Toon posts:

Pinnacle 10: Invoegen filmpje aan/in film probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Er is een probleempje met pinnacle 10.5. Ik heb een film 'ingeladen' van de digitale videocamera, daar wil ik een grappig filmpje tussen zetten. :P Dit filmpje is op mn dig. fotocam. gemaakt.
Als ik dan op openen klik, zie je een menutje opkomen dat Pinnacle de scenes aan het verkennen is en dan zie je het filmpje niet verschijnen, onder bewerken. :(

(Met foto's toevoegen zie ook zwarte, grijze, gestreepte afbeeldingen komen, maar als ik daar op klik zie ik wel de correcte afbeelding.)

Als ik de map kijk waar het filmpje is opgeslagen dan zie ik wel een index bestand en een .scn file.
Kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt :)

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die ervaring hier mee heeft? Het gaat om het invoegen van een filmpje van internet in een vakantiefilm om zo een grappig geheel te krijgen, om op een bruiloft te vertonen van een vriend :)

Verwijderd

Welk formaat heeft dat filmpje? Wellicht dat je een plugin nodig hebt voor het importeren van MPEG/ Quicktime...

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Het filmpje van je fotocamera is waarschijnlijk een raar formaat, dus kan je beter eerst er een ander formaat van maken (mpeg, divx/xvid(avi)) met behulp van virtual dub.

Ps. Je kan Gspot gebruiken om te kijken wat voor formaat het filmpje van je fotocamera is, en welke codec je dus nodig hebt, download hier..

[ Voor 36% gewijzigd door djexplo op 15-02-2007 11:54 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Topicstarter
De filmpes van camera heb ik eerst omgezet naar avi. Toen pakte pinnacle de bestanden nog niet. Vanavond zit ik wat te klooien en in 1 keer herkent hij de bestanden en kan ik ze zonder problemen toevoegen. :)

Het zal wel aan de instabiliteit van pinnacle liggen, pinnacle sluit soms zomaar af 8)7.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2007 12:29 ]