Goede processor en videokaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• Lennardnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-01 16:50
Hee,

Ik ga binnenkort een nieuwe PC laten samenstellen [ ik ben geen PC master enzo, dus ik laat het maar in elkaar zetten... :') ], maar ik zoek nog 2 dingen:
- Videokaart
- Processor

Mij leek de Asus GeForce 8800 GTS wel een goede (640 MB, DDR3; GTX is te duur en die specs kan ik ook bereiken door hem over te klokken :K; deze ondersteunt ook DirectX 10 enzo...), maargoed; * Lennardnl heeft er ook niet zoveel verstand van. :>

Een goede processor leek mij wel de AMD Athlon 64 X2 4200+ (2 x 2.0 GHz, 512 KB, 400 MHz).

PC gebruik ik voornamelijk om mee te internetten, scripten, maar ook wil ik games als Call of Duty 2 en Battlefield 2 met deze dingen minimaal 1280 * 1024 alles op z'n hoogste stand spelen (zodat ik er ook weer een hele tijd mee vooruit kan). Op Battlefield 2 kan dit iig met deze kaart (hij haalt volgens een review hier ergens op de site zelfs gemiddeld 100 fps, dus CoD 2 moettie ook wel redden). M'n monitor kan maximaal 1280 * 1024 aan (na wat geklooi wel meer, maar dan wordt ie wazig), dus op hogere resoluties hoeft hij niet perfect te zijn enzo.

Oja; weet iemand of die processor een beetje bij de videokaart past? Dus niet dat de processor 100 % draait en de videokaart 50 % (of andersom), da's zonde. O-)

Zijn dat een beetje slimme dingen, of is dat oerdom ofzo? :')

Greetz,

Lennard.

Oja; ook wel handig:
Een productsurvey van de videokaart en van de processor. }:O (<= aparte smiley :'))

• Lennardnl
Verwijder deze post maar :') :>

[ Voor 114% gewijzigd door Lennardnl op 12-02-2007 16:20 ]

Verwijderd

de intel core 2 duos zijn veel sneller dan de amd's op dit moment. ik zou daar es naar gaan kijken.
(e6300 etc)

edit: en ik denk dat deze ook in complete systemen thuis hoort.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2007 16:19 ]

• Lennardnl
Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 16:19:
de intel core 2 duos zijn veel sneller dan de amd's op dit moment. ik zou daar es naar gaan kijken.
(e6300 etc)

edit: en ik denk dat deze ook in complete systemen thuis hoort.
Zijn die voor mijn doeleinden (gamen, internetten + tekstverwerken) ook beter?

Het hoeft geen über-pc te zijn, als die videokaart (of een andere die aan mijn eisen voldoet...) het maar goed doet (dan zal hij verder ook wel voor videobewerken - wat ik later misschien ga doen - snel en goed genoeg zijn).

Verwijderd

De prijs prestatie van de E6300 is erg goed. Ook is deze energie zuiniger dan de AMD tegen hanger.

http://www.xbitlabs.com/a...splay/core2duo-e6300.html

en deze

http://www.anandtech.com/...s/showdoc.aspx?i=2802&p=4

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2007 16:29 ]

Verwijderd

Als je alleen een processor zoekt en een videokaart..
Dat houd dan in dat je al een moederbord en ram enz hebt..
Hoe moeten wij nou weten welke processor goed vor jou is,zonder te weten welke socket je uberhoubt hebt..
We kunnen moeilijk zeggen neem een e6300..als jij een am2 mobo hebt lijkt me zo..
Dus info over de andere hardware lijkt me iets handiger..!!

• Lennardnl
Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 16:29:
Als je alleen een processor zoekt en een videokaart..
Dat houd dan in dat je al een moederbord en ram enz hebt..
Hoe moeten wij nou weten welke processor goed vor jou is,zonder te weten welke socket je uberhoubt hebt..
We kunnen moeilijk zeggen neem een e6300..als jij een am2 mobo hebt lijkt me zo..
Dus info over de andere hardware lijkt me iets handiger..!!
Ik heb nog helemaal niets (behalve dat ik nu op een Sempron 2500+ proc op een K7VT4A+ mobo heb, maar di's m'n huidige systeem).

Ik dacht dat ik het beste een videokaart en processor kon uitzoeken, en dat de computerzaak daar wel een mooie mobo bij zocht. Of zie ik dit verkeerd?

't Wordt geen PC om te tweaken e.d., gewoon laten zoals hij is om na een jaar of 5 weer een nieuwe te kopen.

Ik zal eens wat op zoek gaan naar informatie en reviews e.d. van de E6300, thx.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Van een tweaker verwachten we dat je zelf kunt kiezen.

Gelukkig hebben we voor de beginners ook meerdere guides - zie bijvoorbeeld de Best Buy Guide op de tweakers.net frontpage :)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.