Versterker met 6 CH direct in i.c.m. SBLive 5.1?

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Topicstarter
Beste mensen,

Ik sta op het punt om een nieuw geluidskaartje (SoundBlaster Live Player 5.1) aan te schaffen, maar eerst nog even een paar vraagjes aan de experts: ;)

1) Ik heb een Pro-Logic versterker (Marantz SR490) waar een "6 Channel direct in" op zit. Als ik de 6 analoge uitgangen van de SoundBlaster hierop aan zou sluiten, zou ik dan Dolby Digital kunnen krijgen? (dus dat de SoundBlaster als een AC3 decoder werkt met een DVD speler in m'n PC of bij AC3 compatible games)

2) Zit er nou wel of niet standaard een Optical out op die SBLive, of moest ik daarvoor dat 5,25" bay erbij kopen?

3) Als er wel een Optical out op zit: kan ik die dan gebruiken om digitaal op m'n MD (JVC XM R70) op te nemen? (audio CD dan uiteraard in m'n CD-rom-speler)

Natuurlijk kan ik ook een TerraTec SoundSystem DMX X-Fire 1024 kopen als die de bovenstaande dingen wel kan, is nog goedkoper ook :)

Alvast bedankt!

Erik Jan

This can no longer be ignored.

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Topicstarter
^^^^^^^^

This can no longer be ignored.

Verwijderd

1) ja
2) weeknie
3) weekooknie

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19-08 23:10

Metten

ik hou het graag simpel

1) ja
2) nee, dan moet je de Live! Platinum 5.1 hebben, bij de gewone platinum is 1) nee
3) dit zou moeten werken. Let er dan wel op dat je je CD-ROM speler met een SP/DIF kabeltje op je kaart aansluit (wordt meegeleverd bij Platinum versie)

En de terratec kan dat eerste dus niet, heeft wel een optische uitgang, maar 3) zou ik dan niet weten