[Image Tank] fat32 formatteren 100G schijf

Pagina: 1
Acties:
  • 1.574 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CaptBiele
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
Ik wil graag een image tank om foto's te backuppen. Ik kan een tweedehands versie kopen.

Alleen de huidige eigenaar krijgt de schijf van 100G niet geformatteerd in het FAT32 formaat.
Het lukt hem wel in NTFS formaat. Nu weet ik dat je schijven groter dan 32G niet zomaar in FAT kan formatteren.....
Hij heeft de schijf op zijn XP desktop aangesloten, en dan format via FAT32 gekozen, maar dat lukt dus niet. Zijn er andere mogelijkheden om dit te realiseren?
Moeten er dan meerdere partities gemaakt worden of zo?
En waarom moet het eigenlijk FAT zijn om dit te kunnen laten werken met mijn CF 512 kaart?

(wil geen kat in de zak kopen natuurlijk)

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

CaptBiele schreef op maandag 12 februari 2007 @ 15:24:
Ik wil graag een image tank om foto's te backuppen. Ik kan een tweedehands versie kopen.

Alleen de huidige eigenaar krijgt de schijf van 100G niet geformatteerd in het FAT32 formaat.
Het lukt hem wel in NTFS formaat. Nu weet ik dat je schijven groter dan 32G niet zomaar in FAT kan formatteren.....
Hij heeft de schijf op zijn XP desktop aangesloten, en dan format via FAT32 gekozen, maar dat lukt dus niet. Zijn er andere mogelijkheden om dit te realiseren?
Moeten er dan meerdere partities gemaakt worden of zo?
En waarom moet het eigenlijk FAT zijn om dit te kunnen laten werken met mijn CF 512 kaart?

(wil geen kat in de zak kopen natuurlijk)
Kleinere partitie maken should do the trick... Fat is inderdaad beperkt...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

MikeyMan schreef op maandag 12 februari 2007 @ 15:25:
[...]

Kleinere partitie maken should do the trick... Fat is inderdaad beperkt...
Nee hoor, dat ligt niet aan FAT32. Dat kan tot 2TB partities maken. Alleen is het niet meer mogelijk om dat vanuit windows te doen als de partitie groter is dan 32GB (met fdisk en format kan het zonder probs bijvoorbeeld).

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Terw_Dan schreef op maandag 12 februari 2007 @ 15:27:
[...]

Nee hoor, dat ligt niet aan FAT32. Dat kan tot 2TB partities maken. Alleen is het niet meer mogelijk om dat vanuit windows te doen als de partitie groter is dan 32GB (met fdisk en format kan het zonder probs bijvoorbeeld).
Dat is het uitgebreide antwoord ja ;)

• EXX
  • Laatst online: 19-02 16:54

EXX

EXtended eXchange

Vanaf de CMD shell:

format x: /FS:FAT32 /A:32K

Waarbij x: de drive letter van de image tank is.

[ Voor 18% gewijzigd door EXX op 12-02-2007 15:44 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• CaptBiele

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
Terw_Dan schreef op maandag 12 februari 2007 @ 15:27:
[...]

Ok. dus voor de duidelijkheid: met de fdisk en format commands kan ik vanuit de XP desktop de image tank hdd partitioneren? (als format meteen werkt, is parititioneren niet eens nodig)

[ Voor 37% gewijzigd door CaptBiele op 12-02-2007 15:36 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

CaptBiele schreef op maandag 12 februari 2007 @ 15:33:
[...]

Ok. dus voor de duidelijkheid: met de fdisk en format commands kan ik vanuit de XP desktop de image tank hdd partitioneren?
Fdisk en format zitten niet meer in XP. daarvoor zul je toch een 98bootflop moeten pakken ofzo (maar goed, 1 keer het ding formatteren en je bent klaar).

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
Terw_Dan schreef op maandag 12 februari 2007 @ 15:35:
[...]

Fdisk en format zitten niet meer in XP. daarvoor zul je toch een 98bootflop moeten pakken ofzo (maar goed, 1 keer het ding formatteren en je bent klaar).
die weer te halen is op http://bootdisk.com

trouwens kan partition magic het ook prima (in windows)

[ Voor 8% gewijzigd door BasieP op 12-02-2007 15:37 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• EXX
  • Laatst online: 19-02 16:54

EXX

EXtended eXchange

Met een standaard Win98 bootflop heb je weer geen USB ondersteuning voor je image tank. Dus wel een bootflop met USB ondersteuning nemen. Even kijken op www.bootdisk.com

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-02 10:14

Mojo

The Power Within

Kan Windows Schijfbeheer het ook niet?

Edit: Nee, zo te zien niet, op m'n eigen USB schijf :p

[ Voor 43% gewijzigd door Mojo op 12-02-2007 15:40 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

• CaptBiele

CaptBiele

No Worries!

Topicstarter
Ok, uit de reacties te horen is het sowieso mogelijk om dat ding met FAT te formatteren...

Wat vinden jullie van mijn conclusie:
Als ik dat ding wel met NTFS kan formatteren, is de schijf iig nog prima werkend.
Dan kan ik hem dadelijk kopen en thuis verder kloten....
EXX schreef op maandag 12 februari 2007 @ 15:38:
Met een standaard Win98 bootflop heb je weer geen USB ondersteuning voor je image tank. Dus wel een bootflop met USB ondersteuning nemen. Even kijken op www.bootdisk.com
Er staan ook XP bootflops op, dus die zullen wel de USB drivers hebben....

[ Voor 39% gewijzigd door CaptBiele op 12-02-2007 15:48 ]

Pagina: 1