Heb een schone installatie gedaan van het CMS Joomla en krijg steeds dezelfde fout.
Ik heb sterk het vermoeden dat de fout ontstaat door mijn PHP config, de fout resulteerd namelijk in een lege HTML pagina. (de error hieronder komt uit de apache log)
Code snippet uit classes.php:
En deze melding uit de apache log
En de code uit language.php:
iemand een idee wat de fout zou kunnen zijn in (waarschijnlijk) mijn config?
Ik gebruik PHP5 op Apache2. Volgens de Joomla handleiding heb ik de modules Zlib en XML nodig, maar die zijn enabled en werken zie ik in mijn phpinfo();
Nogmaals de code zelf zou het bijna niet kunnen zijn.....dezelfde code werkt bij honderden anderen wel. Ik zal wel een module missen of een setting fout hebben in php.ini.... maar wat??
help!
Ik heb sterk het vermoeden dat de fout ontstaat door mijn PHP config, de fout resulteerd namelijk in een lege HTML pagina. (de error hieronder komt uit de apache log)
code:
1
| [client xxx.xxx.xxx.xxx] PHP Fatal error: Call to a member function name() on a non-object in /srv/www/vhosts/xxxx.nl/installation/includes/classes.php on line 1698 |
Code snippet uit classes.php:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| // Check that it's a localise file
1698 if ($xml->document->name() != 'localise') {
1699 return 'not a localise'; //null;
1700 }
1701 $tags = $xml->document->children();
1702 $ret = array();
1703 $ret['lang'] = $tags[0]->data();
1704 $ret['helpurl'] = $tags[1]->data();
1705 return $ret; |
En deze melding uit de apache log
code:
1
| [client xxx.xxx.xxx.xxx] PHP Fatal error: Call to a member function name() on a non-object in /srv/www/vhosts/xxxx.nl/libraries/joomla/i18n/language.php on line 533 |
En de code uit language.php:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| 532 // Check that it's am metadata file
533 if ($xml->document->name() != 'metafile') {
534 return null;
535 }
536
537 $metadata = array ();
538
539 //if ($xml->document->attributes('type') == 'language') {
540
541 foreach ($xml->document->metadata[0]->children() as $child) {
542 $metadata[$child->name()] = $child->data();
543 }
544 //} |
iemand een idee wat de fout zou kunnen zijn in (waarschijnlijk) mijn config?
Ik gebruik PHP5 op Apache2. Volgens de Joomla handleiding heb ik de modules Zlib en XML nodig, maar die zijn enabled en werken zie ik in mijn phpinfo();
Nogmaals de code zelf zou het bijna niet kunnen zijn.....dezelfde code werkt bij honderden anderen wel. Ik zal wel een module missen of een setting fout hebben in php.ini.... maar wat??
help!