Onterecht nummerbehoud uitgevoerd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:09
Ik kom er vandaag achter dat er onterecht nummerbehoud is uitgevoerd met mijn gsm-nummer. Ik zal de situatie even uitleggen.

In oktober had ik twee t-mobile abonnementen A,B en twee Orange nummers C,D.

Ik heb in oktober nummerbehoud voor het T-Mobile abonnement A aangevraagd voor gsmnummer C bij Orange. Hiervan heb ik schriftelijke bevestiging. Op 25 januari is daadwerkelijk nummer A overgeheveld naar Orange en is nummer C uit de lucht.

Vandaag kom ik erachter dat vanmorgen abonnement B bij T-Mobile is overgeveld naar Orange abonnement D. Dit heb ik nooit aangevraagd en wil ik ook helemaal niet. Gevolg is dat Orange gsm-nummer D nu uit de lucht is en dat ik met mijn T-Mobile kaart niet meer kan bellen.

Ik heb zowel Orange als T-Mobile al geinfomeerd, maar ik moet nog wachten. Waar ligt de fout en hoe groot is de kans dat ik mij T-Mobile gsm-nummer B kwijtraak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-02 14:57
Het lijkt mij dat het permanent verwijderd is, dat zeggen ze dan althans, maar misschien is er toch nog wat te regelen omdat het niet in de overeenkomst stond.
Ik heb iig ooit T-Mobile > T-Mobile omgezet, daar werd verteld dat de wijziging permanent is.

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
DarthPlastic schreef op maandag 12 februari 2007 @ 17:49:
Het lijkt mij dat het permanent verwijderd is, dat zeggen ze dan althans, maar misschien is er toch nog wat te regelen omdat het niet in de overeenkomst stond.
Ik heb iig ooit T-Mobile > T-Mobile omgezet, daar werd verteld dat de wijziging permanent is.
Hoe bedoel je dat? Permanent verwijderd?

Ik stel zo voor dat ze het nummer weer terug porteren van Orange naar T-Mobile, om vervolgens aan het Orange abonnement het oude of een nieuw nummer toekennen.
Op dit moment heeft mijn T-Mobile abonnement dus geen nummer meer, status van het abonnemewnt is inactief maar het abonnement is niet beeindigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-05 17:05
GSM nummer B zit nu toch bij orange? Dus die is nog wel actief? Als je deze naar t-mobile wilt hebben moet je aan orange vragen of zij hem vrijgeven en bij t-mobile een nieuw abo aanvragen met nummerbehoud van nummber B. Alleen vrees ik dat je nummer D wel gewoon kwijt ben.t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
Morgoth schreef op maandag 12 februari 2007 @ 23:15:
GSM nummer B zit nu toch bij orange? Dus die is nog wel actief? Als je deze naar t-mobile wilt hebben moet je aan orange vragen of zij hem vrijgeven en bij t-mobile een nieuw abo aanvragen met nummerbehoud van nummber B. Alleen vrees ik dat je nummer D wel gewoon kwijt ben.t
In theorie kan dit. Echter de praktijk:
- Ik wil geen afkoopsom betalen voor een abonnement dat vroegtijdig wordt afgesloten omdat het nummer geporteerd wordt.
- Ik wil voorkomen dat mijn huidige t-mobile abonnement, waar nu dus geen nummer aan is gekoppeld, wordt afgesloten en ik een nieuw t-mobile abonnement moet afsluiten. Bij mijn huidige t-mobile abonnement heb ik namelijk nog 150+ euro beltegoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Morgoth schreef op maandag 12 februari 2007 @ 23:15:
Alleen vrees ik dat je nummer D wel gewoon kwijt ben.t
Dit hangt volledig af van de welwillendheid van de provider. Betreft nummer D een nummer dat oorspronkelijk van Orange is? In dat geval zal het nummer voor een periode bevroren zijn en volledig afhankelijk van de systemen van Orange opnieuw geactiveerd kunnen worden. In de meeste gevallen is er maar een heel select groepje mensen die deze rechten heeft en die zitten niet direct aan de telefoon.

Wanneer het nummer oorspronkelijk niet aan Orange toebehoort dan kan Orange het nummer voor een bepaalde periode in bezit houden alvorens het terug te sturen naar de oorspronkelijke operator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
Telefoonnummer D behoorde inderdaad tot Orange en was een nieuw uitgegeven nummer. Vandaag wordt een spoedcase neergelegd de nummerbehoud afdelingen van zowel Orange als T-Mobile. Ik hoop dat het toch allemaal goedkomt, anders ben ik na 9 jaar mijn nummer kwijt. :'(

• TweakersOnly
Update: Dinsdagmorgen heeft afdeling nummerbehoud van Orange mij gebeld. Zij zouden het nummer teruggeven naar T-Mobile.

Ik merkte dat dinsdagmorgen rond 11:30 uur het Orange abonnement weer op het oude nummer bereikbaar was. Bellen naar het terug naar T-Mobile geporteerde nummer gaf aan dat het nummer niet bereikbaar was.

Sindsdien ben ik op het nummer nog steeds niet bereikbaar. Wanneer ik T-Mobile simkaart in mijn toestlel doe, krijg ik de melding Beperkte service. Het abonnement is volgens klantenservice van T-Mobile nog steeds inactief.

Het is nu donderdagmiddag en er lijkt geen schot in de zaak te komen. Volgens klantenservice van T-Mobile duurt nummerbehoud 5 dagen. Als ik echter normaal van provider wissel met nummerbehoud, ben ik toch maar hooguit een paar uur onbereikbaar.

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

TweakersOnly schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 13:37:
Het is nu donderdagmiddag en er lijkt geen schot in de zaak te komen. Volgens klantenservice van T-Mobile duurt nummerbehoud 5 dagen. Als ik echter normaal van provider wissel met nummerbehoud, ben ik toch maar hooguit een paar uur onbereikbaar.
Een verzoek voor nummerbehoud bij een andere provider neemt altijd enkele dagen in beslag. Je nieuwe provider moet het verzoek van jou ontvangen, indienen bij de andere provider. De andere provider moet het goedkeuren en daarna vindt de overdracht pas plaats. De daadwerkelijke overdracht duurt over het algemeen max twee uur.

• TweakersOnly
Opi schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 16:12:
De daadwerkelijke overdracht duurt over het algemeen max twee uur.
Dat is nu juist mijn punt. Normaal ben je bij nummerbehoud maar een paar uur onbereikbaar. In mijn geval is dit nummer sinds dinsdagmorgen 11:00 uur uitgeporteerd bij Orange, maar nog niet (goed) ingeporteerd bij T-Mobile. Gevolg is dat ik op dit nummer nu helemaal niet bereikbaar ben, zowel niet via Orange als via T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-05 17:05
Hebben ze wel het juiste simkaart nummer gebruikt? Daar willen dat soort dingen nog wel eens fout gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
Het is inmiddels zaterdag: Nog steeds geen telefoonnummer gekoppeld aan mijn t-mobile abonnement. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
Me is happy: :)

Na 8 dagen is sinds vanmiddag 12:00 uur eindelijk mijn telefoonnummer terug bij T-Mobile en ben ik op dit nummer bellen of gebeld worden. Ben alleen benieuwd of de oorzaak van deze onterechte nummerbehoud nog kan worden achterhaald.
Pagina: 1