Toon posts:

Blokkerig scherm na firmware update intelchip

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een nieuwe imac 20" gekocht. Tijdens de eerste opstart, vroeg hij na het installeren van wat software om ook een firmware update te doen. Dit heb ik gedaan, alleen toen liep hij vast en liet een blokkerig beeldscherm zien. Na een hele tijd te hebben gewacht, heb ik toch maar besloten om de computer te herstarten. Daarna ging het weer goed. Ik had alleen zojuist mijn computer even een tijd niet aangeraakt zodat hij in de slaapstand gaat en vervolgens liet hij het volgende zien (zie afb). Wat kan er mis zijn, slim om de imac zo snel mogelijk terug te brengen?

Afbeeldingslocatie: http://img265.imageshack.us/img265/8695/dsc02498pi2.jpg

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-02 23:21
Nieuwe eisen. Lijkt me dat de videokaart brak is.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Probeer de firmware update nog een keer te doen. En anders inderdaad terug naar de Apple Dealer. Lijkt me dat dit wel onder de garantie valt. :)

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:09

breinonline

Are you afraid to be known?

Firmware nog eens updaten, maar het ziet er inderdaad naar uit dat de videokaart rot is. Mocht het niet helpen linea recta terug naar de shop en om laten ruilen :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Topicstarter
ik heb er nu weer een paar uur op gecomputeerd maar heb niets vreemds meer ontdekt. Kan het een soort van hickup zijn geweest? Hoe kan ik het testen of het allemaal ok is, bestaat er dus iets van een grafische kaart tester?

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:09

breinonline

Are you afraid to be known?

Je hebt een cd (dvd tegenwoordig?) met Apple Hardware Test. Die zou je een een testje kunnen laten doen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-01 23:29
Ga eens wat gamen, dan ontdek je snel genoeg of je grafische kaart over de kop gaat.
Hoewel OS X best grafisch is is het peanuts voor dergelijke kaarten als die in de C2D imacs.
Ga een spel spelen! De Demo van Doom 3 bijvoorbeeld ;)
(bestaat die wel in demo? :P )

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Afaik test de Apple Hardware Test niet echt specifiek de videokaart, ik heb tijdens het testen in ieder geval geen grafische shows gezien. Ga inderdaad eens lekker een middagje gamen, als er problemen optreden moet je zeker je iMac terugbrengen.

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
De mac begon van de week steeds meer deze kuur te vertonen, dus toen was het voor mij genoeg en heb hem linea recta terug gebracht naar de dealer. Ze hebben hem nagekeken en waarschijnlijk is het het moederbord, dus krijg ik een nieuw moederbord...
Ik heb een nieuwe imac geëist, aangezien het natuurlijk belachelijk is dat hij na enkele minuten al gebreken vertoond. Dit konden ze niet voor me doen omdat de machine al geregistreerd was ( logisch want dat is een van de eerste stappen die je moet ondernemen als je de computer voor het eerst aanzet ). Ik heb soms toch wel erg sterke twijfels bij apple customer care ...

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 21:17
Heeft niks met AppleCare te maken. Het probleem doet zich voor bij je verkooppunt. Aangezien Apple in Nederland geen retail winkels heeft, ligt het probleem dus ook niet bij Apple's service. De winkels zijn namelijk eigen ondernemers.

Je hebt geen koopovereenkomst met de fabrikant, de fabrikant kan je alleen een reparatie aanbieden.

Neem http://www.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=523 er eens bij en stap dan terug naar je verkooppunt en wijs ze erop.

En dan vooral http://www.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=1803

[ Voor 24% gewijzigd door ericafterdark op 14-02-2007 22:40 ]

Hier had uw reclame kunnen staan.

Verwijderd

Topicstarter
Eiríkr schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 22:34:
Heeft niks met AppleCare te maken. Het probleem doet zich voor bij je verkooppunt. Aangezien Apple in Nederland geen retail winkels heeft, ligt het probleem dus ook niet bij Apple's service. De winkels zijn namelijk eigen ondernemers.

Je hebt geen koopovereenkomst met de fabrikant, de fabrikant kan je alleen een reparatie aanbieden.

Neem http://www.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=523 er eens bij en stap dan terug naar je verkooppunt en wijs ze erop.

En dan vooral http://www.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=1803
Ik heb de artikelen gelezen, en dit geeft inderdaad ruimte voor discussie. Alleen gooien zij gelijk de deur dicht en zeggen dat een nieuwe gewoon niet im frage kommt en dat ze hem deugdelijk repareren.

Verwijderd

Wat ik met mijn MacBook heb gedaan is de helpdesk van Apple zelf opbellen met het bericht dat ik absoluut niet gecharmeerd was deze behandeling (dus enkel reparatie, er waren vrij veel onvolkomendheden). Na enig getouwtrek is er een bedrijfje uit Utrecht bij mij thuis langsgekomen om de mac op de onvolkomendheden te controleren en vervolgens de doos te sealen welke ik bij de winkel weer om mocht ruilen voor een nieuwe. Welke winkel zit jij overigens? Ik heb zelf erg slechte ervaringen met het Apple Center aan de Lijnbaan in Rotterdam. Die hebben niet eens een technische dienst ter plaatse waardoor je de machine voor iedere kleinigheid meteen een week kwijt bent zodat zij hem naar een locatie ergens anders in Nederland kunnen sturen.

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Heb je AppleCare? Dan kun je toch gewoon direct contact opnemen met hen, doosje terugsturen en krijg je hem weer teruggestuurd (of een nieuwe). De winkel zelf heeft imho meestal geen technisch bekwame mensen, dus die zeggen ook maar wat hun manager vertelt. In ieder geval kun je je Apple gelijk wanneer omwisselen, zelfs voor een ander model, het veranderen van de ID heeft daar niets mee te maken (wel contact opnemen om deze te registreren).

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02 21:17
Guru Evi schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 18:11:
Heb je AppleCare? Dan kun je toch gewoon direct contact opnemen met hen, doosje terugsturen en krijg je hem weer teruggestuurd (of een nieuwe). De winkel zelf heeft imho meestal geen technisch bekwame mensen, dus die zeggen ook maar wat hun manager vertelt. In ieder geval kun je je Apple gelijk wanneer omwisselen, zelfs voor een ander model, het veranderen van de ID heeft daar niets mee te maken (wel contact opnemen om deze te registreren).
Dat geldt alleen voor de iPod nano en de iPod video.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 13:50:
Welke winkel zit jij overigens? Ik heb zelf erg slechte ervaringen met het Apple Center aan de Lijnbaan in Rotterdam. Die hebben niet eens een technische dienst ter plaatse waardoor je de machine voor iedere kleinigheid meteen een week kwijt bent zodat zij hem naar een locatie ergens anders in Nederland kunnen sturen.
Lijnbaan is inderdaad niets dan ellende, naast het station in het oud handelsgebouw zit ook een Apple Center, daar is de service stukken beter. Aan de lijnbaan hebben ze mij een keer geprobeerd te #@#($@# door voor een mini dvi-vga converter, die overal 19 euro kost, 29 euro te rekenen met als argument "alle Apple Centres bepalen hun eigen prijs terzake accessoires."

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:55
Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 19:33:
[...]

Lijnbaan is inderdaad niets dan ellende, naast het station in het oud handelsgebouw zit ook een Apple Center, daar is de service stukken beter. Aan de lijnbaan hebben ze mij een keer geprobeerd te #@#($@# door voor een mini dvi-vga converter, die overal 19 euro kost, 29 euro te rekenen met als argument "alle Apple Centres bepalen hun eigen prijs terzake accessoires."
Heb ik er ook nog eentje, de toetsenborden die bij de imac geleverd worden, in de doos van een draadloze stoppen en ze dan verkopen als bedraad...

En als een verkoper dan twijfelt of hij ze mag verkopen push de manager lekker door...

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07-2025
Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 12:05:
[...]

Ik heb de artikelen gelezen, en dit geeft inderdaad ruimte voor discussie. Alleen gooien zij gelijk de deur dicht en zeggen dat een nieuwe gewoon niet im frage kommt en dat ze hem deugdelijk repareren.
Hard spelen. Dat doen zij nu ook blijkbaar. Stel ze in gebreke, schriftelijk, en schakel rechtsbijstand in als je die hebt, consumentenbond, advocaat (dat kan gratis, mocht je krap bij kas zitten). Het moet je aan je deriere roesten of ze hem "deugdelijk" repareren, een dergelijk (duur!) apparaat moet gewoon goed werken na aankoop.

Ik heb ook een dergelijk akkefietje gehad, met Acer weliswaar, maar 4 moederborden later was het euvel nog steeds niet verholpen. Nu alweer 2,5 jaar een door Acer gesponsorde Vaio, die vlekkeloos zijn ding doet 8) >:)

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-02 21:31

Osxy

Holy crap on a cracker

Zeg dit AUB niet te hard, er zijn ook winkels met hun eigen TD (macsupport en bijna alle vestigingen zijn goed voorbeeld, ben dan ook vaste klant daar)

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen applecare maar dat ga ik wel gelijk aanschaffen nu.

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-02 23:21
AppleCare is handig als je in het tweede en derde jaar ook nog die geweldige service wilt krijgen die je in het eerste jaar standaard krijgt. Ik zou bij die tent niks meer kopen als ik jou was.
Pagina: 1