[WIN2K3] Naam veranderen van certificaat

Pagina: 1
Acties:

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:29
Ik heb het probleem dat ik bijvoorbeeld bij Outlook Webaccess een melding krijg dat me certificaat niet geldig is omdat de naam die erop staat me lokale naam van me server is.Hoe kan ik dit veranderen naar me internet adres zodat hij niet meer klaagt.

Heb al overal gezocht bij die certificaten rotzooi in windows en op google maar vond daar niet echt iets op me probleem. :(

Had ook een nieuw user certificate aangevraagd maar dat hielp ook niks...

Verwijderd

de naam in het certificaat kan je niet wijzigen.

Je zal een nieuw certificaat moeten aanvragen met de juiste dns naam en in het vervolg tijdens het aanvragen van een certificaat de schermpjes lezen ipv next next next klikken, hier staat het namelijk allemaal perfect vermeld.

Een user certificaat heb je natuurlijk niks aan, verwijderen en nieuw certificaat aanvragen doe je in de iis admin snapin.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2007 16:31 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ja, dat zou mooi zijn als je dat kon veranderen. Dan vraag ik gewoon m'n certificaat aan voor blabla.mijndomein.nl en daarna wijzig ik 'm naar www.paypal.com zodat ik lekker kan scammen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

CyBeR schreef op maandag 12 februari 2007 @ 16:32:
Ja, dat zou mooi zijn als je dat kon veranderen. Dan vraag ik gewoon m'n certificaat aan voor blabla.mijndomein.nl en daarna wijzig ik 'm naar www.paypal.com zodat ik lekker kan scammen.
Gewoon een eigen cert uitgeven voor paypal. Krijgen ze wel een popup dat je rootca niet getrust is, maar 99% klikt toch ok en gaat verder :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2007 16:46 ]

• XoReP
Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 16:30:
de naam in het certificaat kan je niet wijzigen.

Je zal een nieuw certificaat moeten aanvragen met de juiste dns naam en in het vervolg tijdens het aanvragen van een certificaat de schermpjes lezen ipv next next next klikken, hier staat het namelijk allemaal perfect vermeld.

Een user certificaat heb je natuurlijk niks aan, verwijderen en nieuw certificaat aanvragen doe je in de iis admin snapin.
Ah dat werkt al een stuk beter. Kzat maar te klooien in certificationautority progs maar dus niet in IIS. Maar is het ook mogelijk om zowel een lokale als internet naam te gebruiken?

• XoReP
Kickje

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Volgens mij had je antwoord?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• XoReP
Ik had nog steeds het probleem dat of me extern of intern me certi goed was. Heb overigens na lang zoeken een oplossing gevonden zojuist:
http://www.sembee.co.uk/archive/2007/01/21/34.aspx
Pagina: 1