Terughalen van gegevens, na hp/compaq recovery

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• impulz86
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-04-2020
Goedemiddag,

Ik zit met het volgende probleem:

Ik heb een 250 gigabyte s-ata schijf van seagate, deze komt uit een hp compaq presario sr1000, op deze schijf zijn veel belangrijke foto's aanwezig.

Het systeem waarin deze schijf zat was besmet met diverse virussen, omdat er geen antivirus programma was geinstalleerd.
Toen is er een antivirusprogramma geinstalleerd met als gevolg dat de windows configuratie niet meer naar behoren functioneerde, je kwam niet meer normaal in windows.
Op dat moment is besloten de Recovery wizard van hp/compaq te starten, er stond hier vermeld dat de gebruikersgegevens bewaard zouden blijven. Echter tijdens de recovery is de electriciteit uitgevallen, toen de pc weer werd gestart kwam ervoor te staan dat de recovery opnieuw moest worden uitgevoerd. Dit is gebeurd alleen hierna waren wel meer dan +/-90% van de gegevens van de schijf verwijderd.
Zelf heb ik met het programma getdataback een recovery gemaakt, maar hierin is de eerste 30 gigabyte van de "eerste gegevens" overschreven door de recovery wizard van hp, de rest van de gegevens is weliswaar zichbaar alleen wel alles staat door elkaar in mapjes met allerlei getallen, hiervan is het grootste gedeelte zo'n 98% goed te openen.

Wellicht kan iemand mij meer vertellen hoe ik dit probleem het beste kan aanpakken, misschien kunnen jullie mij tips geven welke software ik hiervoor kan gebruiken/aanschaffen, de 30 gigabyte die ik mis is slechts 1x overschreven.

Als er mensen zijn die iets soortgelijks hebben gehad hoor ik het graag

• impulz86
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-04-2020
Probleem is inmiddels opgelost! De eigenaar van de gegevens heeft bevestigd dat zij alle belangrijke gegevens terug heeft kunnen vinden in de recovery files die getdataback heeft teruggehaald :)