Een hartstikke leuk moederbord op het eerste gezicht, maar ik krijg de onboard Intel Video niet goed werkend via DVI en ook niet (meer) via VGA.
Wat heb ik gedaan:
p.s. ondertussen draai ik Bios versie 1.3, voor wat dat uit zou maken. Als alternatief draai ik nu met een 7600GS maar dat is niet echt de energiezuinige pc die ik voor ogen heb.
Wat heb ik gedaan:
- Vista Ultimate geinstalleerd met TFT 1280x1024 monitor op de VGA aansluiting. Leek vooralsnog goed te gaan, met die ene beperking dat de maximale resolutie 1024x768 was. Vista installeerde de juiste 'inbox' drivers, en later kwam er nog een update voor de chipset van Windows Update, maar ik geloof niet dat die de video drivers aangepast heeft.
- Tijd om het systeem werkelijk in gebruik te nemen - hij ging op DVI. POST en BIOS gaat goed. Net als Vista F8 menu enzo. Heel even zie ik Windows booten, maar dan gaat het beeld zwart. Maar hij gaat vrolijk door en kan blind inloggen. Vrienden sturen me al MSN berichtjes die ik hoor via de speakers, maar zien kan ik ze niet.
- Terug naar D-sub VGA. Helaas hetzelfde! Niet meer aan de gang te krijgen.
- 640x480 kiezen bij starten van Vista. Geen verschil.
- Safe mode werkt wél!
- Drivers wegmikken in Safe Mode en pc herstarten. Windows start ok, echter met 'default' VGA drivers en dus géén Aero en retetraag.
- Nieuwe drivers van Intel website gehaald (1.51) en geinstalleerd. Reboot - geen beeld.
p.s. ondertussen draai ik Bios versie 1.3, voor wat dat uit zou maken. Als alternatief draai ik nu met een 7600GS maar dat is niet echt de energiezuinige pc die ik voor ogen heb.
Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 / 3770K / 2x16GB / Antec NSK4400 / ST30NF