Toon posts:

[XP] Netwerk share's vallen weg op laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi mensen,

Ik heb een probleem op mijn werk, wij gebruiken een multiuser toepassing waarvoor iedere pc een netwerkverbinding nodig heeft met de server-share.
nu is dit op de pc's geen probleem, maar op een laptop die we hier gebruiken wel, op willekeurige tijdstippen valt de complete share weg, maar de andere share's blijven bestaan.
dus de verbinding met de server valt niet weg, maar wel die met die share.
Deze laptop maakt gebruik van een dockingstation.
Kan iemand mij helpen?

mvg Andy

Verwijderd

Topicstarter
Bump, niemand die me kan helpen?

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11-2025
Fysieke gedachte:
- sluit aan op het netwerk zonder docking station en test even

Logische gedachte:
- Willekeurige tijdstippen -> is er iets ingesteld?

Logische gedachte 2:
- Hoe wordt de verbindingen met de netwerkshares tot stand gemaakt?
(Direct aanmelden of via netwerklocaties of zo)

Verwijderd

Topicstarter
Hij krijgt de shares door het login-script, Er is niks ingesteld wat eventueel zou verklaren dat ie op willekeurige tijdstippen iets met de verbinding moet doen.
Het los aansluiten hebben we geprobeerd maar levert dezelfde problemen.

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Hier een gebruiker die exact hetzelfde probleem heeft en ik heb ook geen flauw idee wat het kan zijn. Het lijkt mij een client instelling, maar welke......

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat bedoel je met wegvallen van de netwerkshare? Krijg je een bepaalde foutmelding? Staat er iets in je eventlog? Hoe staan je powersave settings - wordt je NIC toevallig uitgezet vanwege powersave? :)

Hoe staat je 'auto disconnect' setting? Probeer eens 'net config server /autodisconnect:-1' in te stellen?

Verwijderd

Topicstarter
De powersave options hebben geen mogelijkheden om iets voor de netwerkverbindingen in te stellen,
de eventlog gaf ook niks weer, maar ik heb een oplossing gevonden.
maak de shares aan met de IP van de server ipv de share-naam, dit heeft het voor mij opgelost.
had dus te maken met de dns.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2007 13:24 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

Ik hoop dat je dan ook een daadwerkelijk structurele oplossing hebt gezocht en niet voortaan maar ip address verbind? :P

Verwijderd

Topicstarter
nou jah ik heb weinig keus op het moment, pas als ik erachter ben wat die fouten in de dns veroorzaakt. kan ik naar een betere oplossing zoeken.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Lijkt alsof je DNS client cache leegloopt en niet ververst wordt.
Staat je DNSclient service op auto en running?

Heeft die laptop fixed netwerk instellingen of via DHCP? (zou niet uit moeten maken, maar je weet maar nooit)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
via DHCP, en de DNS client staat op auto...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En wat gebeurt er als je de DNSClient service een restart geeft op het moment dat het weer eens misgaat?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• elevator
  • Niet online

elevator

En heb je niet toevallig een niet-domaincontroller DNS server opgegeven (bv. een internet DNS oid)? :)
Pagina: 1