Asus nVidia 6200 TC - overklokken???

Pagina: 1
Acties:

• mcdesign
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-02-2024
Ik heb een Asus nVidia 6200 TC - 256 mb.
Ik heb Asus Smartdocter gevonden waarmee ik 'm zou kunnen overklocken.
Vraag 1: Kan dit

Vraag 2: Kan ik dan beter een betere vga koeling kopen?

Vraag 3: Krijg ik dan beter prestatie's in spellen zoals SWAT 4 ( nu heb ik allemaal zwarte blokjes)

[ Voor 8% gewijzigd door mcdesign op 23-01-2009 22:25 ]

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:51
1: ja dat kan, ook coolbits etc zou werken.

2: hangt ervan af hoe warm de core en het geheugen word.

3: ja maar aangezien de 6200 TC niet echt snel te noemen is zal de performence boost niet al te groot zijn vooral in de zwaardere spelen.

en het zou beter zijn dat je iets meer verteld over wat je met zwarte blokjes bedoelt.

Verwijderd

Als die over te klokken is, dan kan dat waarschijnlijk aleen met je Core van je videokaart.
Aangezien het een Turbo Cache versie is...
Gewoon bagger dus...

• mcdesign
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-02-2024
Als ik SWAT 4 opstart is het goed, maar in de missie zelf heb ik vooral midden veel zwarte blokjes.
In AA 2.8 heb ik datprobleem niet maar dan is mijn fps maar 25...

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01 00:03
Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 17:34:
Als die over te klokken is, dan kan dat waarschijnlijk aleen met je Core van je videokaart.
Aangezien het een Turbo Cache versie is...
Gewoon bagger dus...
Canaria schreef op zondag 11 februari 2007 @ 20:00:
Over het algemeen worden mobiele grafische kaarten met TurboCache en HyperMemory nogal onderschat denk ik. Vergeet niet dat de resolutie op de meeste laptops ook niet enorm is, een 15,4" scherm heeft vaak 1280x800.
Verder hebben veel mensen de neiging om alleen naar de toevoeging TurboCache of HyperMemory te kijken, maar deze grafische kaarten hebben altijd ook dedicated grafisch geheugen, waar men dan overheen leest. Het dynamische gebruik van extra werkgeheugen is een toevoeging daarop.
Een grafische kaart met 256MB dedicated geheugen wordt echt niet opeens een slechte kaart doordat er ook nog HyperMemory of TurboCache wordt toegepast.

Wat wel kan meespelen is dat de totale prestaties van het apparaat dalen doordat er een deel van het werkgeheugen wordt aangesproken bij grafisch zware toepassingen. Hiervan merk je dan alleen iets als die toepassing (lees: de game) zelf dat geheugen nodig heeft. Met 2GB aan RAM zul je daar niet snel tegenaan lopen.

Ik heb zelf een laptop gehad met een X1400 met 128MB plus tot 256MB HyperMemory (dus tot 384MB totaal grafisch geheugen) en daarmee kon ik toen ook alle recente games goed spelen. Ook al las ik overal dat het een uitermate slechte kaart was, vooral door het HyperMemory. Ik haalde er in ieder geval veel betere prestaties uit dan uit de GF6600 in m'n toenmalige workstation.
Gewoon vast geheugen dus (denk ik als ik dit lees). Dus ook het geheugen zal over te clocken zijn. Maar ik denk dat je gewoon niet echt meer uit je 6200 kan halen, want dat ding is nou eenmaal crap imho.