[XP] Ongewild een NT stripe met windowsXP*

Pagina: 1
Acties:

• THxZ0NE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-03 21:53
Een half jaar geleden heb ik een herinstallatie uitgevoerd van XP Home op mijn Toshiba 1.6 centrino laptop.
Wegens mijn studie ben ik van plan een tweede besturingssysteem (XP PRO) te plaatsen op een andere partitie: G:\

Het vreemde is dat zodra ik in de setup kom van het te installeren besturingssysteem de partitie G:\ niet te benaderen is, hij geeft een installatiefout en verteld dat de drivers voor de SCSI controller geinstalleerd moeten worden of het volume mogelijk beschadigd is.
Ook kwam ik erachter dat het volume waar XP Home opstaat, tijdens de setup van XP PRO, geen driveletter heeft en verteld dat het station fouttollerant is.

Hierna kwam ik met Partition Magic erachter dat station C:\ een stripe set betreft ipv een primary partition.
Voordat ik de hele harde schijf formatteer, wat ik liever niet heb!, wil ik wel eerst weten hoe dit zo gebeurd is, ik snap er dus helemaal niets van!
Zijn er ook nog manier om de harde schijf nog op orde te krijgen?

screenshot van PM:

Afbeeldingslocatie: http://img146.imagevenue.com/loc62/th_33052_pm_122_62lo.JPG

• THxZ0NE
Blijkbaar is dit heel bijzonder? ;)

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Waarom draai je die XP niet virtueel op je XP?

Virtual PC 2k4 is toch gratis :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• THxZ0NE
Omdat ik op XP PROF, MS virtual server moet draaien, en daarbinnen weer win2k03as dus het zal dan een beetje omslachtig worden ;)

• THxZ0NE
Kick! ;)

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-03 16:19
Ik had overlaatst iets min of meer vergelijkbaars: ik wou op een schijf die als tweede schijf in een windows omgeving was binnengebracht, een nieuwe win install doen, zonder de schijf te moeten formatteren. Hij weigerde dat gewoon met de boodschap dat hij die schijf niet kon wijzigen. Toen ben ik er op uitgekomen dat die schijf gewoon géén primary partition had, maar dat win alleen een extended partition had aangemaakt.

Ik heb het opgelost door met GParted (de live-usb versie) mijn bestaande extended partition te shrinken en een nieuwe PRIMARY partition aan te maken.

Hoe jij aan die stripe set komt is me echter niet duidelijk...

Vergeet het, heeft er niks mee te maken. Sorry

[ Voor 4% gewijzigd door DexterBelgium op 13-02-2007 16:59 . Reden: Slecht gelezen, sorry ]

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Pagina: 1