Toon posts:

Athlon 3200+ goedkoop of duurkoop?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik ben nog een echte tweaknoob, maar ik wilde ff vragen of het volgende systeem (van marktplaats) 275 euro waard is en waarmee ik rekening moet houden als ik wil gaan upgraden.... (bv. van 512 naar 1 gB of meer harde schijf)

Moederbord MSI K8N-NEO2 PlatinumProcessor AMD Athlon 64 3200+ socket 939
Geheugen 2 x 256 DDR Kingston
Videokaart AGP Radeon 9600
DVD R/RW
DVD Lezer
floppy
Harde schijf Seagte 250 GB SATA2 X
EXTRA fanWinXP Pro NL SP2

compleet voor 275 euro

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor deze compleet onzinnige vraag, jullie hebben helemaal gelijk met de policy: ga eerst zelf maar zoeken, en kom dan maar eens terug met echte vragen. er is hier echter zoveel informatie voor een noob als ik, dat valt soms niet mee. maar na een aantal uren zoeken ben ik toch al heel wat wijzer geworden.

sorry for the waste of time.

"once a noob, always a noob...."

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Wat is trouwens je conclusie? ;)

🖥️ | 🚗

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik denk dat de vraag een beetje te open is om een eenduidige conclusie te hebben. Er is nooit aangegeven wat de TS met een PC gaat doen. Je kan dus alleen maar ingaan op de upgrade mogelijkheden.

Doordat het een Socket 939, AGP systeem, DDR1 betreft (zonder PCI-e, DDR2) zal het upgraden bij de gemiddelde winkel erg duur zijn tenzij dit nu gebeurd. Socket 939, AGP en DDR1 zijn straks helemaal achterhaald en dan duurder dan de nieuwe gelijkwaardige alternatieven. Vooral met DDR1 is dit al het geval; DDR2 is vaak al goedkoper dan DDR1, alleen heeft DDR1 lagere latencies waardoor het vergelijken niet helemaal eerlijk is. De HD zou je zo kunnen upgraden, maar met een 250 GB hd is daar waarschijnlijk binnenkort geen reden voor.

Het is dus zeker geen upgrade systeempje, maar ja ik heb zelf ook zo weinig ge-upgrade. Iedere keer als ik een nieuwe CPU wilde, moest ik mijn mobo toch alweer vervangen......

[ Voor 8% gewijzigd door TweakerNummer op 13-02-2007 00:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
mijn conclusie:
voor wat ik wil gaan doen met de pc: office en min of meer mediacentre (film+muziek), af en toe en game (niet de nieuwste) is dit pc-tje prima voor mij.

dat upgraden gaat m toch sowieso niet worden, zie door de bomen het bos niet, daarbij heb ik niet de tijd(en misschien ook niet het geduld) om zme er zover in te gaan graven.

een klein vraagje nog: begrijp ik het goed dat als ik 512 naar 1 gB wil, ik dat het beste nu kan doen?

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hmm, heb hier zelf ook een 3200+ (geklokt naar 3500+) met 2 GB Dual Channel en een low-budget videokaartje: werkt perfect. Ik game niet, maar vrijwel alle apps en films draaien hier vlekkeloos.

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Als xp officieel is vind ik het niet zo gek. Wel jammer dat er geen 1024MB geheugen in zit, is ook niet zo makkelijk te upgraden.

• Martijn-Tuup
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-12-2024
Yoh nobi-wobi!
ik zou eerst even zelf ervaren of je pc-gebruik meer dan 512 mb nodig heeft. Is dit het geval, dan is 512 extra nog altijd snel gekocht! Verder heb ik hetzelfde moederbord, dat standaard al best uitgebreid is. zo heb je onboard sound, acht usb 2.0 poorten, twee netwerkkaarten en firewire. Als je 50 euro bij die 275 legt kun je een vergelijkbaar nieuw systeem kopen. Verder is 275 een redelijk nette prijs!

edit: ik verwacht niet dat over een jaar geheugen bijprikken een groot probleem gaat geven. DDR geheugen is dan waarschijnlijk nog gewoon in de winkel te koop en anders zeker voldoende op marktplaats te vinden

[ Voor 20% gewijzigd door Martijn-Tuup op 13-02-2007 01:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb m toch gekocht..... de athlon 64 3200+ met MSI k8N neo2 platinum

hij draait prima, alleen mist er een kabeltje voor AUDIO van mijn moederbord naar het frontpanel, iemand idee waar ik die kan vinden?
op het moederbord: 10 pins aansluiting, waarvan 1 blind is
op het frontpanel ook 10 pins, nr 8 is blind
ik heb in de handleiding van msi gekeken, maar nergens staat beschreven hoe zo'n kabeltje heet....
(usb frontpanel werkt wel prima)

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Dat kabeltje hoort bij het frontpanel van de kast, niet bij het moederbord.

🖥️ | 🚗

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-10-2025
ik zag laatst nog nieuwe reepjes SD ram PC133 liggen in de winkel, en volgens mij worden er sinds 2000 ofzo geen nieuwe mobo's met SD ram gemaakt. waarschijnlijk blijft dat met DDR ook nog wel

Interpolis, glashelder!

Pagina: 1