DiskWarrior

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• boogywoogy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-11-2020
De harde schijf van mijn laptop is jammer genoeg gecrasht. Het gaat meer on de harde schijf zelf, en de laptop.

Een Dell Inspiron 6400.

De harde schijf is SATA. Ik plan om vandaag nog naar Mediamarkt te gaan om daar een enclosure hiervoor te kopen. Ik wil daarna de harde schijf van mijn laptop in de enclosure doen, en dan mijn data ervan halen. De harde schijf is nogal ernstig beschadigt, maar ik heb met een paar mensen contact op genomen, en ik werd aangeraden om het mac programma DiskWarrior te gebruiken.

Dit ga ik ook doen, maar ik heb op de website gekeken, en het is alleen mogelijk om een versie aan te schaffen, en je kan niet gewoon een trial versie downloaden. Ik vindt het ergerlijk om een hoge prijs voor een programma te betalen dat ik misschien maar een keer ga gebruiken.

Ook is dit programma heel sterk aangeraden en als ik de user comments bekijk dan lijkt het ook degelijk de oplossing voor mijn probleem. Mijn vraag is dus, hoe kan ik legaal een versie van dit programma krijgen, misschien als trial versie om mijn data te recoveren?

(Of) zijn er gelijksoortige programma's met dezelfde functies die even sterk zijn en gratis?

Thanks in advance!

it's as simple as something the nobody knows....

Verwijderd

Als ik het goed begrijp heb je een Dell laptop met een kapotte schijf. Die kapotte schijf wil je in een 2,5" enclosure stoppen en deze aan je Mac hangen?

Ik denk niet dat Diskwarrior iets kan met die schijf omdat Diskwarrior specifiek voor de Mac is. Omdat de schijf in je PC laptop heeft gezeten kan het nooit een HFS formaat hebben. Dus je kunt in dit geval niet met Diskwarrior.
Ik denk dat je de schijf er gewoon aan moet hangen en kijken wat je kunt terughalen.

Is de harde schijf fysiek defect of zijn er een aantal clusters beschadigd en wat dus eventueel softwarematig te herstellen is?

• boogywoogy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-11-2020
Zo heb je het dus begrepen ja, en als dus ik mijn laptop aan doe hoor ik de naald klikken, omdat het voor iets aan het zoeken is.

Ik denk dat hij dus fysiek defect is, want als ik in het BIOS ga, dan staat er dat er geen primary hard schijf is.

it's as simple as something the nobody knows....

• nilski
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07-2021
boogywoogy schreef op maandag 12 februari 2007 @ 16:22:
Zo heb je het dus begrepen ja, en als dus ik mijn laptop aan doe hoor ik de naald klikken, omdat het voor iets aan het zoeken is.

Ik denk dat hij dus fysiek defect is, want als ik in het BIOS ga, dan staat er dat er geen primary hard schijf is.
Wat je zoekt is een data recovery programma. (handige zoekterm voor google)
Ontrack heeft hier oa. iets voor. En ja, die fabrikanten snappen ook wel dat het altijd om een op zichstaande situatie gaat dus als ze een trial uitbrengen kan deze niet recoveren. Dokken dus. :/
Een tip; als je gaat recoveren, leg de schijf vantevoren in een afgesloten plastic zak de diepvries. Klinkt raar maar hierdoor kan het mechaniek in de schijf (wat de geluiden veroorzaakt) tijdelijk wat beter lopen, hopelijk lang genoeg om te recoveren...
En in het vervolg backups maken he! 8)7

WAZUUUUUUUP!!!!!

• bagagedrager
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-01 22:09

bagagedrager

multi-alles

een harde schijf die klikt is zijn einde zeer nabij. daarom is voorzichtigheid geboden.
een tipje dat dubieus lijkt maar wel schijnt te helpen: stop je harde schijf een paar uur in de vriezer. als je hem er weer uithaalt kan je je mac opstarten met een linux live-cd (bijvoorbeeld knoppix) en je data kopieren naar een andere schijf.

let wel: proberen te booten van een bijna overleden harde schijf is een enorme overbelasting! lees ook even deze pagina: http://geeksaresexy.blogs...rive-to-recover-data.html

enneh -op eigen verantwoordelijkheid- hè? 8)7