Ik heb een probleem met mijn grafische kaart wanneer ik Half-Life 2 speel. Het lijkt erop alsof de achtergronden of sommige objecten niet snel genoeg op het scherm getekend worden. Wanneer ik bijvoorbeeld in een huis een kamer binnen ga, zie ik plots een stoel verschijnen; op een grasveld zie ik bloemen verschijnen, maar doe ik één enkel stapje achteruit dan zijn die stoel of bloemen weg. De achtergronden, zoals bergen, worden pas volledig getekend wanneer ik echt nabij ben; wanneer ik me draai of dichterbij kom zie ik de volledige contouren verschijnen, draai ik me een stukje zie ik sommige contouren wegvallen en zie ik halve bergen op de achtergrond. Soms gebeurt het ook dat de handen van personages die achter een muur staan door de muur heen komen.
Het is allemaal niet zo erg en ik kan ermee leven, maar ik had wel graag geweten hoe zo'n probleem heet en hoe je het kan oplossen. Ik heb alle in-game settings op het laagste gezet en het probleem is er nog. Ik heb ook de nieuwste drivers geïnstalleerd (graka, mobo, enz). Mijn kaart is een Asus GeForce 7900GT TOP met AM2 3800+ CPU, 2 GB geheugen en voldoende koeling. HL2 is uiteraard ook up-to-date.
Weet iemand hoe dit probleem heet (op internet texture trashing gevonden, maar dat is het niet denk ik) en hoe het te voorkomen is ? Heb al vele topics bekeken maar kon dit probleem niet vinden (ook omdat ik de precieze benaming niet weet en het op vele manieren te omschrijven is).
Alvast bedankt
Het is allemaal niet zo erg en ik kan ermee leven, maar ik had wel graag geweten hoe zo'n probleem heet en hoe je het kan oplossen. Ik heb alle in-game settings op het laagste gezet en het probleem is er nog. Ik heb ook de nieuwste drivers geïnstalleerd (graka, mobo, enz). Mijn kaart is een Asus GeForce 7900GT TOP met AM2 3800+ CPU, 2 GB geheugen en voldoende koeling. HL2 is uiteraard ook up-to-date.
Weet iemand hoe dit probleem heet (op internet texture trashing gevonden, maar dat is het niet denk ik) en hoe het te voorkomen is ? Heb al vele topics bekeken maar kon dit probleem niet vinden (ook omdat ik de precieze benaming niet weet en het op vele manieren te omschrijven is).
Alvast bedankt