Linksys WRVS4400N-EU VPN server?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.063 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TTommie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-03 23:54

TTommie

Het leven is een pijpkaneel...

Topicstarter
Er is mij gevraagd om een draadloos netwerkje aan te leggen voor een bedrijf waar 3 man werken.

Alles moet zo'n beetje draadloos worden, en ik moet zeggen hoe meer je je erin verdiept, hoe meer je erover te weten komt. Ik heb vaak zat draadloze netwerkjes aangelegd en dergelijke maar dat was meer thuisgebruik.

Nou is 1 van de wensen dat als 1 van de medewerkers, op een andere locatie is om dan toch op het netwerk te kunnen. Nou dan gaan we lekker RDP'n. Daar de meeste bestanden die ze hebben grote advertenties zijn zo'n beetje minimaal 100MB gaat dat net echt lekker met VPN, daar ligt uiteraard de upload snelheid veel te laag voor. Maar om nou rechtstreeks te gaan RPD'n en de standaard poorten open te zetten leek me nou ook weer niet zo'n succes.

Na wat te hebben gelezen hier en daar, was er iemand met de mooie oplossing, eerst een VPN verbinding opzetten, en dan RDP over de VPN. Dit leek mij wel een mooie beveiliging. Dit bracht mij bij het volgende apparaat de linksys WRVS4400N-EU.
http://www.routershop.nl/...outer-met-vpn-802-11n.htm
Ik kan helaas nergens sluitende informatie vinden dat dat ding ook echt functioneert als een VPN-server. Ja hij ondersteunt Passthrough, dat is leuk maar daar heb ik niks aan. Ik ga niet nog apart een VPN-server neer zetten.

Maar als ik de tekst ernaast lees, krijg ik toch weer het vermoeden dat het wel een VPN-server is.
Wie haalt mij uit de twijfel.

Tevens vraag ik me af wat jullie vinden van het apparaat. Lijkt het wat, of zeg je van je kan beter voor de Draytek gaan
http://www.routershop.nl/...wireless-108mb-32-vpn.htm

Mijn voorkeur gaat zelf uit naar de Linksys, daar die 802.11n is, de draytek is 802.11g, en mijn vermoeden is dat het zendbereik van de linksys beter is en dat is toch ook wel erg belangrijk, anders moet ik er misschien weer range extender tussen gaan zetten.

Bij voorbaat dank ik jullie allen voor de info, en als je een betere suggestie hebt dan verneem ik het graag van je.

Mr. T.

• butsjoh
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-03-2025
Hey,

Heb deze router vandaag aangekocht en amaai pfffff = ROMMMMMMEEELLLLL

1) Quickvpn utility die meegeleverd wordt is niet te installeren op vista (zegt al genoeg) => heb trouwens een thread gevonden op een ander forum waar dit probleem al in juli 2006 werd gemeld !! Dit bewijst dus hoe goed ze ermee bezig zijn !! NOT !!!
2) geen dhcp address reservatie => u clients zullen dus nooit hetzelfde ip adres krijgen (= SUCKT)
3) Bewaren van instellingen duurt een eeuwigheid, precies nen windows xp op pII 400mhz
4) Interface is wel overzichtelijk maar niet gebruiksvriendelijk

Hieronder ook een stukje van een gesprek met live support:

Johan: i have a question about the wrvs440n-eu business router
Nijee (46222E): Yes , please go ahead.
Johan: I have tried to install the quickvpn utility but it isn't working on vista
Nijee (46222E): Okay. Please give me a few moments.
Johan: np
Nijee (46222E): Thank you.
Nijee (46222E): Sir , I apologize but Vista will not be compatible with the WRVS440N at the moment.
Johan: can you give me an estimate when it will be ?
Johan: because i saw in some forums this was already an issue in juli 2006 !!!!
Johan: otherwise it was kinda stupid for me to buy it, it is clearly not stated on your website if it is compatible or not
Nijee (46222E): I apologize but there is no timeframe for a version of QuickVPN that will work with Vista .
Johan: euh !!!
Johan: omg !!!! why is this not announced on the website ???
Nijee (46222E): Sir , I apologize but Linksys is currently working on this . However it has not been yet declared.
Johan: are there also firmware upgrades planned for this device ?
Johan: if you know ofcourse
Nijee (46222E): No Sir , it has not been declared yet .

Hieronder ook nog een stukje van een review op amazon (ik kan dit alleen maar bevestigen):

PROS: N-draft, VPN (if it works),IPSec, Support team (overseas) which is clearly trying to do the right thing.
Cons: 1.After Netgears and Dlink the UI on the linksys is positively horrific, 2. The only router I have ever owned that lacks dhcp address reservation, 3. bugggy firmware in VPN - setting Remote Security Group and Remote Security Gateway to Any (so you can actually USE the VPN from any remote location) it gives a popup which directs you to go to advanced settings and use the name option which, as far as I can tell, doesn't exist.
4.When you go to advanced settings in VPN it forgets all the settings you entered in the "normal" mode. 5. In theory an "N" device should have greater range - Belkins I have installed for customers have 3-4 times the range. This has less range then the DLINK G router it replaced.

Kga hem proberen terug te verkopen, zo'n brol.

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-02 11:33
Misschien moet je eens kijken naar een Draytek Vigor, deze routers zijn een van de meest betrouwbare consumenten routers waar ik mee heb gewerkt. De meeste met VPN ondersteunen 32 vpn tunnels.

Pricewatch linkje: http://tweakers.net/price...riceMin=0&priceMax=&land=

• Bastiaan V
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online

Bastiaan V

Tux's lil' helper

Ik heb een aantal Linksys RV082 en RV042 routers onder mijn hoede, en dat bevalt me prima, maak zowel netwerk naar netwerk VPN's als roadwarriors, geen enkel probleem mee gehad. (Vista gebruik ik gelukkig niet.)

PS Is het verstandig om vista een paar weken na de release als bedrijf te gebruiken?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Bastiaan V schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 21:58:
PS Is het verstandig om vista een paar weken na de release als bedrijf te gebruiken?
Is het verstandig om welk OS dan ook zo kort na de release zonder te testen in een bedrijf te gebruiken? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Als je echt goede VPN oplossingen zoekt zou je eens naar Sonicwall moeten kijken, dat is pas mooi spul!

www.sonicwall.com

• Gamerkoe
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-11-2025
Zijn er inmiddels al betere verhalen te vinden over deze router? De reviews die ik lees die plaatsen de router in een slecht daglicht. Ik vraag me af of dit nog steeds zo is, of dat er misschien een nieuwere firmware is uitgebracht.

20x SF170s + SMA SB3000TL-21 | PV Output

Verwijderd

Ik heb de router ook staan, verving een Draytek Vigor2910VG (doorvoer snelheid LAN<>WAN lag onder de 1 MByte/s bij de Vigor, gauw doorverkocht, troep)

Deze linksys heeft alle nadelen die andere linksys machines hebben:
beperkte mogelijkheden
vista niet ondersteund
geen dhcp reserveringen
geen statische arp mogelijkheden
geen CLI (!)

maar daarbij mist deze router iets dat andere router van linksys meestal wel hebben:
stabiliteit.

Wat een baggerding. Ik wil eigenlijk weer een Draytek, maar de laatste ervaring ermee was erg slecht. Stabiel als ik weet niet wat. Maar snel was hij niet, en dat is zonde als je achter een 100MB glas lijn ligt.

• Gamerkoe
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-11-2025
@ Richard: Ik neem aan dat je dan sowieso een gigabit netwerk hebt liggen, anders ben je die snelheid zo weer kwijt. Ik weet dat er gigabit routers zijn (http://tweakers.net/price...in=0&scoreMax=5&x=15&y=13), maar deze zijn alleen voor kabelmodems volgens mij. Je verliest dan nergens in je netwerk een paar bit, als je echt die 100MB (MegaByte) wil halen..

Ik weet niet of ik dit mag posten, maar hier een antwoord van Linksys welke ik via iemand anders heb verkregen:

Geachte heer xxxxxxxxx,

wij hebben dit probleem ook kunnen constateren & spijtig genoeg hebben we momenteel hiervoor geen oplossing.
Wanneer er een oplossing zal zijn (lees nieuwere firmware) kan ik u niet zeggen (geen tijdsindicatie hierover)

Met vriendelijke groeten,

xxxxxxxxxxxxx
EMEA TAC, Brussel

Linksys Business Support
Linksys A division of Cisco Systems, Inc.

Toch wel erg jammer omdat deze router op het moment volgens mij de enigste is met VPN, gigabit switch & Wireless N technology in 1 apparaat. Wanneer je dit los van elkaar koopt dan ben je haast dezelfde prijs kwijt en heb je er 2 kastjes voor, waarbij je de gigabit snelheid niet haalt tussen je internet verbinding en je netwerk. Scheelt dat er heel weinig providers zijn die gigabit internet leveren >:) ;) .

Iemand enig idee voor een alternatieve oplossing??

20x SF170s + SMA SB3000TL-21 | PV Output

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 23:59:
Ik wil eigenlijk weer een Draytek, maar de laatste ervaring ermee was erg slecht. Stabiel als ik weet niet wat. Maar snel was hij niet, en dat is zonde als je achter een 100MB glas lijn ligt.
offtopic:
Om een 100Mbit glasvezel te routeren zou ik dan ook eerder een degelijke ASA pakken, of een 2e hands PIX.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1