Toon posts:

[WXP] wifi aansluiten op kabelmodem...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hola tweakers!

Ik zit hier op kamers in Spanje en ik heb internet via kabelmodem (Thomson TCM 420), die twee uitgangen heeft USB en Ethernet. Ik zou graag het internet willen delen met de rest van m´n kamergenoten via WIFI zonder nieuwe dingen aan te moeten schaffen.
Ik heb hier een DLINK DWL900+ staan, een Edimax Broadband Router type BR 6004+ en nog een kabelmodem (Thomson TCM 315).
Dit is m´n configuratie van de kabelmodem:
MAC Address: 00:11:e3:f6:c6:7b
84.120.87.101
255.255.224.0
84.120.64.1 (gateway)
10.47.239.29 dhc
62.42.230.24 DNS
62.42.63.52 DNS
Wat ik dacht was om m´n DWL900+ via ethernet aan te sluiten op de kabelmodem om dan zo het internet te verdelen met m´n kamergenoten. Zou dat teorisch mogelijk zijn? want ik heb al van alles geprobeert en het lukt me maar niet om de internet conectie te delen.

Ik hoop dat jullie kunnen helpen!, hartelijk bedankt alvast!

Verwijderd

je moet gewoon zorgen dat je de AP aan sluit op de router en dan de router op de modem en klaar ...(wel effe beveiligen :P)

Verwijderd

Topicstarter
De broadband router heeft 6 verschillende ethernet ingangen (ewan, Com/Console, Uplink, en drie normale) moet ik dan m´n kabelmodem via ethernet aansluiten op ewan en m´n AP via ethernet op Uplink??

• mtjoeng
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 21:45
Verwijderd schreef op maandag 12 februari 2007 @ 09:51:
De broadband router heeft 6 verschillende ethernet ingangen (ewan, Com/Console, Uplink, en drie normale) moet ik dan m´n kabelmodem via ethernet aansluiten op ewan en m´n AP via ethernet op Uplink??
lijkt me wel ja

Verwijderd

Topicstarter
Het spijt me zeer maar het lukt me niet echt, netwerken is nou niet m´n sterskte kant, in het manual van m´n kabelmodem staat dat ik een null kabel moet gebruiken als ik hem op een router wil aansluiten...
Daarna staat er "*Op een uplink-poort bevindt zich een kleine schakelaar om de polariteit van de aansluiting te veranderen. Afhankelijk van de instelling kunt u hiervoor een crossover- of een rechtstreekse kabel gebruiken.".
Toevallig heeft m´n router, een uplink ingang, en het schakelaartje, maar alsnog, als ik bijv de kabelmodem dus aansluit op die uplink ingang en m´n laptop via ethernet op een van de drie andere ingangen van m´n router heb ik geen internet...
Hebben jullie nog sugerenties of enig idee wat ik zou kunnen doen?,
groetjes!