Toon posts:

[Vista] ATi DualDisplay stuurt 2e monitor verkeerd aan*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ey mensen,
Ik heb nu ongeveer een maand Vista RTM draaien en sinds kort ook Catalyst 7.1
Ik krijg het alleen niet voor elkaar een DualDisplay opstelling aan de praat te krijgen >:)
Als ik 'm via CCC instel krijg ik of "frequency out of range" of zwart-wit beeld op m'n 2de scherm..

FF wat specs..

Drivers: ATi Catalyst 7.1 (29-01-07)
Videokaart: Sapphire x1800xt

Iemand die hetzelfde probleem heeft, of - nog beter - een oplossing heeft?

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-03 00:25
Hoe kan je vista nou al een maand hebben draaien als die pas 30 Januari 2007 uitkwam en het nu 12 Februari 2007 is.

Maar miss andere hertzen proberen.

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Verwijderd

De RTM was al sinds november te downloaden :)

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-03 00:25
Oh oke mijn excusses. 8)7
Ik houd de MSDNAA of dat gebeuren niet in de gaten en ben er ook geen lid van wat wel zijn voordelen heeft O-)

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
the squaler1 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 21:43:
Oh oke mijn excusses. 8)7
Ik houd de MSDNAA of dat gebeuren niet in de gaten en ben er ook geen lid van wat wel zijn voordelen heeft O-)
MSDNAA heeft geen Ultimate, MSDN weer wel, en die was al sinds 30 November te krijgen inderdaad. Verder kon men inderdaad ook minder legaal downloaden, en ZONDER key installeren. Op 30 Januari kan deze persoon dan een legale key halen, en alsnog Windows activeren.

Het is dus inderdaad heel normaal dat mensen al een maand legaal Vista hebben draaien. :Y

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 'm idd al eerder gedownload en geactiveerd, but who cares...

Back ontopic :x
Enige hertz die k kan kiezen is 85, wat dus niet klopt :x

Verwijderd

heb je de juiste monitoren geinstalleerd of gebruik je "plug en play monitor" ?

offtopic:
ey Rick hoe ist? :P lang niet gesproke :P

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-02 20:01

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

En als je de CCC nou eens niet gebruikt en het puur met de standaard windows opties doet?
CCC maakt er bij mij een zooitje van, als ik de standaard ingebakken Windows opties gebruik zijn er geen problemen.

Dus 2de scherm aanklikken en "extend my windows desktop to this monitor" heeft bij mij alle problemen opgelost.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• lullebakman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-03 10:16
Bij mij loopt DualDisplay goed, maar Horizontal Span kan ik nergens instellen. (DualDisplay = 2 x 1280x1024 en Horizontal Span = 1 x 2560x1024). Via Horizontal Span kan je op 2 schermen gamen.
Ik draai Vista met de Catalyst 7.1 op een 9600XT.
Komt er nog een Horizontal Span voor Vista? Want dit is een van de weinige dingen die me nog tegenhouden om over te stappen.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-02 20:01

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

lullebakman schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 14:08:
Bij mij loopt DualDisplay goed, maar Horizontal Span kan ik nergens instellen. (DualDisplay = 2 x 1280x1024 en Horizontal Span = 1 x 2560x1024). Via Horizontal Span kan je op 2 schermen gamen.
Ik draai Vista met de Catalyst 7.1 op een 9600XT.
Komt er nog een Horizontal Span voor Vista? Want dit is een van de weinige dingen die me nog tegenhouden om over te stappen.
Ik snap wat je bedoelt, mag ik vragen welke spellen dat ondersteunen? Het enige spel dat ik tot nu werkende heb voor dual screen (weinig spectaculair) Spring (uit opensource games topic)

Deze optie is alleen mogelijk vie CCC, misschien zijn/komen er andere opties?
Zolang ik ook niet alles kan doen wat ik nu op w2k3 kan doen, zal ik nog niet overstappen. Waarschijnlijk ga ik pas over als SP1 er is, en hopelijk brengt dat ook goede, lees _werkende_ drivers.
Moet wel zeggen dat 2560x1024 een rottige resolutie is voor desktop werk, als je op maximaliseren drukt gelijk hele desktop vol met 1 map.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• lullebakman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-03 10:16
prutser001 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 14:44:
[...]

Ik snap wat je bedoelt, mag ik vragen welke spellen dat ondersteunen? Het enige spel dat ik tot nu werkende heb voor dual screen (weinig spectaculair) Spring (uit opensource games topic)

Deze optie is alleen mogelijk vie CCC, misschien zijn/komen er andere opties?
Zolang ik ook niet alles kan doen wat ik nu op w2k3 kan doen, zal ik nog niet overstappen. Waarschijnlijk ga ik pas over als SP1 er is, en hopelijk brengt dat ook goede, lees _werkende_ drivers.
Moet wel zeggen dat 2560x1024 een rottige resolutie is voor desktop werk, als je op maximaliseren drukt gelijk hele desktop vol met 1 map.
Voor spellen: Live for Speed, Red Alert 2, MotoGP 3... (op WideScreenGamingForum.com heb je een lijst van spellen die breedbeeld ondersteunen. Door een paar dingen te wijzigen, kan je met een aantal spellen ook op twee schermen spelen. De voorwaarde is dat je Horizontal Span gebruikt.

Het probleem is dat deze optie zelfs niet in het CCC van Vista zit, wel in dat van XP.

Ik maximaliseer nooit meer sinds ik van 1024x768 naar 2560x1024 ben overgegaan, mijn Firefox is zo'n 90% van het linkerscherm en iTunes 80% van het rechter. Zo kan ik de icoontjes die er naast staan makkelijk bereiken.

Verwijderd

Topicstarter
prutser001 schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 13:13:
En als je de CCC nou eens niet gebruikt en het puur met de standaard windows opties doet?
CCC maakt er bij mij een zooitje van, als ik de standaard ingebakken Windows opties gebruik zijn er geen problemen.

Dus 2de scherm aanklikken en "extend my windows desktop to this monitor" heeft bij mij alle problemen opgelost.
Sja, dat werkt ook wel, maar dan krijg ik op m'n 2de scherm dus zwart/wit beeld, en ik wil mn beeld dus clonen, en niet extenden :x

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik maak je topic titel nog even af zodat het wat duidelijker is waar je topic nu eigenlijk over gaat :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb m'n monitor nu op m'n *secondaire videopoort" aangesloten, en heb nu dus ook zwart-wit beeld -_-. Tijdens de POST en het laden van Vista heb ik gewoon kleurenbeeld, maar zodra hij m'n driver heeft geladen wordt het zwart/wit, hopelijk lost ATi dit snel op...

Verwijderd

Topicstarter
*Launching the Catalyst Control Center after hot-plugging a secondary CRT display device may result in the desktop image reverting to a black and white image requiring a re-installation of the display driver

Het is dus een bekend probleem, ik ga nu m'n drivers verwijderen, beide schermen aansluiten en het weer proberen

Bron: meuktracker: ATi Catalyst 7.1 voor Windows Vista

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-02 12:50
ik draai hier een gelijkaardige setup, enkel een EN versie en een sapphire x800xtx en men 2x20" wide werkt perfect. Maar ik herinner me wel dat CCC moeite had met dual display CRT's omdat daar de herzen moeten gezet worden.
Op een tft gaat hij standaard naar 2x60Hz en hoppa, alles werkt.

Ik heb ergens op een WoW forum gelezen dat dit enkel het geval is met kaarten met 2xDVI out, bij andere kaarten kan je gewoon je crt op de vga hotpluggen en je bent klaar.

Dus tot er een fix is, dan maar mooi met je gewenste setup booten :)

Verwijderd

Topicstarter
met EN bedoel je engels? Ik heb 2x een 17" TFT, met idd 2xdvi..
Binennkort komt Catalyst 7.2 toch uit, dus ik wacht af :)
Pagina: 1