Toon posts:

Beyond Good & Evil (PC)

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Deze week het spel eindelijk maar eens gespeeld, had het een jaar geleden ofzo op de HCC op de kop getikt voor een klein prijsje. Ik heb hem nu alweer uitgespeeld, eigenlijk wel jammer... had verwacht dat hij net even wat langer was.

Anyway, er zijn nog een aantal dingetjes die ik niet helemaal begrijp/compleet heb, en aangezien ik niet rond wil blijven spelen totdat ik het allemaal heb uitgevogeld, vroeg ik me af of iemand het antwoord weet op deze vragen (let wel op! **spoilers ahead**)

- Er is een kastje in de bar, achter die haai met het schuifspel, daar zit een cijferslot op, maar ik heb geen idee waar je die code zou kunnen vinden
- Bij elke savegame staat een internetcode, alleen ik kan nergens in de handleiding of op internet vinden waar ik die moet invullen (ik las in een walkthrough dat je dan een extra missie krijgt?)
- Er horen 13 M-disks in de game te zitten, maar ik kan de 13e niet vinden (gerelateerd met de andere twee merkwaardigheden hierboven?)

Ook nog een kleine review voor wie het interesseert;
Ik vond de game vrij aardig, de graphics vielen me reuzemee (zeker voor een oud spel), en het verhaal was leuk (zeker ook het einde na de credits :)) maar op een aantal stukjes wel errug frustrerend. Met name de besturing en het camerawerk zijn soms erg lastig. De camera maakt de looprichting en orientatie slecht, de besturing is drama voor kruipen (wil je kruipen, dan met control, dan met wasd bewegen, misschien op shift voor een disk sturen, en je hebt binnen notime kramp in je vingers...)
Uiteindelijk gaf de eindbaas (waar ik zolang over heb gedaan... staf opladen in de laatste sequence moet op de miliseconde nauwkeurig..) wel voldoening, dus ik kan de game toch wel aanraden. Hij kost tegenwoordig ook eigenlijk haast niks meer, dus ipv een dvd'tje huren kan je ook deze game kopen, ben je 2-3 avonden bezig in een film-achtige game.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2007 01:49 ]

Verwijderd

Allereerst over de controls: Dit spel was gemaakt met consolebesturing in het achterhoofd (hoewel de pc port zeer geslaagd is) en bijgevolg is het sterk aangeraden om dit spel met een gamepad te spelen, dan voelt het pas "natuurlijk" aan :)

Nu ja, ik kan je niet echt helpen met je vragen, maar wou toch reageren aangezien ik een grote fan ben van dit spel. Heb je gamefaqs al eens nagekeken?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik had al op gamefaqs gekeken, en kon het daar niet echt vinden (veel vage 'we think you might get the code from the internet' enzo), maar gelukkig ben ik er gister via via op MSN achter gekomen hoe het werkt;
Je moet eerst registreren bij Ubisoft (tsja, ik had eerst zoiets van; niet doen, krijg je alleen maar meer spam enzo) en dan ergens op de webpage van BG&E ergens op een linkje klikken, dan je internetcode invullen (die bij de savegames staat) en dan een online hangman-game doen. Win je die, dan krijg je de code van het kastje waar ik het dus over had, en daarin zit M-disk 13 met daarop het schuifspel met extra opties.
Dus alle dingen waren inderdaad gerelateerd en nu opgelost.

Overigens snap ik wel dat het met de consolebesturing beter ging, maar ik vond het toch vrij lastig (ik heb geen gamepad). Desalniettemin, zoals ik al zei in mijn post, toch zeker de moeite waard om te spelen, deze parel ;).
Hij kan nu voor een jaar ofzo de kast in, dan misschien nog een keer spelen (en hopen dat ik de meeste dingen ben vergeten ;)).