Hallo,
Ik zou graag jullie advies willen hebben over het volgende.
Ik bezit een garagebox enkele km's van mijn huis vandaan.
Deze box is qua breedte iets breder als de auto, en qua lengte lekker lang om nog te kunnen sleutelen.
Laten we zeggen 1 x een halve auto nog.
In deze box heb ik geen netstroom.
Ik heb er dus voor gekozen om een accu in de box te plaatsen om zo een alarmsysteem van stroom te voorzien. Er staat nu dus een 70A accu die een klein alarm systeem stroom kan geven voor 2 maanden om mijn box te beveiligen. Werkt prima.
Nu wil ik graag wat licht in mijn box krijgen, zodat ik ook 's avonds soms lekker kan sleutelen.
Ik zoek dus een oplossing zodat de gehele box mooi verlicht wordt, en dat dit op een 12V accu kan functioneren. Een arregrator of iets in die zin is helaas geen oplossing, omdat ik onder een "bejaardenflat" zit. Dit maakt teveel herrie en kost ook teveel.
Ik dacht zelf aan een 2e accu te plaatsen van rond de 90/100 A.
Hierop een omvormer en dan 4 TL buizen. Maar of dit gaat helemaal slim is, weet ik niet.
Ik wil graag weten wat jij zou aanraden.
En nee... normaal stroom kan ik echt niet krijgen in mijn box
De eisen:
* Moet op 12Volt werken uiteindelijk (al dan niet via een omvormer)
* Moet veel verlichting afgeven
* De accu thuis opladen vind ik niet erg. Ik wil wel minimaal ongeveer 12 uur gebruik kunnen maken van de verlichting, totdat ik de accu weer moet laden
Bedankt vast
Ik zou graag jullie advies willen hebben over het volgende.
Ik bezit een garagebox enkele km's van mijn huis vandaan.
Deze box is qua breedte iets breder als de auto, en qua lengte lekker lang om nog te kunnen sleutelen.
Laten we zeggen 1 x een halve auto nog.
In deze box heb ik geen netstroom.
Ik heb er dus voor gekozen om een accu in de box te plaatsen om zo een alarmsysteem van stroom te voorzien. Er staat nu dus een 70A accu die een klein alarm systeem stroom kan geven voor 2 maanden om mijn box te beveiligen. Werkt prima.
Nu wil ik graag wat licht in mijn box krijgen, zodat ik ook 's avonds soms lekker kan sleutelen.
Ik zoek dus een oplossing zodat de gehele box mooi verlicht wordt, en dat dit op een 12V accu kan functioneren. Een arregrator of iets in die zin is helaas geen oplossing, omdat ik onder een "bejaardenflat" zit. Dit maakt teveel herrie en kost ook teveel.
Ik dacht zelf aan een 2e accu te plaatsen van rond de 90/100 A.
Hierop een omvormer en dan 4 TL buizen. Maar of dit gaat helemaal slim is, weet ik niet.
Ik wil graag weten wat jij zou aanraden.
En nee... normaal stroom kan ik echt niet krijgen in mijn box
De eisen:
* Moet op 12Volt werken uiteindelijk (al dan niet via een omvormer)
* Moet veel verlichting afgeven
* De accu thuis opladen vind ik niet erg. Ik wil wel minimaal ongeveer 12 uur gebruik kunnen maken van de verlichting, totdat ik de accu weer moet laden
Bedankt vast