[PHP] woorden veranderen in variabele

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig met een systeem waarin een html bestand met bepaalde woorden als naam adres postcode wordt aangeleverd. Deze woorden moeten dan in php worden ingevuld met de bijbehorende waarde. Dus stel klant A heet bert baksteen dan zou voor die template #voornaam# #achternaam# dus moeten worden bert baksteen.

Nu ben ik dus bezig maar ik zou niet weten of het wel eens kan om iets op deze manier te maken. Heeft iemand een voorzet zodat ik zelf verder kan of heeft iemand als een zoiets gemaakt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waar wil je die namen dan vandaan halen? En waar moeten ze dan naar toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

str_replace() :? Of met de verschillende PCRE functies.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Meest basale replace functie in de manual: str_replace() en vanaf daar verder lezen, dan moet je er wel uit komen. :)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-09 11:02

vinnie1908

Appel != peer

Of hij wil gewoon een template maken waaruit een lading brieven gemaakt kan worden op basis van een databestand, dan wordt het wat lastiger. Misschien wat meer informatie van de TS?!

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

PHP:
1
str_replace('#voornaam#', $voornaam, $tekst);

Ja het kan. Ik denk dat als je zoekt naar "php template replace" of iets, dat je genoeg voorbeelden kunt vinden. Maar zoals Terw_Dan al vraagt; waar wil je de gegevens vandaan halen die #voornaam# gaan vervangen? Wie (en hoe) levert de HTML-bestanden aan? Etc... :)

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Een klant is ingelogd dus die gegevens zijn bekend dan wil hij bijvoorbeeld abonnement A beeindigen dan selecteert hij abonnement A en klikt op beenidigen dan wordt moet een email worden verstuurd met die gegevens op die manier zag ik het voor me de html email moet dan aan de hand van de template worden gemaakt

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2007 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Waarom eigenlijk je eigen template systeem maken als je deze handeling al een uitdaging vindt? Neem gewoon een bestaande, zoals Savant of Smarty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-09 11:02

vinnie1908

Appel != peer

Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 16:02:
Een klant is ingelogd dus die gegevens zijn bekend dan wil hij bijvoorbeeld abonnement A beeindigen dan selecteert hij abonnement A en klikt op beenidigen dan wordt moet een email worden verstuurd met die gegevens op die manier zag ik het voor me de html email moet dan aan de hand van de template worden gemaakt
Dan moet je dus een query gaan draaien op basis van de gegevens die bekend zijn (klantnr?!) en de gegevens verwerken door middel van uitlezen van de variabelen $klant[voornaam] etc.. maar zoals hierboven al staat, dat is vrij basic kennis en als je daar al zoveel moeite mee hebt is het m.i. misschien wel handiger om bestaand iets te nemen of kleiner te beginnen.

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Birdie schreef op maandag 12 februari 2007 @ 16:05:
Waarom eigenlijk je eigen template systeem maken als je deze handeling al een uitdaging vindt? Neem gewoon een bestaande, zoals Savant of Smarty.
Dus omdat iets een uitdaging moet je het maar niet zelf doen ? kan toch wel leerzaam zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Plus, als het om e-mails gaat waarvan je zeker wil zijn dat ze aankomen, zou ik eerder een plaintext mail gebruiken. Ziet er misschien minder mooi uit, maar het levert tenminste geen problemen1 op, is lekker klein en to-the-point.

Mocht je toch de html-mail willen sturen dan is denk ik de str_replace() voldoende. En anders, zoals Birdie zegt, is misschien een bestaand systeem handiger.

1. Problemen zoals: niet door spamfilters komen, afbeeldingen die niet zichtbaar zijn zonder extra handeling of opmaak die sowieso verziekt is.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OkkE schreef op maandag 12 februari 2007 @ 16:13:
Plus, als het om e-mails gaat waarvan je zeker wil zijn dat ze aankomen, zou ik eerder een plaintext mail gebruiken. Ziet er misschien minder mooi uit, maar het levert tenminste geen problemen1 op, is lekker klein en to-the-point.

Mocht je toch de html-mail willen sturen dan is denk ik de str_replace() voldoende. En anders, zoals Birdie zegt, is misschien een bestaand systeem handiger.

1. Problemen zoals: niet door spamfilters komen, afbeeldingen die niet zichtbaar zijn zonder extra handeling of opmaak die sowieso verziekt is.
Ik ga hier mee aan de slag in ieder geval alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Je kunt je mailing prima in HTML maken, doe t zelf heel vaak op mn werk. Gewoon in de grootste mailsites (gmail, livemail ed.) even checken en dan zit t vrijwel altijd snor :) images zijn geen probleem als ze maar extern ingeladen worden. Opmaak doen alsof je weer terug bent in 1996 trouwens ;)
Verder zou ik gewoon de str_replace() gebruiken in jouw geval. Een template engine puur voor een simpele mailing is zonde imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Move naar Programming
Pagina: 1