorgt ervoor dat internet werkt en dan blijf je verder van het "internet acces setup" menu af.

Of je statische ip's door je router kan laten uitdelen is afhankelijk van je router. Ik kan de handleiding (behalve de versimpelde versie) niet via internet vinden, dus daar kan ik je niet mee helpen.
Je kan dus twee dingen doen, kijken of je je router statische ip's uit kan laten delen... en dan moet je de dhcp aan laten staan.j
Of, je stelt zelf op je pc statische ip adressen in, en schakelt dhcp-server op de router uit.

Bijvoorbeeld:
ip: 192.168.1.200 (een willekeurig adres, maar niet die van de router of een andere pc)
subnet: 255.255.255.0 (gewoon deze invullen)
gateway: 192.168.1.1 (het ip adres van de router, deze is de gateway.. de toegang naar het internet)
dns: 192.168.1.1 (het ip adres van de router, je pc stuurt de zoekopdracht naar je router, deze weer naar je provider)
(LET OP: dit zou je dus in de pc moeten invoeren, niet in de router.
Het werkt. Bedankt voor de info!
Pagina: 1