Error bij starten KDE 2.0.1

Pagina: 1
Acties:

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
als ik KDE opstart krijg ik deze foutmelding:

root@athlon: 9~# kdeinit: error while loading shared libraries: /usr/lib/libqt.so.2: undefined symbol: glXQueryServerString

hij laadt vervolgens de desktop niet :( (venstertjes en splash screen werken wel)

waar kan dit aan liggen? ik gebruik Slackware current met kernel 2.4.1, Xfree86 4.0.2, NVIDIA_KERNEL 0.96, NVIDIA_GLX 0.96, QT 2.2.3 en een deel van MesaLib 3.4 (conflicterende bestanden aan de hand van FAQ verwijderd)

waar kan dit aan liggen? ik heb het al eens eerder aan de gang gekregen, maar heb geen idee meer wat ik toen allemaal precies geinstalleerd had

• thunderbird2k
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 05:55
Ik heb een tijdje terug ook zo'n soort probleem gehad (niet op slackware). Bij mij was qt toen met mesa gecompileerd. In de nvidia drivers zitten geen speciale mesa functies, vandaar dat het bij mij niet werkte. Ik moest toen een niet special voor mesagl gecompileerde qt gebruiken. (het ondersteunde wel gewoon opengl, maar was niet met de mesa includes gecompileerd, maar met de standaard xfree86 includes)

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
ik heb QT opnieuw gecompileerd (gebruikte hiervoor de package die bij Slackware zat) en het werkt weer :) bedankt!