Waar slaat Win XP zijn wachtwoorden op?

Pagina: 1
Acties:

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-03 15:36
Hallo mede Tweakers,

Ik heb een probleempje. Ik heb afgelopen weekend een harde schijf bij iemand ingebouwd en heel de computer dus opnieuw geinstalleerd omdat het OS op de nieuwe schijf moest komen. Diegene had altijd een website waar die in moest loggen, maar de gebruikersnaam en het wachtwoord had die opgeslagen zodat die elke keer als die op die site kwam alleen maar op OK moest drukken en ingelogd was.

Nou is het ongeveer 2 jaar geleden dat de pc bij hem opnieuw geinstalleerd is en al die tijd heeft die het wachtwoord dus niet nodig gehad omdat die gewoon op OK kon klikken. Dus je raadt het al, gisteren wilde die inloggen op die site maar hij wist de gebruikersnaam en het wachtwoord niet meer :( . Dus nu wil ik dat bestandje van die oude windows in de nieuw geinstalleerde windows zetten zodat die weer automatisch inlogd. Ik weet niet op dit uberhaupt wel kan daarom vraag ik het hier ff. Dus weer iemand waar ik dit bestand kan vinden zodat die alleen maar op OK hoeft te klikken en zijn gebruikersnaam en wachtwoord dus niet hoeft te weten?

Alvast bedankt.

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:08
welke browser gebruikte hij?

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
je kunt het programma "cain & abel" gebruiken om de meeste wachtwoorden en opgeslagen troep weer boven water te krijgen.

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07-2025
Even er van uit gaande dat Internet Explorer gebruikt wordt, de informatie van een website wordt meestal in een cookie opgeslagen, dus de cookies eruit vissen.

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:28
Als je de oude XP installatie nog hebt kun je zoals jealma al zegt met programmatjes aan de gang. Als je de oude XP installatie niet meer hebt dan kun je kijken of de persoon z'n accountnaam nog wel weet en dan de optie "Wachtwoord vergeten" gebruiken op de site.

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-03 15:36
Het is inderdaad internet explorer 6. Kan ik dan gewoon het cookie (of de cookie, hoe zeg je dat?) kopieren van de oude windows naar de goeie map in de nieuwe windows? Ziet internet explorer hem dan automatisch als ik naar die site ga?

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

• 2bmws
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07-2025
Ik weet niet of het gaat werken, maar je kunt het in iedergeval proberen.
dus de cookies kopieren naar de goeie map ik dacht dat ze in Temporary Internetfiles stonden

Laat het even weten of het gelukt is

Time is an illusion, Lunchtime doubly so

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Mogelijkheid 2: is er geen optie om dit vergeten wachtwoord te laten e-mailen (naar een e-mailadres dat wel is onthouden hoop ik ;)) (aka passmailer) ?

[ Voor 9% gewijzigd door 0xDEADBEEF op 12-02-2007 21:42 ]

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Pagina: 1