TV kaart weigert dienst

Pagina: 1
Acties:

• draayertje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:40
Beste mede gotters,

Sinds gisteren heb ik een dual monitor setup. Sinds gisteren doet ook mijn TV kaart het niet meer. Toeval, of is dit een gevolg van? Al sla je me dood, ik weet het niet.

Ik heb aan de hardware van de pc zelf niks gewijzigd, alleen wat kabelzooi aan de buitenkant geordend en dus een extra tft bij de videokaart op gedrukt (dus niet bij de TV kaart).
Het gaat hier om een kaart van Pinnacle (Pinnacle Studio PCTV Stereo TV Teletekst PCI), en hij geeft de foutmelding: "hardware kan niet geïnitialiseerd worden" zodra ik de bijbehorende software wil opstarten.

Dit heb ik geprobeerd:

- drivers & software opnieuw geïnstalleerd -> geen succes
- kaart verwijderd in apparaatbeheer & pc opnieuw opgestart -> geen succes, hij herkent nu ook geen onbekende hardware meer.

Wat wil/kan ik nog doen:

- kaart fysiek verwijderen uit pc en opnieuw erin zetten: Dit ga ik vanavond doen.

Misschien hebben jullie nog suggesties wat dit probleem kan zijn, dan hoor ik het graag. Ik hoop niet dat de kaart overleden is...

• highking
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-02-2022

highking

Langharig tuig

Tijdens booten van je pc krijg je ook een lijstje met pci-apparaten te zien. Staat de kaart daar nog wel tussen?

Probeer het eventueel eens met een boot-cd (zie sig O-))

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-02 16:49

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Volgens mij staat er software op de site waarmee je alles van de TV kaart kan verwijderen zodat je een "schone nieuwe install" kan doen. ( Althans ik kan mij zoiets herinneren)

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je kan DScaler 4 ( http://deinterlace.sourceforge.net/downloads.htm ) eens proberen, die werkt met zijn eigen ingebouwde drivers. Als die werkt, weet je dat je TV-kaart niet kapot is, maar dat het een driver probleem is.

[ Voor 14% gewijzigd door TweakerNummer op 12-02-2007 14:33 ]

• draayertje
Bedankt, dat geeft alweer een paar meer optie's die ik vanavond direct ga bekijken. Het zal niet zo zijn dat ik eindelijk twee schermen tot mijn beschikking heb en dan geen tv meer kan kijken....! :)

Volgens de site van Pinnacle is het hoogstwaarschijnlijk een IRQ conflict. Een monitor krijgt toch geen IRQ toegewezen? Dat zou anders verklaren waarom de TV kaart niet meer werkt na het inpluggen van de nieuwe extra monitor...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sinds wanneer horen TV kaarten in VB :?

Move VB -> Audio, Video & Hifi

Oslik blyat! Oslik!

• draayertje
omdat het ook een kaart is die video verzorgt? :) :P

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
draayertje schreef op maandag 12 februari 2007 @ 15:36:
Bedankt, dat geeft alweer een paar meer optie's die ik vanavond direct ga bekijken. Het zal niet zo zijn dat ik eindelijk twee schermen tot mijn beschikking heb en dan geen tv meer kan kijken....! :)

Volgens de site van Pinnacle is het hoogstwaarschijnlijk een IRQ conflict. Een monitor krijgt toch geen IRQ toegewezen? Dat zou anders verklaren waarom de TV kaart niet meer werkt na het inpluggen van de nieuwe extra monitor...
Monitor's krijgen geen IRQ toegewezen. Een videokaart en TV-kaart wel. Overigens kan het zijn dat je video-software in overlay werkt. Bij 2 monitors heeft er maar 1-overlay support, en als je TV-software initializeert op de non-overlay monitor kan hij crashen.

• draayertje
Het probleem is verholpen.

Wat ik uiteindelijk heb gedaan, is de TV kaart gewisseld met de draadloze netwerkkaart qua PCI slot, en het zaakje draaide weer. Toch blijft het raar dat het de ene dag werkte en vervolgens, nadat ik de tweede monitor eraan gehangen had, niet meer.

Maar goed, het werkt weer, das het voornaamste, ik kan weer tv kijken! _/-\o_
Pagina: 1