Toon posts:

Draadloos valt constant weg

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier met een WG614v6 Netgear router.
Het probleem is dat constant de netwerkverbinding weg valt op beide laptops.
Als ik opnieuw wil connecten doet hij dat gewoonweg niet .
Er blijft elke keer staat " waiting for network to connect" .
Ik connect nu gewoon altijd met het windows tooltje

Nu heb ik gezocht naar een ander programmaatje om te connecten maar keb geen idee waar ik naar moet zoeken.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:35

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je connect dus met de Wireless Zero Configuration van Windows. Die is tot nu toe nog de beste tool voor wireless in Windows XP. Welke wireless kaarten zitten er in de laptops? Heb je al een firmware update uitgevoerd op de Router? Welke beveiliging gebruik je voor je wireless. Lees eens de FAQ en Policies door voordat je gaat posten, dan weten we wat er nodig is om verder te gaan. Nu is het zoeken naar een naald in een hooiberg.

Commandline FTW

Verwijderd

Topicstarter
Hero Of Time schreef op maandag 12 februari 2007 @ 13:48:
Je connect dus met de Wireless Zero Configuration van Windows. Die is tot nu toe nog de beste tool voor wireless in Windows XP. Welke wireless kaarten zitten er in de laptops? Heb je al een firmware update uitgevoerd op de Router? Welke beveiliging gebruik je voor je wireless. Lees eens de FAQ en Policies door voordat je gaat posten, dan weten we wat er nodig is om verder te gaan. Nu is het zoeken naar een naald in een hooiberg.
Hij is wep beveiligd en er zit een Intel kaart in. Die zit al in de laptop zelf.
Dit is daarom wel heel raar, omdat hij het altijd al gedaan heeft.
Maar de laatste 2 dagen heeft de router kuren.
En ja ik heb een firmware update gedaan.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:35

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als het sinds de update is, ga dan terug. If it ain't broken, don't try to fix it. Waarom had je namelijk een firmware update gedaan?

Commandline FTW

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:06
Ik heb zo'n soort probleem ook altijd met mijn goedkope Topcom routertje. Een tijdelijke oplossing is bij mij om gewoon 'herstellen' te kiezen (bij rechtermuisknop op de icoontje naast de klok), echter valt de verbinding dan meestal na een tijdje weer weg. Betere oplossing is dan om gewoon de router eventjes een tijdje (uurtje... nachtje... zoiets) uit te laten, en de laptop opnieuw op te starten. Dan doet 'ie het daarna weer heel lang goed, meestal tot ik ga torrenten.

Natuurlijk weet ik niet of dit ook jouw probleem oplost, maar je zou het kunnen proberen...

Verwijderd

Topicstarter
Hero Of Time schreef op maandag 12 februari 2007 @ 14:49:
Als het sinds de update is, ga dan terug. If it ain't broken, don't try to fix it. Waarom had je namelijk een firmware update gedaan?
neej het is niet sinds de update..
Ik heb nadat de problemen er waren een update gedaan

via UTP doet hij het gewoon prima

Verwijderd

Topicstarter
Mr.Qips schreef op maandag 12 februari 2007 @ 14:55:
Ik heb zo'n soort probleem ook altijd met mijn goedkope Topcom routertje. Een tijdelijke oplossing is bij mij om gewoon 'herstellen' te kiezen (bij rechtermuisknop op de icoontje naast de klok), echter valt de verbinding dan meestal na een tijdje weer weg. Betere oplossing is dan om gewoon de router eventjes een tijdje (uurtje... nachtje... zoiets) uit te laten, en de laptop opnieuw op te starten. Dan doet 'ie het daarna weer heel lang goed, meestal tot ik ga torrenten.

Natuurlijk weet ik niet of dit ook jouw probleem oplost, maar je zou het kunnen proberen...
Uitzetten kan ik wel is proberen.
En herstellen lukt niet.
Blijft elke staan op " waiting for network to connect"

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-01 00:01
probeer de router eens te resetten en hierna te herconfigureren.
stil een andere SSID in, stel nog even geen wireless security in.
zet beacon interval op 50, fragmentation en rts treshold op 2304.
verander je wireless channel eens en zorg ervoor dat er geen firewall actief is.
ook de windows firewall even uitzetten, dan kan je ook nog bij 'volgorde van voorkeursnetwerken' al de netwerken die hier staan verwijderen en opnieuw 'netwerklijst vernieuwen'.
dan zou je weer gewoon verbinding moeten kunnen maken. Mocht ook dat niet werken kan je eens kijken of er misschien iets tussen de laptops en de router in zit wat kan storen zoals een magnetron of electrische kookplaat.

• Mr.Qips
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:06
Je mag eigenlijk niet 2x achter elkaar posten, gewoon samen doen in een post

Hmm dit lijkt wel heel erg op mijn probleem. Bij mij heeft de UTP er ook geen last van, en blijft 'ie ook soms hangen bij 'zoeken naar netwerk'. Ik kon dan alleen via het Intel-tooltje het goede profiel aanklikken, en dan vond 'ie hem opeens wel.

Ik denk dat dit aan de router ligt die het vele netwerkverkeer niet aankan. Als mijn router zo doet, en ik kijk in linux, dan zie ik dat het draadloos netwerk steeds 0%, 100%, 0%, 100% is (met ongeveer een seconde 100% en dan heel kort 0%). Bij mij werkt het dan ook om de router eventjes wat rust te geven.

Ik kan dan trouwens ook niet op MSN inloggen en torrents gaan een stuk slomer. Ook kan ik dan sommige websites niet laden (grote, zoals pspupdates.com en hyves.nl).

Wat wel raar is, is dat ik er op mijn andere laptop totaal geen last heb.

Heb jij toevallig ook de integrated Intel 2200BG (oid) kaart? Ik zou toch wel graag een oplossing zien hiervoor...

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-01 00:01
Mr.Qips schreef op maandag 12 februari 2007 @ 15:10:
Heb jij toevallig ook de integrated Intel 2200BG (oid) kaart? Ik zou toch wel graag een oplossing zien hiervoor...
Het is wel een bekend probleem geweest in het verleden met o.a. de Intel (R) Pro 2200BG / 2100B en 3945ABG. Dit is recent verholpen door je driver van je netwerkkaart ook te updaten. Mocht de TS ook een Intel (R) pro hebben let dan op dat na het installeren van je nieuwe drivers je hiernaa ook nog even naar c:\intel\...\....\ gaat en hier DPInst.exe draaid om de installatie te voltooien.

Verwijderd

Ik ken het probleem bij een linksys router,
Ik heb al verschillende manieren geprobeerd om het probleem op te lossen. Eerst viel m'n verbinding ongeveer om de minuut weg... en nu is dat nog om het half uur ofzo... maar daarna pakt hij um vanzelf weer op.
Een aantal oorzaken kunnen zijn: Storen met draadloze thuistelefoon, magnetron ook.
Windows kan ook confilcten hebben met de bijgeleverde software van je netwerkkaart.
Te veel netwerken in de buurt die op dezelfde channel zitten. (het beste is er om ongeveer 4 channels er van af te zitten.)

Verwijderd

Topicstarter
ok, het intel progje werkt dus wel om te connecten.

Nu zoek ik voor een ander laptop een ander programaatje.
Iemand nog tips dan?

Verwijderd

Ik heb dit probleem zelf ook gehad

Als het updaten allemaal niet werkt, kan je misschien even kijken of niks je internetverbinding stoort en of de 'uitzendmast' de goede kant op staat
Pagina: 1