Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

installatie mcafee

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

Mijn provider is xs4all dus heb ik van hun de gratis mcafee scanner en firewall. Op zich nooit problemen gehad in de 5jr.
Opeens was mijn security center incoontje weg en kon ik zowel de firwall als de virusscanner niet openen (normal ging dat natuurlijk automatisch). Hij gaf aan dat de shortcuts niet meer werten omdat hij een aantal files misten. Ok
mcafee gedeinstaleerd dat ging prima, vervolgens de extra verwijder tool van mcafee gebruikt om alles te verwijderen (ook de reg. keys etc.). ccleaner gebruikt om de temp mappen etc. te legen,
NU opnieuw de nieuwe versie van mcafee (te downloaden bij xs4all) gedownload. Maar deze krijg ik niet geinstalleerd??
Bij begint alleen vervolgens zegt hij dat hij de proggies niet kan instaleren. (op de mcafee website hebben ze het over spaties tussen de doc and settings links en dat je hun verwijder tool moet gebruiken, dat heb ik ook gedaan, verder geen support).

Ik ben nu zover dat ik wx opnieuw wil installeren dus als laatste hoop zijn jullie er nog om dit tegen te gaan,

Ik zal een online scanner gebruiken om te kijken of er een virus, worm of iets anders problemen veroorzaakt,
zal ik anders mijn hijach log even plaatsen hier (als dat jullie meer info geeft??)

thxx for the support
dyo

• vliegjong
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2017

vliegjong

Bump!

jij ook bedankt voor de support.
Ik zou je graag willen vragen om met een SDAT te scannen. Hoe je dit moet doen is al een keer gepost dus gebruik hiervoor de search.
Probeer ook de volgende website van McAfee http://forums.mcafeehelp.com/

Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)

Verwijderd

Topicstarter
jij ook bedankt voor de support,
zover ik het begrijp heeft SDAT nog steeds een geinstaleerde virusscanner nodig, zoals mcafee, om te runnen,
misschien was dat niet duidelijk maar erg staat geen virusscanner meer op mijn comp. mede omdat ik de mcafee cleaner heb gebruikt. Het opnieuw instaleren lukt niet,
maar ik kan het mis hebben natuurlijk,
Ik zal ook even op het mcafee forum kijken (even vluchtig gekeken en vaak wordt er verwezen naar die mcafee cleaner),
thx

• vliegjong
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2017

vliegjong

Bump!

De SDATXXXX.exe kan je uitpakken door op een commandline /e te doen
In die map komen dan een aantal bestandjes. Vervolgens doe je het volgende commando:
scanpm.exe /adl /sub /all /program /clean en dan runt hij een commandline scan.
Hiervoor heb je geen McAfee product preinstalled nodigf.

Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-11 15:50
Dat missende icoontje ken ik ergens van. Via hun forum contact gehad met een support-figuur, die kwam er achter dat in mijn registry de key HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\CLSID niet bestond (vraag me niet hoe dat kwam, volgens hem moet die key op elke XP pc bestaan, met overal dezelfde waarde). Ik heb een .reg file van hem gehad met daarin die key en voila, werkte weer als een speer.

Install-problems kun je misschien verhelpen door de meest recente versie van de site van McAfee te downloaden (je moet inloggen, maar als het goed is heb je een account aangemaakt bij vorige installaties cq het ophalen van updates). Dit download dan een file, DMSETUP.EXE, die vervolgens de install start (van de meest recente versie dus).

Whatever