Dag
ik heb een php scriptje voor het samenvoegen van 2 txt bestanden.
Deze bestanden bevatten getallen.
In het eerste bestand staat alle informatie van de persoon en het totale bedrag .
Ik het 2de bestand staat alle informatie met alle aparte bedragen van betalingen.
nu heb ik het probleem dat hij een groot deel goed omzet, dus wanneer het verschil van de som van de betallingen gelijk is aan het totale bedrag mag deze weggeschreven worden naar een ander bestand.
nu heb ik in een aantal gevallen dat het totale bedrag in de som van de betalingsbedragen een zeer raar getal uitkomen.
vb. mijn output
1ste getal is het totale bedrag, 2de is de Som en 3de is het verschil van beide
Ik lees alles uit uit CSV files en zet dan al mijn getallen om met deze functie. DIt doe ik omdat er in mijn CSV file ook de EUR wordt achter geplaats en dat ik deze niet kan gebruiken voor een som te maken.
$getal is gewoon de string waarde van het veld waar het getal is opgeslagen (vb: 123,45 EUR).
Ik hoop dat iemand hier een oplossing of een verklaring voor heeft.
Alvast bedankt
Malines
ik heb een php scriptje voor het samenvoegen van 2 txt bestanden.
Deze bestanden bevatten getallen.
In het eerste bestand staat alle informatie van de persoon en het totale bedrag .
Ik het 2de bestand staat alle informatie met alle aparte bedragen van betalingen.
nu heb ik het probleem dat hij een groot deel goed omzet, dus wanneer het verschil van de som van de betallingen gelijk is aan het totale bedrag mag deze weggeschreven worden naar een ander bestand.
nu heb ik in een aantal gevallen dat het totale bedrag in de som van de betalingsbedragen een zeer raar getal uitkomen.
vb. mijn output
1ste getal is het totale bedrag, 2de is de Som en 3de is het verschil van beide
code:
1
2
3
4
5
6
7
| 230.62 - 230.62 / 0 / OK 227.94 - 227.94 / 0 / OK 417.71 - 417.71 / 5.68434188608E-014 / NIET OK 506.18 - 506.18 / 0 / OK 537.47 - 537.47 / 0 / OK 485.92 - 485.92 / 1.13686837722E-013 / NIET OK 258.63 - 258.63 / 0 / OK |
Ik lees alles uit uit CSV files en zet dan al mijn getallen om met deze functie. DIt doe ik omdat er in mijn CSV file ook de EUR wordt achter geplaats en dat ik deze niet kan gebruiken voor een som te maken.
$getal is gewoon de string waarde van het veld waar het getal is opgeslagen (vb: 123,45 EUR).
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <? function convert_getal($getal){ $temp = explode(" EUR",$getal); if( strlen( $temp[0]) > 7){ $temp2 = explode(".", $temp[0]); return ereg_replace(',','.',$temp2[0] . $temp2[1]); }else return ereg_replace(',','.',$temp[0]); } ?> |
Ik hoop dat iemand hier een oplossing of een verklaring voor heeft.
Alvast bedankt
Malines