[mysql] affected rows opvragen vanuit MySQL

Pagina: 1
Acties:

• cyberstalker
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

cyberstalker

Eersteklas beunhaas

Topicstarter
Ik heb heel google afgezocht, maar ik kan niet vinden hoe je het aantal affected rows (na een insert) opvraagt vanuit MySQL.

Ik weet dat het met PHP met de functie mysql_affected_rows gaat, maar hoe doe ik dit vanuit MySQL zelf? Ik heb dit nodig voor een procedure, waarbij ik alleen een rij wil invoegen als een vorige query een insert oplevert.

Ik ontken het bestaan van IE.

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:39

aex351

I am the one

Het is een PHP functie en geen MySQL functie.

< dit stukje webruimte is te huur >

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:38
Als ik me niet vergis geven een UPDATE en een DELETE een resultset terug met 1 kolom, welke de waarde van et aantal aangetaste resultaten bevat. Ik vergis me :)

@aex351
Het is een MySQL API functie, waar PHP gebruik van maakt. Het is geen vorm van query voor zover ik kan vinden, zoals iets "SHOW AFFECTED".
http://dev.mysql.com/doc/.../mysql-affected-rows.html

[ Voor 50% gewijzigd door frickY op 12-02-2007 19:09 ]

• cyberstalker
  • Niet online

cyberstalker

Eersteklas beunhaas

Topicstarter
aex351 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 19:02:
Het is een PHP functie en geen MySQL functie.
Nee dat begrijp ik. Maar ik neem aan dat er een equivalent bestaat in MySQL zelf. Die functie wil ik graag weten.

• cyberstalker
  • Niet online

cyberstalker

Eersteklas beunhaas

Topicstarter
frickY schreef op maandag 12 februari 2007 @ 19:03:
Als ik me niet vergis geven een UPDATE en een DELETE een resultset terug met 1 kolom, welke de waarde van et aantal aangetaste resultaten bevat.
Het gaat hier om een INSERT statement. Ook bij een UPDATE statement krijg ik overigens als enige terug:
Query OK, 1 row affected (0.00 sec)
Rows matched: 1 Changed: 1 Warnings: 0
Ik zie hier geen resultset waar ik data uit kan halen.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dan heb je toch het aantal affected rows? Je krijgt inderdaad niet de gewijzigde rijen zelf terug, maar dat doet mysql_affected_rows() ook niet. :P

{signature}

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

ROW_COUNT() functie gebruiken?

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
ROW_COUNT() was added in MySQL 5.0.1.
O-)
Maar goed, versienummer van TS is niet bekend.

offtopic:
Versienummers zijn altijd belangrijk, maar zeker vanwege de grote verschillen bij Mysql, 4.0, 4.1, 5.0 en 5.1 mogen mysql topics zonder versienummer wat mij betreft meteen dicht, te vaak spraakverwarring vanwege een verschillende featureset, zonde van iedereen zijn tijd en pure topic vervuiling. (hier gemeld: Voutloos in "Feedback op moderatie binnen de Devschuu...")

[ Voor 90% gewijzigd door Voutloos op 13-02-2007 09:46 ]

{signature}

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

So true, overigens is er in < 5.0.1 voor zover ik kan zien geen mogelijkheid om dit voor elkaar te krijgen in SQL. Best raar eigenlijk gezien de MySQL API het wel gewoon kan :?

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

• cyberstalker
  • Niet online

cyberstalker

Eersteklas beunhaas

Topicstarter
Thanks. Dat was precies wat ik zocht.
Voutloos schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 09:32:
[...]
O-)
Maar goed, versienummer van TS is niet bekend.

offtopic:
Versienummers zijn altijd belangrijk, maar zeker vanwege de grote verschillen bij Mysql, 4.0, 4.1, 5.0 en 5.1 mogen mysql topics zonder versienummer wat mij betreft meteen dicht, te vaak spraakverwarring vanwege een verschillende featureset, zonde van iedereen zijn tijd en pure topic vervuiling. (hier gemeld: Voutloos in "Feedback op moderatie binnen de Devschuu...")
Sorry, dat is inderdaad stom van mij om er niet bij te zetten :$ . Het is overigens versie 5.0.26.

Pagina: 1