Toon posts:

Welke Linux op P3 600mhz

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb 0,0 verstand van Linux, dus misschien kom ik dom over
Ik draai al vanaf Windows 3.xx en MSDOS 6.xx op Microsoft

Wil nu toch eens kijken of de verhalen waar zijn dat die pinguin sneller is dan t spul van Billy

Wat zouden jullie me aanraden om te instaleren op een test laptopie Pentium 3 600Mhz met 128 MB geheugen
Heb al van alles gelezen Redhat en Suse maar wat zou lekker draaien hierop, wil er zometeen al aan beginnen eigenlijk

Thanx

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online

aerofreak

Steve Jobs

kubuntu is niet zo zwaar gebruikt alle snel heid volgnes mij is perfect voor oudere pcs, kreeg dit ook te horen toen ik met het zelfde probleem zat :)

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd

Topicstarter
Oke thanx ik ga daar ff struinen :)

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Het grote welk OS ( bijvoorbeeld linux distro) topic deel 7 :> </spuit11>

En je bent niet de enige die de hele MS-riedel heeft gehad hoor ;) (valt in de categorie nutteloze info en is geen reden/excuus om geen verstand van linux te hebben 8))

Je zult waarschijnlijk uitkomen op een distro die XFCE gebruikt (of fluxbox).
kubuntu is niet zo zwaar gebruikt alle snel heid volgnes mij is perfect voor oudere pcs, kreeg dit ook te horen toen ik met het zelfde probleem zat :)
KDE op een machine met deze specs _/-\o_ Gnome is ook een no-go.

0.0

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
zo ongeveer iedere linux gaat daar wel op draaien alhoewel de recente redhat versies wel bij het booten aangeven dat 128MB een beetje aan de krappe kant is

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Ubuntu (Gnome uiteraard, kan niks aan tippen) draait prima op mijn Celeron 633. DIt is het enige OS dat TVrips van bijv. Battelstar Galactica vloeiend op dit oude bakkie af kan spelen. ZIt 160MB geheugen in, dus ik vind het een klein wonder.

Ubuntu FTW.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Ik zou zelf ArchLinux aanraden (http://www.archlinux.org/). Een zeer lichte en snelle distributie waar je eigenlijk alle kanten mee op kan. Ik draai het op dit moment zelf ook i.c.m. Gnome, maar ik zou een lichtere WM / DE kiezen voor jouw machine.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Hier is een speciaal topic voor :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.