Welke moederbord?? ja.. en newby.. :)

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SimonBenson
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-08 22:51
Na search en allerlei forums langs te zijn gegaan moet ik dan toch maar eens de vraag gaan posten: Welk moederboard heb ik??
Dit krijg ik via amimbid:

AMIBIOS Motherboard Manufacturer Identification
Version 1.1 (04/14/2000) Copyright 2000 American Megatrends, Inc.

This file has recorded information useful in identifying the manufacturer
of this motherboard. The information is listed below:

An AMIBIOS ID String Was Detected:
61-0133-004500-00111111-071595-440LX
-- ---- ------ ------
| | | |
| | | Chipset/BIOS Info
| | Manufacturer ID
| Version Information
Processor & BIOS ROM Information

The Manufacturer Code Detected (4500) Does Not Have A Database Entry.

The Following AMIBIOS Project Tag Was Found: _TG_PPLX0133

De mb zit in een machine die ik 2 jaar geleden bij Dynabite heb gekocht.. ahum.. Er zit een PII266 in met 64Mb .. heeft er verder niets met de mb te maken, maar wellicht dat iemand anders ook zo'n pc heeft gekocht.
Nu wil ik de bios eens gaan upgraden.. moest er toch eens van komen. Heb bij www.ping.be gekeken maar daar ik ook geen fatsoenlijk antwoord.

Please help!!

Alvast bedankt,

Simon

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

American Mega Trends :Z:Z:Z:Z:Z:Z

440LX Intel Chipset

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:56

DJ

Het is dus in ieder geval een 440LX mobo. Dus dat betekent dat je een max FSB (officieel) van 66MHz hebt. Je zou daar in principe dus (met een Slot1 converter) een snelle Celly in kunnen zetten. De vraag is alleen of je BIOS dat ondersteund. Daar zul je een Update voor moeten zien te krijgen.

Als je je Kast opne maakt, staan er dan geen Merk/Type identificatie tekens op? Bouw desnoods je Moederbord helemaal uit je kast. Soms staan dat soort identificatie tekens onderop het Moederbord. Post anders eens een Foto van je Mobo. Van zowel je onderkant en je bovenkant. Misschien dat iemand dat hier herkent.

DJ

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

Verwijderd

Download een proggie hier om te kijken naar de naam van je mobo, meestal wordt ie wel herkend.

Dit is trouwens een willekeurige downloadsite.

• SimonBenson
Thenx Bendertino..!! (FG en DJ natuurlijk ook)
Was dus een Pcpartner LXA800D
Is nu updated.. was ook wel nodig zei die.. :)
Voor de gewone gebruiker is dit een 'gevaarlijke' onderneming, daarom ben ik ook blij met alle tips die binnen kwamen.. :)

Ta, Simon

Verwijderd

KIJK! Dat mobo heb ik dus ook (ff de search gebruiken!*D). Ben met dit mobo voor iemand een beginners systeempje aan het knutselen (moest zo goedkoop mogelijk).
PCPartner.. :r ..LXA800D,LX chipset, 60/66Mhz, slot 1, en een beetje brak, dat wist ik inmiddels al.

Waar ik OOK benieuwd naar ben is het max haalbare processor Mhz-jes dat met de nieuwste bios gehaald kan worden. Zit nu een II 266MMX op, maar wil dit graag opschroeven.
Voor alle duidelijkheid; het mobo is nog niet "actief", om zo maar te zeggen (kan dus niet in de BIOS ff een kijkje nemen).

Weet jij dat inmiddels...'SimonBenson'? Of iemand...

Alvast bedankt!

• Mindfields
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-06-2025

Mindfields

Poor man's Ferrari

Tot PII 333 Mhz. Geen Celerons zo te zien. Misschien wil een BIOS update wel helpen.
Echt duidelijk zijn ze niet op de website van PC Partner. :?

Verwijderd

Bedankt voor de reactie!:)

Nee:( ... http://www.pcpartner.com/ is inderdaad zo duidelijk als een vers citroenkapje. Lekker volledig ook....NOT!:Z

In de handleiding staat inderdaad een max van PII 333Mhz, maar vaak is dit met een bios update te verhogen. SimonBenson had de bios al geflashed, dus hoop ik dat hij inmiddels iets meer weet:? Er zitten 4 jumpers op het mobo voor de cpu speed waarvan volgens de handleiding 5 standen in te stellen zijn (200Mhz-333Mhz in stappen van 33Mhz). Er zijn dus veeel meer mogelijkheden met 4! jumpers. Gelukkig kon ik bij de FAQ op de site meer standen vinden tot een multipier van 8x dus 533Mhz. Maar wat betreft de Host clock...60 en 66Mhz, hoe naar 75Mhz en 83Mhz en ook Celeron CPU's:?

Vragen...vragen...

Verwijderd

Helemaal niemand?....:'(

Ik heb maar 1 jumper voor de Host Clock: 3 pinnetjes (1-2 = 66MHz en 2-3 = 60MHz) Hoe kom ik dan in hemelsnaam aan de 75MHz en 83MHz:? HELP:o

• supakeen
  • Laatst online: 09-09-2025
offtopic:
LOL je heet hetzelde als ik in reallife! :)

Verwijderd

Op zondag 25 maart 2001 21:29 schreef ziemon_ het volgende:
offtopic:
LOL je heet hetzelde als ik in reallife! :)
Nou, geweldig! Leuk voor je!;) Heb ik echt wat aan.

Zit maar te wachten op een oplossing...krijg je dat:Z

• SimonBenson
Op dinsdag 20 maart 2001 20:12 schreef Dreijer het volgende:
Bedankt voor de reactie!:)

Nee:( ... http://www.pcpartner.com/ is inderdaad zo duidelijk als een vers citroenkapje. Lekker volledig ook....NOT!:Z

In de handleiding staat inderdaad een max van PII 333Mhz, maar vaak is dit met een bios update te verhogen. SimonBenson had de bios al geflashed, dus hoop ik dat hij inmiddels iets meer weet:? Er zitten 4 jumpers op het mobo voor de cpu speed waarvan volgens de handleiding 5 standen in te stellen zijn (200Mhz-333Mhz in stappen van 33Mhz). Er zijn dus veeel meer mogelijkheden met 4! jumpers. Gelukkig kon ik bij de FAQ op de site meer standen vinden tot een multipier van 8x dus 533Mhz. Maar wat betreft de Host clock...60 en 66Mhz, hoe naar 75Mhz en 83Mhz en ook Celeron CPU's:?

Vragen...vragen...
Ik was ff bezig met opschonen van m'n pc en toen kwam ik deze ouwe link nog eens tegen. Eerlijk gezegd is die bios flash niet echt nuttig geweest, stabieler is ie niet geworden. Erger ook niet.. :)
Zou je ook graag wat meer info willen geven, kan op dit moment jammer genoeg niet. Heb net een huis gekocht en heb kopzorgen genoeg. Als je er nog steeds mee bezig bent, mail me over 2 a 3 weken maar eens. Zal ik eens kijken wat ik nog te liegen heb.. :)

Verwijderd

Het is een oud topic, maar ja... :P

Familie van mij hebben nog zo'n laser computer. Een 233P. Pentium II 233 Mhz, met 32 sdram, intel 440 LX chipset. Nou heb ik al ff zitten zoeken op die site van pcpartner en ben tot de conclusie gekomen dat naar alle waarschijnlijkheid ik er gewoon een 533 Mhz celeron op kan prikken. Bij de FAQ staan wat nieuwe jumper settings waarmee de multiplier op 8x kan :P. Maar nou is de vraag: wat voor sdram geheugen kan ik er bij plakken? Moet dan 32 SDRAM zijn. Of kan er ook 128 of 64 MB op. Als iemand even zou kunnen helpen, zou ik dat zeer waarderen!! ;)

Verwijderd

Iemand?

Verwijderd

Ik heb zoiets ook nagevraagd voor een ASUS P2L97S, en het blijkt voral revisie-afhankelijk te zijn. Voor oudere revisies zij de mogelijkheden veel beperkter dan voor nieuwere revisies. Ook bij de P2BS was dit het geval. Conclusie: Nieuw moederbord!!!! Duur maar helaas onontkoombaar, gewoon 800 piek weggoooien heet dat, op een machine van 2 jaar oud niet interessant, op een machine die 5 jaar meegaat een normale upgrade.

Verwijderd

Ik heb zoiets ook nagevraagd voor een ASUS P2L97S, en het blijkt voral revisie-afhankelijk te zijn. Voor oudere revisies zijn de mogelijkheden veel beperkter dan voor nieuwere revisies. Ook bij de P2BS was dit het geval. Conclusie: Nieuw moederbord!!!! Duur maar helaas onontkoombaar, gewoon 800 piek weggoooien heet dat, op een machine van 2 jaar oud niet interessant, op een machine die 5 jaar meegaat een normale upgrade.
Pagina: 1