Ik ben niet bekend met Delphi ofzo, maar als je gewoon een binair bestand kunt schrijven dan kun je toch gewoon "headers" (is ook gewoon maar een bult bytes) schrijven? En uiteraard is dat per bestandstype nogal afhankelijk
van het bestandstype; wiedes dat daar geen standaard method voor is.
Ik heb de code niet bekeken, maar likely dat dit ding inderdaad doodleuk een bestand in 2en hakt.
Als je een bestand hebt (of dat nou wav of MP3 is) met blok-headers (H), file-headers (F) en data (X) dat er zo uit ziet:
code:
1
| FHXXXXXXHXXXXXXHXXXXXXHXXXXXXHXXXXXX |
Waarbij H (de blockheader) info bevat over het blok X-en (data) dat volgt en F over de complete file en je kapt het bestand in 2-en... dan dien je dus zowieso voor bestand 1 de F header te corrigeren (halve lengte o.a.) en bestand 2 een F header toe te voegen (genereren). In dit geval kun je dan nog de blok-headers in takt laten als je precies op een blok kapt, anders zul je die ook moeten corrigeren.
Zo moeilijk is dat toch niet?
Uiteraard dien je dus wel te weten hoe een binair bestand (en specifiek voor dat bestandstype dus) "onder water" in elkaar steekt; als je een standaard lib ergens "leent" om bestanden te splitten dan ga ik er even voor het gemak van uit dat je nog niet "onder water" bent geweest
[
Voor 67% gewijzigd door
RobIII op 12-02-2007 19:53
]
There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.
Je eigen tweaker.me redirect
Over mij