Windows Vista geïnstalleerd naast XP om op een aparte partititie te kunnen monteren en produceren, maar mijn Tascam us-122 geluidskaart wil niet werken onder Windows Vista. De nieuwste drivers kunnen uiteindelijk wel geïnstalleerd worden als Vista met eigen instellingen het driver programma opent (anders krijg ik een melding dat deze drivers niet geschikt zijn voor deze windows versie) en alles lijkt dan te werken en de geluidskaart wordt correct herkent. Ook staat de Tascam netjes bij besturing van geluid, video en spelletjes in apparaatbeheer. Probleem is echter dat bij configuratiescherm - geluid alleen de us-122 aux plug vermeldt wordt en hij dus niet te gebruiken is om af te spelen, op te nemen etc.
Internet al afgezocht naar oplossingen, maar alleen maar dezelfde melding van dit probleem tegen gekomen. Ook vindt ik het gerucht dat de us-122 niet meer gesupport wordt door tascam op driver gebied.. Ben ik gedoemd voor XP voor de rest vasn de levensduur van mijn kaart, of zou er een manier zijn om de kaart stiekem toch te laten werken?
Internet al afgezocht naar oplossingen, maar alleen maar dezelfde melding van dit probleem tegen gekomen. Ook vindt ik het gerucht dat de us-122 niet meer gesupport wordt door tascam op driver gebied.. Ben ik gedoemd voor XP voor de rest vasn de levensduur van mijn kaart, of zou er een manier zijn om de kaart stiekem toch te laten werken?
Andrasman