[Ubuntu server LTS] Music stream via ssh te besturen

Pagina: 1
Acties:
  • 287 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexxus
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-04 15:54
Beste mensen,

Ik heb een Ubuntu 6.06 LTS servertje draaien waarop ik via ssh kan inloggen. Werkt perfect. Nu heb ik het idee deze een nieuwe taak erbij te geven, namelijk die als persoonlijke music stream server. De bedoeling is als volgt:

Via Winamp of Windows Media Player wil ik extern via een Internet verbinding kunnen connecten naar de server, waarna de music stream begint. Een soort Shoutcast dus. Opzich lijkt me dat niet zo'n heel probleem. Verder zou ik ook via ssh (of een webinterface, dat mag ook) zelf willen kunnen inloggen om de stream te besturen. De playlist aanpassen zegmaar. Op die manier heb ik als het ware overal en altijd m'n eigen muziek bij de hand via een online stream. Uiteraard alleen voor persoonlijk gebruik.

Zijn er hier mensen die hier enig ervaring mee hebben? Wellicht tips wat betreft de te gebruiken software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:41

houthakker

Poehé

Kijken eens naar http://www.musicpd.org/ (MPD). Hiervoor zijn diverse clients beschikbaar, web, console (ncurses) etc.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mysteryman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:33

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

Ik gebruik zelf KPlaylist. Deze maakt zelf een m3u aan die je via (bijna) elke willekeurige muziek speler kan afspelen...

Ik vind het zelf echt Ideaal!

Everybody happy??? I soon change that here we go...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexxus
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-04 15:54
Beide voorbeelden zien er inderdaad veelbelovend uit. Allebei met een webinterface, erg netjes. Denk dat ik ze maar eens ga proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yemoke
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-10-2024
ik maak gebruik van ampache, www.ampache.org. zeer relaxte webinterface die je voor stream kan gebruiken maar ook via mpd lokaal kunt laten afspelen.
probeer het eens op www.ampache.org/demo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naat Jinzora. Lekker streamen via poort 80 en wordt dus meestal niet geblocked door firewalls.
Pagina: 1