[Vista] Performance problemen Winrar/Grabit

Pagina: 1
Acties:

• Gem
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-03 21:46
Ik heb nu sinds een week Vista Business 64-bit draaien. Werkt aardig goed maar de performance van Winrar(3.70b3) / Grabit is heel slecht. Een DVD "rarren" duurt gewoon 50min en dan worden bijde cores van mijn 4200+ AMD 95-100% benut. Grabit decode performance is ook slecht , ik heb de cache folder op mijn C: (S-ATA2 320gig Barracuda) staan en op een externe USB schijf de download folder. Op XP kon ik altijd gewoon gamen tijdens het downloaden en was er van een queue nauwelijks sprake maar nu worden zelfs 15mb files in de queue gezet en gaat m'n HD als een gek tekeer.

Ik heb echt geen idee wat het probleem is , m'n barracuda krijgt een 5.8 van die Windows test en ook een HD-Tach geeft normale cijfers (ook op de externe schijf).

Specs:
4200+ X2 AMD
Asus A8N32-SLI Deluxe (15.00 Nforce4 drivers)
Seagate Baracuda 7200.10 S-ATA 2
2 gig OZC iets....

• Skywalker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-02 08:46

Skywalker

Use the force Luke!!

Dat probleem snap ik ook niet. Ik heb dan een Intel en de Ultimate X64 editie, maar beide programma's die je noemt lopen bij mij gewoon lekker snel.

Staan beide cores ook echt op 100% te stampen? Misschien proberen om de progs in comptabiliteits mode te draaien?

May the force be with you!!

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:01
Grote kans dat Vista nog steeds met fetching bezig is.

Bij mij heeft het een week geduurd voordat me machine weer terug ging op een rustig werktempo, want zelfs als ik niks aan het doen was de cpu belasting z`on 75% a 85% en sinds vrijdagavond is dat opeens weg.

geen idee of dat fetching uit kan maar probeer dat eens.