Ik heb nu de Linksys WRT54G v7 WLAN router in cascade met de Alcatel 546 router. De Linkys had ik nodig als een accespoint EN als een switch. Nu heb ik voor de iPronto de Linksys in mixed mode draaien (de iPronto kan alleen in b-mode werken en WEP). Voor een Laptop wil ik een WLAN PCMCIA kaartje aanschaffen. De WPC54G is een kandidaat. Omdat ik in de zomer op het terras wil werken, vraag ik me af of ik niet beter de WPC54GR kan aanschaffen (rangebooster), zodat ik een beter zendbereik heb (nieuwbouwhuis heeft HR++ glas: dus metaallaag aan de binnenkant van de ramen=kooi van Faraday).
Heeft dit zin? Of moet de router per se ook een Rangebooster nodig? Ik kan helaas geen zinnige reviews vinden, en zo ff proberen gaat ook niet
Een vraagje tussendoor: is het normaal dat het signaal veel slechter is in WEP, 128 bits en key 4 draai en het signaal perfect is als ik key 1 gebruik?
Ik ondervind nl. deze problemen met de iPronto. Het signaal is zo beroerd dat zelfs de key niet herkend wordt (en ja: het is goed overgetypt voor de iPronto van de Linksys) en de DHCP werkt dan ook niet. Kies ik key 1: geen probleem!
De FW is 7.00.1.
Heeft dit zin? Of moet de router per se ook een Rangebooster nodig? Ik kan helaas geen zinnige reviews vinden, en zo ff proberen gaat ook niet
Een vraagje tussendoor: is het normaal dat het signaal veel slechter is in WEP, 128 bits en key 4 draai en het signaal perfect is als ik key 1 gebruik?
De FW is 7.00.1.