geheugen timings aanpassen

Pagina: 1
Acties:

• Putyah
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:18
Beste mede tweakers

Ik ben de laatste tijd aan het overclocken geweest met mn systeem, en heb een mn systeem stabiel gekregen op 3.4 ghz. Ik orthos 11 uur laten draaien en geen 1 foutmelding gehad. Nu haalde ik via de bios mijn geheugen van auto af om de timings te veranderen. Ik wou deze veranderen omdat mijn geheugen veel hogere kan hebben. Toen ik dit gedaan had starte ik mn pc opnieuw op. De pc ging wel aan maar gaf geen beeld. ik zette de timings hoger maar nog steeds geen beeld. Zette de pc weer op auto en verlaagde de fsb maar dit had ook geen effect. Mijn vraag is of iemand nog meer hier ervaring mee heeft?Het liefst zou ik mijn pc op de timings 4-4-4-12 zetten.

Specs

e6600
asus p5w dh deluxe
corcair twin x 5400 c4 4-4-4-12@stock
antec neheo 550 watt

Afbeeldingslocatie: http://img108.imageshack.us/img108/1989/geheugentimingsfl2.th.png

Verwijderd

Corsair 667 RAM staat zeker de laatste tijd NIET goed bekend om te overclocken, dus misschien kan het dus op default voltage wel helemaal geen 4-4-4-12 aan. Test eens 334Mhz 4-4-4-12. Als dat werkt dan is er niks aan de hand m.b.t. RMA oid

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
377MHz toch? Heb ook dat geheugen, niet echt een goede overklokker komt niet verder dan 430 met +0.5V 5-5-5-15.

Denk dat jij het beste +0.2-0.3Vdimm extra kan geven als je het geheugen een beetje koel houd kan het geen kwaad.

• Putyah
Dan loopt het geheugen wel gewoon 4-4-4-12. Ik heb ook al mem test voor zo'n 8 uur gedraaid en daar kwam ook geen fout uit. Met orthos is het wel zo als ik de cpu en wat ram stress, dat er wel een fout optreed, maar waneer ik alleen de cpu 100% stress er geen fouten komen. Ik heb het voltage van het geheugen wat verhoogd naar 1.95 volt omdat het geheugen niet meer op standaard snelheid loopt.

• Putyah
bassie_ schreef op maandag 12 februari 2007 @ 20:36:
377MHz toch? Heb ook dat geheugen, niet echt een goede overklokker komt niet verder dan 430 met +0.5V 5-5-5-15.

Denk dat jij het beste +0.2-0.3Vdimm extra kan geven als je het geheugen een beetje koel houd kan het geen kwaad.
Ja loopt inderdaad die snelheid. Dacht dat corsair zo goed was in het overclocken. Had ik toch beter voor de pc 6400 versie kunnen gaan (of de dominator serie >:) ). Ik heb het voltage al verhoogd naar 1.95v. Kan het niet zo zijn dat ik in de bios iets vergeet uit te zetten?

Sorry voor dubbel post

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Putyah schreef op maandag 12 februari 2007 @ 20:41:
[...]

Ja loopt inderdaad die snelheid. Dacht dat corsair zo goed was in het overclocken. Had ik toch beter voor de pc 6400 versie kunnen gaan (of de dominator serie >:) ). Ik heb het voltage al verhoogd naar 1.95v. Kan het niet zo zijn dat ik in de bios iets vergeet uit te zetten?

Sorry voor dubbel post
De eerste paar rev's van die dingen hadden die goede micron chippies erop vanaf rev 1.8 niet meer gebruikt volgens mij.

• Putyah
Dat is wel jammer opzich. Maakt het veel voor de snelheid uit als de timings brak zijn? Misschien dan toch maar voor nieuw geheugen sparen. Denk dat ik dan voor ocz ga.
Pagina: 1