[XP-Dual Screen] opgeven op welke monitor een app. start

Pagina: 1
Acties:

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
Hoi,
mogelijk is moet dit onder Videokaarten en beeldkannonnen staan, maar vond dit meer passend.

Ik heb hier een NVidia Dual Monitor setup, met 2x een 32'' Philips TFT tv, connected met DVI > HDMI. Het is voor de monitoring van ons datacenter. Nou is de bedoeling dat aan de ene kant monitoring van de *nix hosts zichtbaar is, en aan de andere kant Windows hosts. Geen probleem, dat werkt verder perfect. Echter ik wil die machine zo configureren dat als 'ie aangezet wordt (autologon is al geregeld) dat de monitoring (gewoon HTML via Internet Explorer) op de juiste monitor start. Nu is het zo, hetgeen ook standaard is, dat de plek waar ik IE het laatst afsloot, hij daar ook weer opent. Als ik tijdens de startup dus 2 IE sessies start, starten ze over elkaar heen.

Ik zoek dus een tool, script, of andere workaround (geen automatisch muis-recording-tools) die me in staat stelt op te geven op welke monitor, of voor mijn part op welke x-y coordinaten een tool start.

Ik vind vanalles, op google, en bv op [XP] RDP sessie op tweede monitor starten maar geen concrete antwoorden. Maar ik ben vast niet de eerste die dit probeert te vinden. Anyone?

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

WinBatch (zo heet het geloof ik) of Ultramon kunnen je denk ik uit de brand helpen :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

Ultramon is mijn inziens onmisbaar voor een Dual Monitor setup.

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
ultramon doet inderdaad precies wat het beloofd, en werkt hier ook. Liever heb ik natuurlijk een freeware tool, aangezien het genoeg is voor me om monitor 1 danwel 2 te specificeren, meer heb ik niet nodig.

Mocht er niemand meer een alternatief hebben, laat ik onze afdeling dit wel aanschaffen, zo duur is het nou ook weer niet.