Toon posts:

Oplaadprobleem Laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een laptop gekocht (2dehands).

Nu is deze door de vorige eigenaar zuiver gemaakt en opnieuw geïnstalleerd.
Als ik de laptop wil opladen gaat dit tot een 30-35 % (soms iets meer of minder) en dan stopt hij met opladen. Ik heb hem ondertussen al een paar keer leeg laten gaan om dan opnieuw op te laden en telkens hetzelfde probleem.

Ook heb ik reeds via de bios geprobeerd om de batterij te ontladen en weer op te laden (is een speciale functie in de bios) , hier springt hij bij het opladen van een 30 - 35 % (zoals hierboven) ineens naar 100% en begint hij met het ontladen (nadat de kabel is uitgetrokken)

Iemand een idee wat hiermee aan de hand is ?
Voor de herinstallatie was er niet mis met de batterij en werkte ze perfect.

Het betreft hier een Asus a2500s met een P4 3.06 (volgens de computer eigenschappen een Mobile) , met 2 Gig geheugen en een Radeon 9600/9700 series graka , moesten deze specs van belang zijn.

Edit : nou ik toch bezig ben nog een paar vraagjes over deze laptop.

Weet iemand waar ik een handleiding zou kunnen vinden hiervan want die zat er niet meer bij. En op de site van Asus is ie niet te vinden.
En dan zou er ook Wifi op deze laptop moeten zitten volgens ik op het net terug vind. Waar kan ik dit ergens vinden ? Of waar moet ik naar zoeken ? Bij apparaatbeheer vind ik niet direkt iets maar ik weet ook niet echt waar naar zoeken omdat dit mijne eerste laptop is , ik zit altijd aan een dektop normaal.

Alvast bedankt ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2007 02:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee ?

Ik heb het ook al aan "kenners" voorgelegd maar die snapten het ook niet.

Verwijderd

http://www.kieskeurig.nl/...FF8B5DEDEC1256EB9006CB705
die?

staat dat er max 1 gig intern geheugen in kan?

Kan je accu niet gewoon 'corrupt' / kapot zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Idd , die is het.

Maar er kan dus wel degelijk 2 Gig in ;) , er steekt geheugen van Dane elec (of zoiets in) en heb ook al rondgevraagd en dit blijkt idd wel te kunnen. Het staat trouwens ook zo aangegeven in de Bios en in de computereigenschappen in Windows.

De batterij kapot zou zeer verwonderlijk zijn want die is maar een paar maanden oud en ging ineens (zoals hierboven vermeld na de herinstallatie) van goed naar slecht , dus niet geleidelijk aan minder.