Ik zag laatst een zwerver uit een vuilnisbak eten. Ik loop naar hem toe en zeg: "Doe je dat thuis ook??" - Theo Maassen
Moet je niet de kwaliteit van het ENcoden instellen?warrie schreef op maandag 12 februari 2007 @ 15:56:
......... De kwaliteit van decoden zet ik op "Home Cinema"............
I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
verder, VHS betekent 240 beeldlijnen, hoge resolutie helpt je dus niet zoveel en zorgt waarschijnlijk eerder voor extra datagrootte en compressiefouten...
een resolutie van 480 hoog en 640 breed is al het optimale dat je er waarschijnlijk uit kun 'capturen'.
[ Voor 14% gewijzigd door RM-rf op 12-02-2007 16:38 ]
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Verwijderd
mijn pvr150 mce captured rechtstreeks in mpeg2 (hardware matige encoding), daarmee heb je GOEDE kwaliteit, en het gebruikt weinig ruimte (net als dvd, same size), heeft jouw kaart geen hardware matige encoder, specs?
Ik zag laatst een zwerver uit een vuilnisbak eten. Ik loop naar hem toe en zeg: "Doe je dat thuis ook??" - Theo Maassen
Lagere resu dan wat? Post eens wat je hebt ingesteld in het hele proces - zo blijft het gokken.warrie schreef op maandag 12 februari 2007 @ 17:01:
..........Zou het dus kunnen zijn dat ik op een lagere resolutie moet encoderen?
I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Lagere resolutie dan de instelling "Home Cinema" in Divx Converter v6. Na wat Googlen blijkt dit overeen te komen met onderstaande resolutie (zijn volgens mij wel breedbeeld maten) (?):franssie schreef op maandag 12 februari 2007 @ 17:19:
[...]
Lagere resu dan wat? Post eens wat je hebt ingesteld in het hele proces - zo blijft het gokken.
-"Home Theater" resolution - 720x400 and 25 frames per sec (the 30-second clip is 5.34MByte - so data rate is 0.178Mbyte/sec)
-"Portable" resolution - 640x368 and 25fps (4.14MByte file size - at a rate of 0.138Mbyte/sec)
-"Handheld resolution - 176x96 and 12fps (916KByte - at a rate of 0.03MByte/sec - or, if you prefer, 30.5KByte/sec ).
Ik denk dus dat ik een te hoge resolutie heb ingesteld...ik kan het niet nu ff proberen op lagere resolutie want het duurt zo fokking lang...
1. Wat is de resolutie en framerate van de capture
2. Wat is de resolutie en framerate van de encoding.
De resolutie en framerate van de capture moet dus overeenkomen met de van de bron (de resolutie heeft RM-rf al gegeven). De encoding kan je het beste gelijk stellen aan die van de capture.
720x576 pixels
Duur 0:50:08
Bitverwerkingssnelheid 1536 kbps
Grootte van geluidsfragment 16 bits
Geluidsindeling PCM
Framesnelheid 25 frames/sec
Iemand nog tips? Er zit best veel ruis in de AVI, maar als je het beeld al spelend bekijkt, ziet het er toch best goed uit. Misschien dat het probleem 'm hierin zit?