Bestaande software 'kennisnet'

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• BvdH
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-06-2025
Momenteel ben ik bezig met een opdracht waarbij de kennis die binnen een bedrijf aanwezig is, voor iedereen toegankelijk gemaakt gaat worden. Dit wordt een keuze uit bestaande pakketen (zoiets als een encyclopedie (wiki ofzo)), nu ben ikop zoek naar meer van soortgelijke pakketten. Het gaat dus om bedrijfssoftware waarmee kennis (vastgelegd in bestaande documenten) gedeeld kan worden, zodat elke werknemer alle details van een onderwerp kan opzoeken met dit programma.

Iemand enig idee hoe zulke software genoemd wordt? En heeft iemand misschien voorbeelden van zo' n pakket? Of misschien dat iemand een bekende selectiemethode kent om tot de juiste software te komen?

Bedankt!!

BvdH

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:41
Gooi in de lucht een KnowlegdeBase?? (KB)

A Soldiers manual and a pair of boots.

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:54

ThunderNet

Flits!

Is Microsoft Sharepoint niet geschikt voor wat jij zoekt? :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Inderdaad wil je zoeken naar o.a. kennissystemen.
Met kernwoorden als bovenstaande, maar ook "knowledge systems", "knowledge sharing" icm./ het woord "portal", etc etc moet je al een heel eind komen. Lees een artikel of tig en je bent een heel eind op weg :)

Maar je had hier al een vraag over gesteld? Het is niet de bedoeling het nog maar een keer te openen middels kopieren/plakken. Schop dus je originele topic, Software kennisinfrastructuur, weer de lucht in met de kennis die je sindsdien hebt gekregen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.