[SB Live! 24-bit] Uit maar 1 box komt geluid.

Pagina: 1
Acties:

• H3llSiNG
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-02 10:14
Sinds ik mn nieuwe PC heb gebouwd komt alleen uit de subwoofer en 1 speakers geluid.

Ik heb een Creative Inspire 2.1 Digital 2800 welke uit een subwoofer en 2 speakers bestaat . Eerst had ik de speakers aan de onboard sound card van mn Asus a8n-e hangen. Dit is een standaard nforce dingetje. Aangezien ik toch al wat anders wou heb ik een SB Live! 24-bit gekocht.

Maar het probleem blijft zich voor doen, beide speakers doen het gewoon dit heb ik al getest door de stekkers te verwisselen en heb al het logische al geprobeerd, stekkers omgeplugged, verschillende drivers erop gemikt, zelfs een nieuwe windows install mocht niet baten. Vind het erg irritant en wil gewoon dat beide boxen het doen.

Heb ook door de bios gebladerd maar kan niks vinden wat dit zou kunnen verhelpen.
Iemand een idee waar het aan kan liggen.

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heb je al getest of de uitgang op de kaart niet gewoon kapot is?

• H3llSiNG
Uhm, lijkt me niet omdat het de onboard en de SBlive betreft. Lijkt me stug dat beide kapot zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door H3llSiNG op 12-02-2007 16:29 ]

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

• Palomar
  • Niet online
Dat blijkt dan niet echt duidelijk uit je post (maar kan aan mij liggen). Ook al geprobeerd om een koptelefoon op de geluidskaart aan te sluiten (of ander boxensetje) ? Ik vermoed nl. dat je boxenset (of de aansluitkabel oid) kapot is.

• H3llSiNG
Palomar schreef op maandag 12 februari 2007 @ 16:37:
Dat blijkt dan niet echt duidelijk uit je post (maar kan aan mij liggen). Ook al geprobeerd om een koptelefoon op de geluidskaart aan te sluiten (of ander boxensetje) ? Ik vermoed nl. dat je boxenset (of de aansluitkabel oid) kapot is.
Lees nou eens, ik schrijf duidelijk dat ik de kabels al omgewisseld heb om te zien of het aan de boxen ligt, beide werken gewoon. Het kan natuurlijk aan de connectie van de subwoofer naar de pc liggen want bij een koptelefoon werkt het wel. Vreemde is dat ik dat ding heel niet aangeraakt heb bij het wisselen van PC.

• Palomar
  • Niet online
Je bent gewoon onduidelijk. Sorry dat ik het zeg. Hopelijk kan iemand anders je helpen.

• voodooless
  • Laatst online: 16-02 11:13

voodooless

Sound is no voodoo!

Plug die speakerset eens in een mp3-speler of iets dergelijks. Heb je dan ook maar op een speaker gebruik, dan is het kabeltje defect.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:18
Dit allemaal geprobeerd zo te lezen:
1. Kabels omgewisseld
2. Geswitched tussen Onboard en SB-live
3. Daar ook de kabels omgewisseld
4. Uitgangen kaarten gecheckt (headset)
5. Speakers op een mp3 speler gezet?

Mocht het dan steeds de zelfde box betreffen, ben ik eigenlijk bang dat de box gewoon stuk is. Als je nog garantie heb zou ik hem terugsturen.

huidige opstelling

• H3llSiNG
De box kan niet stuk zijn. Het is namelijk mogelijk boxen te wisselen. Dan doet die het opeens wel en de andere weer niet. Ik weet het, klinkt lekker vaag maar dat is het ook 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door H3llSiNG op 12-02-2007 19:14 ]

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Doe dan eens effe wat ik je gevraagd heb. Het kabeltje is eigenlijk de enige mogelijkheid die nog over blijft..

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-02 10:55
Ik had dat probleem ook opeens. Toen bleek dat het alleen gebeurde bij Winamp, en niet bij andere spelers, heel vaag.

• H3llSiNG
Yep heb het net even gedaan en blijkt het kabeltje te zijn. ff wat contactspray zal het wel moeten verhelpen want bij een beetje draaien werkt het al beter. Bedankt voor het advies hier kan een slotje op.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Dat is een kabelbreuk. Daar gaat ook contactspray niet helpen: gewoon voor een paar euro een nieuw kabeltje kopen.

Pagina: 1