Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Numlock

Pagina: 1
Acties:

• StapelPanda
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-11 11:29
Hoi,

Ik ben al een paar jaar in het bezit van een draadloos toetsenbord, en hier werk ik graag mee.
alleen mis ik toch wel de drie status ledjes.

Ik heb in de zender gekeken, hier zitten 2 PS/2 / USB controllers op, deze zijn geprogrameerd. dus hier kan ik ze niet op aan sluiten.
Nu is mijn vraag, kan ik een 2de toetsenbord slopen zodat ik de controllerprint en ledjes overhou en deze parralel aan de zender hangen?
Het wordt dus een los kastje, en hoeft niet in het draadloze toetsenbord!

Gieltjev

• Felixje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10-2023
Gieltjev schreef op maandag 12 februari 2007 @ 17:35:
Hoi,

Ik ben al een paar jaar in het bezit van een draadloos toetsenbord, en hier werk ik graag mee.
alleen mis ik toch wel de drie status ledjes.

Ik heb in de zender gekeken, hier zitten 2 PS/2 / USB controllers op, deze zijn geprogrameerd. dus hier kan ik ze niet op aan sluiten.
Nu is mijn vraag, kan ik een 2de toetsenbord slopen zodat ik de controllerprint en ledjes overhou en deze parralel aan de zender hangen?
Het wordt dus een los kastje, en hoeft niet in het draadloze toetsenbord!

Gieltjev
Ik zou zeggen: sluit eens een 2e toetsenbord aan, en kijk wat er gebeurt als je op je draadloze op numlock duwt.

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Er is ook software wat toont wanneer je je numlock uit/ aan zet :)
Is dat geen optie?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• StapelPanda
Atlas schreef op maandag 12 februari 2007 @ 17:43:
Er is ook software wat toont wanneer je je numlock uit/ aan zet :)
Is dat geen optie?
Nee niet echt, het gaat er ook om of mijn kvm switch / linux iets op/aan te merken heeft, dit gaat ook via de status ledjes.
Felixje schreef op maandag 12 februari 2007 @ 17:41:
[...]

Ik zou zeggen: sluit eens een 2e toetsenbord aan, en kijk wat er gebeurt als je op je draadloze op numlock duwt.
hmm, hoe bedoel je dat, usb toetsenbord?, zo ja kijk naar mn reply op atlas.

ga wel even 2 ps/2 poorten zoeken :/

• Felixje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10-2023
Gieltjev schreef op maandag 12 februari 2007 @ 18:17:
[...]

Nee niet echt, het gaat er ook om of mijn kvm switch / linux iets op/aan te merken heeft, dit gaat ook via de status ledjes.

[...]

hmm, hoe bedoel je dat, usb toetsenbord?, zo ja kijk naar mn reply op atlas.

ga wel even 2 ps/2 poorten zoeken :/
Ik bedoel: prik het draadloze toetsenbord gewoon in de usb, en sluit een 2e toetsenbord op ps2 aan. Dan druk je op je draadloze op num lock, en kijk je wat er gebeurt met de lampjes op de andere.

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Verwijderd

Felixje schreef op maandag 12 februari 2007 @ 18:41:
[...]

Ik bedoel: prik het draadloze toetsenbord gewoon in de usb, en sluit een 2e toetsenbord op ps2 aan. Dan druk je op je draadloze op num lock, en kijk je wat er gebeurt met de lampjes op de andere.
kijk, of het ene toetsenbord werkt, of de andere maar nooit 2 tegelijk dus vergeet dat maar

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-07 01:24

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 18:46:
[...]
kijk, of het ene toetsenbord werkt, of de andere maar nooit 2 tegelijk dus vergeet dat maar
Is dat echt zo? Met de muis is dat anders. Ik had een keer een muis aan de PS/2 poort hangen, een muis aan de com poort en een muis aan de USB poort. Ze werken alledrie tegelijk. :)

Misschien met een toetsenbord ook wel?

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-11 20:56

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Zojuist getest: in WinXP met een usb toetsenbord en ps2 toetsenbord: de ledjes gaan synchroon aan en uit.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:44
Het verschil tussen een muis en een toetsenbord, op datatransport-niveau, is dat de communicatie naar een muis in basis enkele richting is (de muis verteld waar ie naar beweegt), terwijl communicatie naar een toetsenbord zowiezo in beide richtingen gaat (PC vertelt tobo hoe het zit met delay en herhaalsnelheid als je een toets ingedrukt houd, en stelt de 3 statusledjes in), dus dat het met een muis werkt is geen garantie dat het met een tobo ook zal werken.

Echter is mijn ervaring ook dat meerdere tobo's en muizen gelijktijdig zonder problemen werkt, en het is erg snel uitgetest (een slooptoetsenbordje kost je niks, en je hebt toch enkel het kleine aanstuurprintje met de 3 led's nodig).

Als het (tot mijn grote verbazing) niet zou werken, kan je nog altijd een klein progje schrijven dat de status uitleest en doorstuurt naar de seriële poort ofzo, waar je dan zelf zoveel ledjes of whateaver kan aan hangen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• StapelPanda
Het doet het niet, de "statusleds" knipperen ook als ik typ.
kan ik er met bijv 2 diodes voor zorgen dat de statusleds alleen de data van de pc ontvangt, en niet kan zenden?

Verwijderd

hoe heb je het nu aangesloten dan? want het zou gewoon moeten werken
je kan ze iig niet (zoals je in je startpost zegt) parallel aansluiten.

je kan wel op elke pc die je op je kvm switch hebt aangesloten een 'status indicator' hangen

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2007 09:36 . Reden: moet leren bedenken wattie gaat typen ]

Verwijderd

Ik heb hier ook een PC met 1 toetsenbord aangesloten op de PS/2 aansluiting, en een ander draadloos via een USB aansluiting.
Dat werkt perfect synchroon, op numlock drukken bij het draadloos toetsenbord schakelt het ledje uit op het PS/2 toetsenbord.

Heb er vaker met z'n tweeën tegelijk mee zitten werken. Handig als je samen iets aan het ontwerpen bent. 2 muizen en 2 toetsenborden op 1 PC tegelijkertijd.

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
[...]

Kijk, dat is dus nonsens. 2 toetsenborden werkt zeker wel, heeft me zelfs eens zware frustraties opgeleverd: mijn usb bordje deed lastig, waardoor ik even een ps2 bord aansloot. Usb bordje ging weer, dus lekker voortwerken, bij het indrukken van de R opende hij het uitvoeren-venstertje etc etc, bleek dat ik een doosje op het ps2 toetsenbord gelegd had en dus mooi op de windowstoets :+
Heeft even geduurd voor ik dat doorhad :P
edit: en dit is eigenlijk een zeer nutteloze kick, had niet gezien dat het topic toch alweer een weekje oud was :P

[ Voor 8% gewijzigd door MYST op 19-02-2007 18:49 ]

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-11 10:29

itsalwaysme

Graast voor DB

[...]

ik heb hier al tijden 2 toetsenborden aangesloten, welke ook alle twee werken. het is overigens een draadloos tobo en een bedraad tobo, welke beide aangesloten zijn via USB.
En daarbij als wat jij zegt waar is, dan zou je aan een notebook nooit een extern tobo kunnen aansluiten.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Verwijderd

Cassettebandje schreef op maandag 12 februari 2007 @ 19:36:
Zojuist getest: in WinXP met een usb toetsenbord en ps2 toetsenbord: de ledjes gaan synchroon aan en uit.
op mijn laptop ook

en de lampjes op de laptop ( numlock ) branden op beide toestenborden
laptoptoetsenbordledje en usbtoetsenbordledje werken mooi simultaan mee

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 februari 2007 @ 21:38:
[...]
op mijn laptop ook

en de lampjes op de laptop ( numlock ) branden op beide toestenborden
laptoptoetsenbordledje en usbtoetsenbordledje werken mooi simultaan mee
tenzij windhoos weer eens is vastgelopen ;)
Pagina: 1