Foto opslag op server, welke software?

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:24

HaterFrame

Well... Poo came out!

Topicstarter
Hallo mede tweakers,

Ik heb me vandaag helemaal rot gezocht naar een leuk script/programmatje dat ik kan gebruiken om een centrale database van mn foto`s te maken. Hiermee bedoel ik dat ik de fotos opsla op een centrale server, deze indexeert ze dan en maakt evt. een thumbnail.

Nu ben ik wel wat leuke apps tegen gekomen, alleen loop ik een beetje tegen de prijzen aan. Laten we zeggen dat de meeste over 1000,- waren. Iets wat ik dus helaas niet kan betalen.

Nu vraag ik me dus af of 1 van jullie ideen heeft?

Het programma moet op een server draaien en dus vanaf het netwerk te berijken zijn, moet kunnen omgaan met NEF (nikon) en draaien op windows of een Apache webserver,

Alvast bedankt voor het meedenken :)

I am the great Cornholio!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-01 11:40
Al eens aan Google Desktop Search gedacht?

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:56

Zoefff

❤ 

Ik heb eerder een dergelijk topic gezien. Of dit nu over foto's of muziek opslaan op een centrale server gaat weet ik niet, maar eenzelfde vraag is zeker eerder gesteld. Zal nog eens goed zoeken of ik hem kan vinden :P

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:56

Zoefff

❤ 

Ah, found it @ foto archief met netwerk ondersteuning :P

Er worden wel een aantal suggesties gegeven, maar ik ben bang dat er niet tussen zit wat je zoekt.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

Tsja het is wat je ervoor nodig hebt. Zo`n scriptje is nogal algemeen. Ik gebruik er een die gebruik maakt via php via de command line. Ik weet alleen niet meer zo snel welke. Ik zal morgen wel even kijken welke.

Die regelt niet hoe jij je foto`s maakt of online houd, maar verkleinen kan die wel.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Toevallig laatst gelezen over zoiets in de Computable. Hier staat het artikel. Dat verwijst naar de website van ECXS.nl. Check bijvoorbeeld http://www.ecxs.nl/products.htm en dan PiXL. Het is gemaakt met Filemaker pro...maar als het werk, werkt het :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-12-2025
ik ben zelf ook al een tijd opzoek naar een automatische backup + archief systeem.

Zelf was ik tot de conclusie gekomen dat een goede directory structuur vaak al genoeg is om snel en makkelijk te werken, ik heb nu deze setup en dat bevalt me prima;

- PC met foto's en alle bewerkingsoftware
foto's staan op een aparte HD
- Server die deze HD in zijn geheel mirrored
- Server die deze HD in zijn geheel mirrored en indexeert dmv google search engine

dit werkt snel en makkelijk! het is natuurlijk niet de beste oplossing, maar het werkt wel

belangrijk is dus dat je voor jezelf een goede directory structuur maakt, ik heb zelf gekozen voor:

(jaartal)
(maand)
(fotoshoot naam + datum)
dus:
- 2006
- maart
- 06-03-06 bruiloft oom en tante

Hierdoor kun je heel snel alles vinden!!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Topicstarter
The Eagle schreef op maandag 12 februari 2007 @ 01:09:
Toevallig laatst gelezen over zoiets in de Computable. Hier staat het artikel. Dat verwijst naar de website van ECXS.nl. Check bijvoorbeeld http://www.ecxs.nl/products.htm en dan PiXL. Het is gemaakt met Filemaker pro...maar als het werk, werkt het :)
Dat ziet er intressant uit :)
Punt is dan wel dat ie met NEF (CQ RAW) bestanden om moet kunnen gaan, dat zal er denk ik dan weer NIET inzitten :(

Punt is ook dat er makkelijk mee te werken moet zijn, aangezien als het me bevalt mn vader er ook gebruik van moet gaan maken.

Edit:
Ben vandaag eens verder aan het prutsen gegaan, heb ondertussen een Ubuntu servertje staan met Samba shares. Mijn plan is om nu een programma of een script te zoeken of te schrijven waarmee je makkelijk een batch kunt aanmaken die bestanden naar een net dir. kan kopieeren en evt een programma kan opstarten die van die RAW (of Jpg) bestanden een thumbnail maakt.

Dan ben ik al een stuk verder :)

[ Voor 22% gewijzigd door HaterFrame op 12-02-2007 22:56 ]

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Topicstarter
Het lijkt er op dat dit allemaal erg gemakkelijk kan met InFranView, ik ga me hier morgen eens verder in verdiepen.

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Heb je al naar Gallery / Gallery 2 gekeken? Die heeft imho ook RAW ondersteuning die je optioneel kunt installeren.

==
hoi

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Topicstarter
Eusebius schreef op maandag 19 februari 2007 @ 21:02:
Heb je al naar Gallery / Gallery 2 gekeken? Die heeft imho ook RAW ondersteuning die je optioneel kunt installeren.
Dat kan ik nergens uit opmaken? :/
Link naar de plugin?

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Mmmm ik kan het nu niet terugvinden met de search. Als ik op google zoek met "gallery2 en raw" kom ik op het forum van gallery zelf (!) uit en vind oa Problems processing RAW images. Niemand roept in dat topic "he, kun je raw met gallery bekijken?" maar probeert de TS te helpen. Maw Raw is een bekende functie in gallery. Sterker nog, de post is uit 2005 en het lijkt me onwaarschijnlijk dat ze sinds die tijd deze functionaliteit hebben eruitgesloopt. Wel moet je volgens mij dcraw geïnstalleerd hebben op je server, maar dat moet voor jouw geen probleem zijn omdat je je eigen server beheert.

Nogmaals, vreemd dat ik met de gewone search niets erover kan vinden, maar wel met "The Alseeing" Google ...

[ Voor 10% gewijzigd door Eusebius op 20-02-2007 09:36 ]

==
hoi

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Topicstarter
Hmmm intressant! Bedankt! Ga hier eens verder mee zoeken, maar denk toch dat ik het bij de combi die ik hier boven heb laat. Als alles goed draait maak ik er wel een overzichtje van :)

Pagina: 1