Welke laptop: Toshiba Satellite A100-812 of de Sony Vaio VGN

Pagina: 1
Acties:
  • 505 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The_Big_Easy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 08:40
Hi,

Ik was van plan binnenkort een laptop aan te schaffen. Deze moet voldoen aan de volgende eisen:

Scherm: de laptop gaat niet gebruikt worden als desktop vervanger, over een paar maandjes is mij desktop aan de beurt, daar ga ik dan ook de zwaardere 3D games op hogere resolutie spelen. Deze laptop zal gebruikt worden voor: Surfen, foto bewerking (maar niet geavanceerd Photoshoppen), wellicht wat video bewerking, en af en toe gamen. Ik houd het daarom op 15.4". Groot genoeg en bovendien zal de gekozen videokaart minder moeite hebben om beelden op een 15.4" te produceren dan op een 17". Bijkomend voordeel is ook dat het in de accuduur zal schelen, alhoewel ik hem het meest met de AC adaptor zal gebruiken.

Video: Geen integrated videokaart. Aangezien ik naast het surfen ook af en toe een spel zou willen spelen wil ik dat er een capabele videokaart in zit. Het hoeft geen state of the art te zijn met GTX enzo, maar hij moet op zijn minst spellen als UT2004 en Warcraft 3 nog vlot kunnen draaien. Dat betekent dat er een GeForce 7600 Go of ATI X1600 in moet zitten.
Vraag: zouden een Geforce 7300/7400 of X1400 de eerder genoemde spellen ook nog draaien? Hoeveel heb ik over met een 7600?

CPU: Hij moet niet een bottleneck zijn voor de occasional game die ik er op ga spelen, m.a.w. het moet dus een beetje passen bij de video kaart. Het hoeft geen vette T7x00 of zo te zijn, voor het echt zware werk stop ik straks wel een vette Conroe in mijn desktop :). 64 bit capabilities is mooi meegenomen, maar niet een must.
Vraag: Nu zie ik dat sommige intel CPUs een FSB van 533 MHz hebben ipv 667 MHz, ga ik dit echt merken, of zal je dat alleen gaan merken als je bv BF2 of CoD3 met alles aan zou willen spelen? Dit ga ik toch niet doen nl...

OS: Ondanks dat het aanbod beperkter is wil ik als OS Vista Home Premium gaan draaien. Dit omdat deze laptop nog wel een jaar of wat mee zal moeten gaan en nu is weliswaar die overgans fase, maar over een jaar of 3 zal Vista net zo ingeburgerd zijn als XP nu is.

RAM: Minimaal 1 GB, en dan bij voorkeur met dual channel (dus 2x 512 MB). 2GB is wenselijk, maar ik besef dat dat natuurlijk wel een prijskaartje heeft.
Vraag 1: Als ik besluit tot 2GB, dan zal dat waarschijnlijk 2x 1GB zijn, de 2x 512MB die er dan uitgaat, wordt die normaliter door de winkel voor nieuw weer ingenomen als ik die 2GB bij aanschaf van de laptop bestel? Anders kan ik natuurlijk net zo goed nog ff wachten met de 2 GB upgrade.
Vraag 2: In hoeverre is 2GB nodig? Ik heb gelezen dat Vista wel wat meer RAM lust, maar dat dat gedeeltelijk slechts schijn is en dat het de prefetcher is die beslag legt op een portie RAM. Echter, deze prefetcher geeft het wel weer vrij indien andere applicaties meer RAM nodig hebben, toch? Dus is de RAM behoefte van Vista nu echt toegenomen t.o.v. XP, zoveel dat ik er beter aan doe om toch maar 2GB te nemen?

Budget: rond de 1000 Euries. Bij een goede reden kan er misschien nog 100 Euro bij, maar dat is echt de limit. (After all, ik moet ook nog wat voor een desktop overhouden, deze laptop is voor er bij)

Ik heb een hoop lopen zoeken de laatste tijd en ik overweeg nu de volgende laptop aan te schaffen welke i.m.o het beste bij mijn eisen gaat passen:

De Toshiba Satellite A100-812 (specificaties)
Afbeeldingslocatie: http://nl.computers.toshiba-europe.com/Contents/Toshiba_nl/NL/SERIES_DESCRIPTION/images/hri_satellite_l100_serie_description.jpg

Deze staat bij Salland in de etalage voor EUR 1019,-.

Bij de specs staat dat er 1GB ram in zit, en dat er 4GB ram ondersteunt wordt. Nu is dit volgens mij 1x1GB, dus geen dual channel... Nu is dit helemaal een probleem als je GPU ook van dat geheugen gebruik zou moeten maken, maar dat is hier niet het geval. Wat zal het performance verschil zijn tussen 1x 1GB of 2x 512MB RAM en dan dual channel draaien? Zal ik het alleen gaan merken als ik af en toe dus een game speel? Verder vraag ik me af of deze laptop 4 DIMM slots heeft, dat kan ik zo niet ahterhalen. 2 x 2GB voor 4GB in totaal lijkt me waarschijnlijker, toch?

Na al dat zoeken dus toch nog wat vraagjes waarop ik een antwoord hoop te krijgen. Nu weet ik wel dat voor sommige vragen met wat googlelen wel een syntetisch/benchmark antwoord is te krijgen, maar aangezien dit mijn eerste laptop gaat worden en ook mijn huidige desktop een oudje is wilde ik graag antwoorden gebaseerd op echte gebruikers ervaringen...

Verwijderd

de hd is dacht ik 4200 toeren

• The_Big_Easy
Hmmm... dat had ik zo snel niet gezien... In hoeverre is dat een nadeel? Zal je het bij surfen en foto bewerking merken? Of alleen bij de games die ik er af en toe op ga spelen (langere laadtijden etc). In hoeverre helpt het als ik die schijf compenseer met 2GB aan RAM? Is het niet zo dat Vista op een gegeven moment wel door heeft wat ik frequent draai aan applicaties zodat die al "klaar staan" in het geheugen?

Verder zag ik als alternatief nog wel de Sony Vaio VGN-FE41E (full specs hier) die t.o.v. die Toshiba A100-812 onder andere dus een snellere CPU heeft (T5500 op 667 MHz FSB ipv T2250 op 533 MHz FSB) en een snellere harddisk (120GB 5400rpm ipv 160GB 4200rpm)

Nadeel van de Sony is wel dat ie een stukje boven mijn eigenlijke budget uitsteekt (Salland heeft hem voor EUR 1156,-) en dat ie 'slechts' een Geforce Go 7400 met 128 MB dedicated RAM heeft ipv de Geforce Go 7600 met 256 MB dedicated RAM van de Toshiba. Maar wellicht is dat geen nadeel voor me, om dat ik er toch niet de meest recente games op wil draaien. De keuze voor de 7600 is dan ook meer een zekerheids kwestie geweest, zo van die is zeker snel genoeg. Om nog even op mijn start post terug te komen en een belangrijke vraag te herhalen:
Video: Geen integrated videokaart. Aangezien ik naast het surfen ook af en toe een spel zou willen spelen wil ik dat er een capabele videokaart in zit. Het hoeft geen state of the art te zijn met GTX enzo, maar hij moet op zijn minst spellen als UT2004 en Warcraft 3 nog vlot kunnen draaien. Dat betekent dat er een GeForce 7600 Go of ATI X1600 in moet zitten.
Vraag: zouden een Geforce 7300/7400 of X1400 de eerder genoemde spellen ook nog draaien? Hoeveel heb ik over met een 7600?
Zoals gezegd gaat dit mijn eerste laptop worden, ik ben dus ook vooral benieuwd naar ervaringen van mensen die (onlangs) een van bovengenoemde laptops hebben aangeschaft. Waarom heb je juist die laptop aangeschaft? En voldoet ie aan je verwachtingen?

En voor mensen die net als ik nog moeten kiezen heb ik hieronder een klein tabelletje met daarin de belangrijkste verschillen tussen beide laptops gegeven. Als jullie zouden moeten kiezen, welke zou het dan worden en waarom?

Toshiba Satellite A100-812Sony Vaio VGN-FE41E
CPUCore Duo T2250, 1.73GHz, 32bitCore 2 Duo T5500, 1.67 GHz, 64bit
FSB533 MHz667 MHz
GPUGeforce Go 7600 256 MBGeforce Go 7400 128 MB
RAM1x1GB2x512MB
HD160 GB 4200rpm120 GB 5400 rpm HD
Prijs1019, 1 GB extra RAM: 851156

[ Voor 0% gewijzigd door The_Big_Easy op 14-02-2007 11:08 . Reden: table CPU update ]

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-01 09:18

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Een 4200rpm HDD is werkelijk erg traag, dat merk je bij elk soort gebruik. Voordeel is wel dat je deze achteraf altijd vrij makkelijk kunt vervangen, net als het geheugen.
Bij een videokaart is dat dan weer niet het geval, dus zul je hier eigenlijk meteen een goede keus moeten maken.

Ik kan je trouwens voorspellen dat UT2004 (mits niet met AA en AF gespeeld) wel redelijk zal draaien op een Go7400, aangezien het dat ook al wel deed op mijn mobility 9700, en die is toch nog wel een stukje langzamer.
Warcraft 3 draait volgens mij op alles vanaf een GeForce2 nog wel goed, dus dat zal helemaal wel goed komen denk ik. :)

Daarnaast zit ik me ook af te vragen of de geheugencontroller van de Intel 945M chipset wel dual channel geheugen ondersteunt, zou goed kunnen van niet waardoor 1x 1GB of 2x 512MB geen barst uitmaakt en je dus beter 1x 1GB kunt nemen.

[edit]
Mijn ervaring met Vista is trouwens dat het met 1GB net zo goed draait als XP, wat je zegt over de prefetcher klopt, hij kan gewoon z'n werk beter doen als je meer geheugen hebt. Oftewel, waar je bij normaal gebruik in XP weinig verschil zal merken tussen 1 of 2 GB, zul je dat bij Vista wel merken, omdat er met dat 'extra' geheugen ook echt iets gedaan wordt.

[ Voor 17% gewijzigd door --MeAngry-- op 13-02-2007 10:45 ]

Tesla Model Y RWD (2024)

• The_Big_Easy
--MeAngry-- schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 10:44:
Een 4200rpm HDD is werkelijk erg traag, dat merk je bij elk soort gebruik. Voordeel is wel dat je deze achteraf altijd vrij makkelijk kunt vervangen, net als het geheugen.
Bij een videokaart is dat dan weer niet het geval, dus zul je hier eigenlijk meteen een goede keus moeten maken.
Maar om nu meteen al de HD die verder goed is te laten vervangen? Ik heb niet gezien dat er een mogelijkheid is om voordat je die laptop koopt een andere HD te kiezen, die laptop komt zoals ie is. Ik zou natuurlijk eens kunnen informeren wat de meerprijs is als ik hem al voor de koop laat vervangen door een sneller exemplaar (als dat tenminste mogelijk is...)
Ik kan je trouwens voorspellen dat UT2004 (mits niet met AA en AF gespeeld) wel redelijk zal draaien op een Go7400, aangezien het dat ook al wel deed op mijn mobility 9700, en die is toch nog wel een stukje langzamer.
Warcraft 3 draait volgens mij op alles vanaf een GeForce2 nog wel goed, dus dat zal helemaal wel goed komen denk ik. :)
Wat ik nu op mijn desktop gewend ben is een Geforce Ti 4400, hoeveel sneller is die 7400 eigenlijk? Ik weet wel dat die kaart in mijn desktop een oudje is, maar hij heeft het lang volgehouden.
Daarnaast zit ik me ook af te vragen of de geheugencontroller van de Intel 945M chipset wel dual channel geheugen ondersteunt, zou goed kunnen van niet waardoor 1x 1GB of 2x 512MB geen barst uitmaakt en je dus beter 1x 1GB kunt nemen.
Volgens de specs van intel: "The Mobile Intel® 945PM Express chipset delivers outstanding system performance through high-bandwidth interfaces such as dual-channel DDR2 memory, 667 MHz system bus, ..." Daar staat toch dat dual channel gewoon gesupport is?
Mijn ervaring met Vista is trouwens dat het met 1GB net zo goed draait als XP, wat je zegt over de prefetcher klopt, hij kan gewoon z'n werk beter doen als je meer geheugen hebt. Oftewel, waar je bij normaal gebruik in XP weinig verschil zal merken tussen 1 of 2 GB, zul je dat bij Vista wel merken, omdat er met dat 'extra' geheugen ook echt iets gedaan wordt.
Dit overwegende, zou dan 2GB met de caching en prefetching capabilities van Vista voldoende zijn om de tragere HD te maskeren?

• The_Big_Easy
Even een klein schopje...

Heeft er iemand ervaring met een van onderstaande laptops? Of met een laptop meet overeenkomende specs? Hoe zit het met zaken als betrouwbaarheid en de schermen van beide laptops? Zijn er daar nog duidelijke verschillen? En op het gebied van support?

Die Toshiba komt met 1 1GB dimm, da's ook wel weer een plus, bij het upgraden naar 2 GB hoef ik dus niet zoals bij die Sony 2 dimmetjes weg te doen... Het nadeel is dan weer dat met slechts 1 reepje ik niet van dual channel gebruik kan maken... gaat dat nog schelen?

Het enige wat me op dit moment nog van de Toshiba af houd is de tragere HD... Ik ben dus echt benieuwd of die prefetcher van Vista hier wat soulaas biedt, maar wellicht kan ik daar beter een apart topic voor openen in het Windows Clients sub forum...

Verwijderd

ik zie dat de Harddisk 5400tpm SATA is.
dussss.... ;)

nee hij is toch 4200tpm , ik zie op meer sites staan 4200 :'(

Intel Core Duo T2250 1,6 GHz 2mb Cache
Intel 945GM Mobile Chipset
1024mb DDR2-533MHz werkgeheugen
160 Gigabyte Harddisk 5400tpm SATA
DVD-Rom & DVD-Rewriter Combo /- R/RW DL
NVIDIA GeForce N7600 256mb PCI-X shared
15,4" TFT Display Widescreen TrueBrite 1280x800
Netwerkkaart 10/100mbit & Modem 56k
Wireless Netwerkkaart 54mbit

4x USB 2.0 / 1x Firewire
VGA Monitor uitgang & TV-Out SVHS
1x PCMCIA Type II Slot
Bluetooth

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2007 16:28 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-01 23:03
offtopic:
Je zat wel binnen de 24u kick-policy (mierenneukerig)

Je zou ook gewoon even SonyToshiba kunnen bellen / mailen met de vraag wat voor HDD er nou inzit ?

[ Voor 4% gewijzigd door alex3305 op 14-02-2007 17:10 . Reden: Errorcode 248: Sony, Toshiba, allemaal hetzelfde =D ]

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:49
Compal Hel 80 ( Barebone )
T5500 fsb 667 2mb ( CORE 2 DUO )
7600 GO ( NIET SHARED )
1024 DDR2 Twinmoss
100 gig S-ATA
Windows XP Home / Vista Basic ( wat je zelf wilt )

1085 euro ong :)

wireless standaard erin

:)

Compall is allemaal V B E

dus 2 jaar INTEL garantie :)

Ervaringen Compal HEL80

kijk anders hier even :) of wil je perse een toshiba ?

[ Voor 28% gewijzigd door Mektheb op 14-02-2007 17:18 ]

• The_Big_Easy
Mektheb schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 17:13:
Compal Hel 80 ( Barebone )
T5500 fsb 667 2mb ( CORE 2 DUO )
7600 GO ( NIET SHARED )
1024 DDR2 Twinmoss
100 gig S-ATA
Windows XP Home / Vista Basic ( wat je zelf wilt )
wireless standaard erin
1085 euro ong :)

...<knip> ...

of wil je perse een toshiba ?
Inderdaad een aardige suggestie. Ik wil er echter wel Vista Home Premium bij hebben en dan komt ie op EUR 1123,- (bij laptops4u.nl) Nog steeds geen verkeerd prijs als je kijkt wat je er voor krijgt...

Grote maar is echter dat ik die Toshiba of Sony gewoon bij een winkel in de buurt kan afhalen, zonder verzendkosten en gedoe... Bovendien gaat mijn vrouw niet accepteren dat ik voor 1100 euries iets van internet bestel wat dan door de postbode geleverd word... zaken als onderdelen voor max 100,- is nog tot daar aan toe, maar ik heb wat negatieve ervaringen met bestellen via internet bij een winkel die niet echt in de buurt is... (lange levertijden, niets laten horen en niet reageren op mail, je gaat vrezen voor je centen op die manier...) Dus als ik iets betaal wil ik ook gelijk oversteken en het betaalde ontvangen... Vandaar dus die Toshiba of Sony :)

Waar ik dus benieuwd naar ben wat de verdere verschillen tussen beide laptops zijn, naast de technische. Betrouwbaarheid, service, kwaliteit scherm, toetsenbord en behuizing etc... Kan iemand daar wat over melden, is de een echt beter dan de andere?

Tenslotte vraag ik me af of ik zo'n dooie pixel garantie moet nemen... wat is de kans dat een nieuwe laptop 15.4" daar last van heeft? Vaak zijn die garanties ook nog eens van zeer korte duur, 8 dagen of zo zie ik vaak staan... dan vind ik 50 euries nogal veel...

Gezien het geringe aantal reacties van de afgelopen dagen en de richting waarin het topic is gegaan zou ik een moderator willen verzoeken om de naam van het topic te wijzigen in:

"Welke laptop: Toshiba Satellite A100-812 of de Sony Vaio VGN-FE41E?"

[ Voor 7% gewijzigd door The_Big_Easy op 15-02-2007 08:12 . Reden: Topic rename request ]

• Mektheb
ten 1e waar woon je precies ?? er zijn ook winkels die ze doen hoor :) ( O.A waar ik werk )

nu zou ik mijn persoonlijke mening even geven over de compal h80 ( kijk ook even in het topic rond die ik had gepost het LINKJE )

+ punten

1 : 2 jaar garantie van intel ( is zoiezo al 1 jaar langer standaard als elke toshiba / sony )
2 : Uitbreid mogelijkheden in de toekomst ik had eerst een T2300e nu een lekkere T7200 :)
3 : Geforce 7600 GO vind ik persoonlijk een stuk fijner als een X1600
4 : Kwaliteit van het scherm is gewoon goed echt goed , zelfde als toshiba's etc
5 : de behuizing is van goede kwaliteit COMPAL ( is de 2e grootste jongen in de wereld die ze leverd doet al 22 jaar mee in het spelletje over hardware behuizingen enz (leverd ook aan ACER / HP Etc )
6: het is niks voor niks Verifeerd bij Intel :) als het niks was deed intel zelf hier nooit aan mee

- Puntjes

Tot nu toe geen :) heb hem al bijna een half jaar mijn collega's hebben er ook allemaal 1
ik heb er echt al veel van verkocht bij ons in de winkel , ( geen verkoops truc of zo )
want een Toshiba is ook goed en een Sony ook alleen wat ik vind bij een Barebone ( compall / Asus sj .. voordeel uitbreiding / betere garantie en niet dat je nu een notebook koopt en over 2 / 3 jaar is die verouderd zit je aan een nieuwe en bij een barebone koop je een losse CPU laat je bij een winkel erin zetten en klaar ( vervalt je garantie dan ? NEE want tis een barebone :) )

wat overgens bij Sony / Toshiba etc wel zo geval is daar mag je niet zelf aan prutsen of door een winkel laten doen want dan is je garantie er af

maar toch echt de rede waarom ik een barebone heb genomen je kiest zelf wat voor SCHIJF / Geheugen kwa merk of iets je erin wilt en dat vind ik gewoon plezierig het idee

verder zou ik zegguh visit the compall h80 ervaring topic en vraag daar wat rond
want een laptop aanschaffen doe je niet 1 2 3 ( ik niet teminste )

hoop je genoeg ingelicht te hebben :)
Succes !

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:41

Thandor

SilverStreak

Titlechange op verzoek.
Mocht je in de toekomst een ei kwijt willen over het topic zelf (waaronder een titelchange ook valt) dan kun je dit middels een topicreport doen. Een topicreport kun je plaatsen door op het handje (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif) te klikken wat links bovenaan het topic staat :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Ik ben benieuwd of je al een keuze hebt gemaakt.

Zelf heb ik ik ook die Toshiba A100-812 op mijn lijstje staan en ja zijn enige minpunt is die harde schijf, maar aan de andere kant heeft hij weer een erg goede graka en is de Ram geheugen makkelijk te upgraden omdat er pas 1 1GB module in zit en nog 1 slot vrij.

Die Sony heeft 2x512MB ram en is daardoor slecht te upgraden en voor Vista is 1GB toch echt te weinig, ik merk het nu al met mijn gewone pc die draait Vista goed maar gamen gaat toch een stuk slechter dan op XP

daarom ben ik benieuwt naar jou uiteindelijke keuze hierin.

verder heb ik hier een goede tip om graka en CPU voor laptops te vergelijken en nog veel meer goede info over laptops.

• The_Big_Easy
Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 08:16:
Ik ben benieuwd of je al een keuze hebt gemaakt.

Zelf heb ik ik ook die Toshiba A100-812 op mijn lijstje staan en ja zijn enige minpunt is die harde schijf, maar aan de andere kant heeft hij weer een erg goede graka en is de Ram geheugen makkelijk te upgraden omdat er pas 1 1GB module in zit en nog 1 slot vrij.

Die Sony heeft 2x512MB ram en is daardoor slecht te upgraden en voor Vista is 1GB toch echt te weinig, ik merk het nu al met mijn gewone pc die draait Vista goed maar gamen gaat toch een stuk slechter dan op XP

daarom ben ik benieuwt naar jou uiteindelijke keuze hierin.

verder heb ik hier een goede tip om graka en CPU voor laptops te vergelijken en nog veel meer goede info over laptops.
Ja, ik heb al wel een keuze gemaakt maar heb nog niets aangeschaft. De reden daarvoor is dat ik mogelijk over een paar maanden een laptop via mijn werk kan krijgen. Als dat doorgaat dan ga ik daarvoor en houd ik liever mijn eigen geld in mijn eigen knip >:) .

Als die laptop via mijn werk niet doorgaat dan zal het die Toshiba worden. Heb ze beide laatst bekeken bij de MM en ik zag weinig verschil. De Sony heeft wel een iets mooier beeld, maar niet zoveel mooier dat ik er 100 euro meer voor ga betalen. Bovendien gaat een RAM upgrade bij die Toshiba makkelijker en is de grafische kaart van die Toshiba ook beduidend beter. De wat langzamere HD is inderdaad het enige minpuntje maar hij is dan wel weer iets groter. Aangezien ik toch geen video bewerking zal gaan doen met die laptop is die langzamere HD niet een showstopper....

Die site is idd erg nuttig, op de engels talige versie (http://www.notebookcheck.net/) zijn vooral de CPU benchmark chart en de GraKa benchmark chart erg handig.

• Mektheb
The_Big_Easy schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 20:16:
[...]

Ja, ik heb al wel een keuze gemaakt maar heb nog niets aangeschaft. De reden daarvoor is dat ik mogelijk over een paar maanden een laptop via mijn werk kan krijgen. Als dat doorgaat dan ga ik daarvoor en houd ik liever mijn eigen geld in mijn eigen knip >:) .

Als die laptop via mijn werk niet doorgaat dan zal het die Toshiba worden. Heb ze beide laatst bekeken bij de MM en ik zag weinig verschil. De Sony heeft wel een iets mooier beeld, maar niet zoveel mooier dat ik er 100 euro meer voor ga betalen. Bovendien gaat een RAM upgrade bij die Toshiba makkelijker en is de grafische kaart van die Toshiba ook beduidend beter. De wat langzamere HD is inderdaad het enige minpuntje maar hij is dan wel weer iets groter. Aangezien ik toch geen video bewerking zal gaan doen met die laptop is die langzamere HD niet een showstopper....

Die site is idd erg nuttig, op de engels talige versie (http://www.notebookcheck.net/) zijn vooral de CPU benchmark chart en de GraKa benchmark chart erg handig.
Pagina: 1