OSX installeren op PC installatie probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 500 views sinds 30-01-2008

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-02 10:00
Weet niet of dit wel het juiste forum ervoor is, zo niet kan deze post gedelete worden.

Heb een DVD gedownload met daarop een versie van OSX om te installeren op een (met SSE2/SSE3 compatibele CPU) PC. De installatie begint prima, je ziet het witte scherm, roterende kleurenicoontje etc.

Dan moet je op een gegeven moment de lokatie bepalen waar je OSX wilt hebben, hier blijft het echter leeg. Heb in de PC een SATA Raid card zitten en een Adaptec SCSI card. Dat die Raid card niet wordt herkend snap ik wel maar ik had verwacht, met het SCSI-verleden van Apple, dat een (best wel standaard) SCSI card wel zou worden gezien.

Is er een optie om bijvoorbeeld net als met de XP install op een toets te drukken of iets in te geven waardoor er een SCSI driver kan worden geladen?

En ja, ik snap dat deze DVD niet geheel legaal uit de Apple shop komt maar ik ben enorm benieuwd hoe OSX werkt aangezien ik Vista helaas toch wat tegen vind vallen. Als het Apple OS heel fijn is is overstappen wellicht de enige juiste optie, vandaar deze test. Maar nogmaals, als dit allemaal buiten de policy valt kan het worden verwijderd.

Nickname does not reflect reality

Verwijderd

Als je SCSI-kaart ook daadwerkelijk een Mac-bios gehad zou hebben dan zou het misschien nog kunnen werken. SCSI-kaarten voor de Mac hebben een andere bios dan de PC-SCSI kaarten. Ik heb zelf ooit een Adaptec 29160 SCSI-kaart in m'n G4 gehangen en daar kon OSX ook niet van booten omdat de kaart eigenlijk een PC-bios had. Binnen OSX werkt de kaart wel gewoon en de SCSI-schijven werken ook maar zijn non-bootable. Misschien kun je je SCSI-kaart met Mac-bios flashen zoals ik dat ook ooit een keer met een Radeon 7000 PC heb gedaan. Die heb ik toen met een PC-bios geflashed.

Meer duidelijk info over de Hackintoshes:
http://www.osx86project.org/

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2007 11:46 ]

Verwijderd

Ik denk dat je topic snel op slot gaat...

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 11:46:
Ik denk dat je topic snel op slot gaat...
Ja dat denk ik ook ;) Maar voordat ik er nog honderd uur in stop wilde ik zien of er tips zouden zijn. Nou ja, dan toch maar morgen even een 16GB MacPro met twee CinemaScreentjes bestellen hè.

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 11:45:
Als je SCSI-kaart ook daadwerkelijk een Mac-bios gehad zou hebben dan zou het misschien nog kunnen werken. SCSI-kaarten voor de Mac hebben een andere bios dan de PC-SCSI kaarten. Ik heb zelf ooit een Adaptec 29160 SCSI-kaart in m'n G4 gehangen en daar kon OSX ook niet van booten omdat de kaart eigenlijk een PC-bios had. Binnen OSX werkt de kaart wel gewoon en de SCSI-schijven werken ook maar zijn non-bootable. Misschien kun je je SCSI-kaart met Mac-bios flashen zoals ik dat ook ooit een keer met een Radeon 7000 PC heb gedaan. Die heb ik toen met een PC-bios geflashed.

Meer duidelijk info over de Hackintoshes:
http://www.osx86project.org/
Kijk aan! Zoiets zou ik niet snel durven denk ik... Maar aangezien die SCSI kaart eigenlijk niet meer wordt gebruikt is het wellicht een leuk experimentje... Bedankt voor je informatie in ieder geval!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op maandag 12 februari 2007 @ 12:11:
[...]

Ja dat denk ik ook ;) Maar voordat ik er nog honderd uur in stop wilde ik zien of er tips zouden zijn. Nou ja, dan toch maar morgen even een 16GB MacPro met twee CinemaScreentjes bestellen hè.
Al die moeite om een pc geschikt te maken voor OS X. Je gaat naar de Media Markt, koopt daar een Mac en dan heb je twee weken de tijd om hem te 'testen'. Bevalt het niet dan breng je hem terug en krijg je je geld terug.

• Brad Pitt
Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 12:14:
[...]
Al die moeite om een pc geschikt te maken voor OS X. Je gaat naar de Media Markt, koopt daar een Mac en dan heb je twee weken de tijd om hem te 'testen'. Bevalt het niet dan breng je hem terug en krijg je je geld terug.
Het zal je wellicht verbazen maar zoiets vind ik dus verwerpelijker dan even een weekie een gehackt OS testen op een lege partitie! Wat gebeurt er dan met dat specifieke apparaat? Gaat 'ie weer de verkoop in? Je kan mij niet vertellen dat zo'n ding wordt gescrapped.

Maar goed, op zich heb jij helemaal gelijk hoor, is alleen niet "mijn ding". Net zo min als daar iets testen, terugbrengen, en dan bij een webshop bestellen omdat het daar 12 euro goedkoper is. Ook best common practice, ook niets voor mij.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 12:14:
[...]

Ik heb meer moeite gehad met het installeren van diverse Linux-distro's op m'n laptop. De JAS OSX 10.4.8 DVD werkte prima en nagenoeg alle hardware in m'n laptopje werd direct door OSX herkend en juist geinstalleerd, alleen de videokaart had een simpele patch nodig en m'n wireless-lan werd helaas niet ondersteund...(ondertussen wel maar toen nog niet). Je bent een tweaker of je bent het niet toch? Ik ga nu wel een Macbook Pro kopen dus het is niet zo vreemd dat iemand eerst even van OSX zou willen proeven voordat ie daadwerkelijk een door Apple gefabriceerde laptop of computer gaat kopen.

• Brad Pitt
Dit leek mij dus ook. Maar aangezien het zowel erg lastig is als wel commentaar oplevert kan dit onderwerp op slot, vind het op een andere manier wel uit. Thanks for now!

<slotje!>

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:40
Brad Pitt schreef op maandag 12 februari 2007 @ 12:11:
[...]

Zo, je wist het zelf al? 8)7 Check je mail vanavond even..

[ Voor 4% gewijzigd door leon1e op 12-02-2007 14:39 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.