Tascam us-122 externe geluidskaart onder Vista werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• Andrasman
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-07-2025
Windows Vista geïnstalleerd naast XP om op een aparte partititie te kunnen monteren en produceren, maar mijn Tascam us-122 geluidskaart wil niet werken onder Windows Vista. De nieuwste drivers kunnen uiteindelijk wel geïnstalleerd worden als Vista met eigen instellingen het driver programma opent (anders krijg ik een melding dat deze drivers niet geschikt zijn voor deze windows versie) en alles lijkt dan te werken en de geluidskaart wordt correct herkent. Ook staat de Tascam netjes bij besturing van geluid, video en spelletjes in apparaatbeheer. Probleem is echter dat bij configuratiescherm - geluid alleen de us-122 aux plug vermeldt wordt en hij dus niet te gebruiken is om af te spelen, op te nemen etc.

Internet al afgezocht naar oplossingen, maar alleen maar dezelfde melding van dit probleem tegen gekomen. Ook vindt ik het gerucht dat de us-122 niet meer gesupport wordt door tascam op driver gebied.. Ben ik gedoemd voor XP voor de rest vasn de levensduur van mijn kaart, of zou er een manier zijn om de kaart stiekem toch te laten werken?

Andrasman

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-01 16:49
Volgens mij hebben ze daar nog voor geen enkel product een Vista driver. Dat wordt afwachten vermoed ik. Al vraag ik me af of er uberhaupt wel een Vista driver van de US-122 komt aangezien ze al een opvolger in de vorm van de US-122L hebben. (Dat zie je bij bijvoorbeeld Logitech en Creative ook, als er een vervolgproduct is kan je support voor het oudere apparaat wel schudden.)

Maar was het ook niet een beetje wishful thinking dat het wel zou werken met Windows XP drivers? Vista is leuk, maar als je wil overstappen zou ik eerst goed uitzoeken of al je apparaten wel ondersteund worden.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• Andrasman
Ja daar heb je zeker een punt. Het idee was dan ook oorspronkelijk om een nieuwe XP partititie te gaan draaien, maar Vista testen is toch ook wel even leuk zeg maar. Geen probleem hoor, ik neem aan dat ik nog terug kan.

Ik had alleen wel wat vertrouwen dat XP drivers inderdaad toch ook onder Vista wel zouden werken. Vind het een beetje vreemd dat wanneer je dus een geluidskaart hebt bijvoorbeeld die je gewoon wilt blijven gebruiken totdat je 3 pc's versleten hebt bij wijze van spreken, je dus al die tijd niet naar Vista over kan. En als je dat dus persé wilt alleen voor de drivers een nieuwe kaart moet zoeken..

Weten jullie of het doorgaans vaker gebeurd dat er dan uiteindelijk toch een way around voor is of een hele fijne meneer die dan zelf maar een onofficiele driver schrijft vanuit de XP driver?

Andrasman

• Andrasman
Lulligste is eigenlijk dat ik met XP en mn net gekochte Tascam constant crash ivm een USB driver probleem. Dit probleem schijnt bekend te zijn met USB1, maar zou bij USB 2 niet voor moeten komen. Aangezien ik een A7N8X-X moederbord heb, zou dat dus goed moeten zitten...

Andrasman

• Andrasman
Mail gestuurd:

Dear sir,

I would very much like to know if there are any plans to build a Windows Vista driver for the Tascam us-122 soundcard. If not, is there any way to install it so that it works with Vista? The 3.30 drivers do install, but the device can't work as a sound device in Vista.
Many of our readers who have the us-122 are experiencing this problem when trying to install Vista.

Antwoord Tascam:

Dear Customer,

We are currently developing Windows Vista drivers and do not have an ETA of their completion. We will post our Windows Vista drivers on our website as soon as they are ready.

Thank you for your interest in TASCAM products.

Andrasman