[HP Pavilion DV6137eu] PC recovery alles weg

Pagina: 1
Acties:

• DJ-D_Prime
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-05-2017

DJ-D_Prime

I can do it in the MIX

Topicstarter
L.S.

Gisteren een nieuwe HP Pavilion DV6137eu notebook gekocht. Mooi ding, maar bij het afsluiten was er een fout dat hal.dll corrupt zou zijn. Heb kunnen vinden dat dit een bekend probleem is bij deze notebooks en de oplossing staat op de HP website beschreven, echter heb pc recovery gedraaid in de veronderstelling dat een nieuwe install het probleem wellicht zou verhelpen.

Helaas ben ik nu verder van huis, omdat bij het booten na het POST screen alleen nog staat:

"missing operating system"

Met andere woorden; het lijkt erop dat de verborgen recovery partitie ook weg is of in ieder geval niet benaderbaar. Omdat ik de notebook pas heb en niet gedacht had dat pc recovery gevaarlijk zou zijn heb ik nog geen recovery DVD's gebrand.

Heb ook de op dit forum genoemde F11 en/of F12 indrukken tijdens POST geprobeerd, maar de computer herinstalleert zichzelf niet.

Iemand een idee wat er aan de hand is? Ik ga in ieder geval morgen de winkel bellen, maar wil graag zoveel mogelijk info verzamelen.

bij voorbaat dank,

Primus

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kijk eens wat er nog aan partities op het ding staat? Misschien is alleen de partitie tabel corrupt waardoor hijd ie verborgen partitie niet meer vind. Mochten er geen partities meer opstaan dan weet je dat je dat het weinig zin heeft om op zoek te gaan naar data op zo'n partitie

• DJ-D_Prime

DJ-D_Prime

I can do it in the MIX

Topicstarter
hoe kan ik dit bekijken/verhelpen?

via de BIOS ofzo?

• DJ-D_Prime

DJ-D_Prime

I can do it in the MIX

Topicstarter
Heb bij de winkel met de daar voorhande recovery DVD's alles weer kunnen installeren. Schijnbaar is bij het eerste keer starten van de laptop de recovery partitie niet goed aangemaakt. Dit kan schijnbaar wel eens voorkomen bij HP laptops

Een tip voor eenieder met een HP PC (of een ander merk waar geen CD/DVD meer bijgeleverd is) maak zo snel mogelijk je eigen recovery DVD's!

hier mag een slotje op