[iPod G4]Niet herkend in explorer en iTunes, HD lijkt OK

Pagina: 1
Acties:

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-01 14:07

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Ik heb een 20GB 4G iPod en deze heb ik vanmorgen proberen te defragmenteren met "Paragon Partition Manager". Helaas mislukte dit rond de 50%, de iPod werd opeens gedisconnect ofzo. Geen probleem dacht ik. Ik stopte de iPod opnieuw in mijn PC (XP) en startte iTunes en deze zei dat de iPod gerestored moest worden. OK, dus ik klik dat 'ie dat moet gaan doen en er komt een venstertje waarin staat dat de nieuweste firmware gedownload is en dat de iPod aan het restoren is. Nadat dit scherm er meer dan een uur heeft gestaan heb ik zo het idee dat er helemaal geen *** gebeurd, dus ik kill het proces. Daarna probeer ik de iPod via Paragon te formateren naar FAT32. Dit lukt, maar sindsdien verschijnt de iPod niet meer in explorer en in iTunes...in schijfbeheer van Windows staat de iPod er nog (als een leeg volume van 18.5GB), via Paragon staat ie er nog, maar zoals gezegd herkennen explorer en iTunes 'em niet meer. Als de iPod niet in de computer zit, zie je een folder met een uitroeptekentje erbij.

Als ik via de originele CD-ROM probeer te herinstalleren kapt 'ie er ook mee; na het formatteren (wat 'ie wel doet) wil 'ie iTunes 5 (ofzo) gaan installeren maar omdat ik 7.02 al heb sluit de installer met een error).

Ik ging dus kijken op de site van Apple en vond dit: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=61711

Ik heb zoveel mogelijk van de tips daar opgevolgd:
-In Disk Mode zetten: lukt wel, maar wordt nog steeds niet herkend...
-iPod service starten/stoppen heeft geen zin
-Zoals gezegd restoren werkt niet, aangezien de iPod door iTunes niet herkend wordt...

Heeft iemand enig idee :? :(

leoaq.fm // Jeune Loop

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-01 14:07

sjaakaq

It might get loud

Topicstarter
Heb het inmiddels gefixt; nadat ik in Paragon had geformatteerd en de iPod dezelfde naam (label) had gegeven als dat ie eerst had (Leo Kennis' iPod) herkende iTunes hem wel...en kon ik hem succesvol restoren.

leoaq.fm // Jeune Loop