Toon posts:

HD film via pc op TV?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben in het bezit van een full HD tv. als ik een testfilm van het internet haal en deze afspeel met mijn pc.welke is gekoppeld aan mijn tv middels digitale aansluitingen. heb ik dan ook de volledige HD kwaliteit op mijn tv?

• Depress
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-04 12:04
Wanneer deze in de mpeg-2 codec zit wel. Meestal zie je de xvid/divx versies, deze zijn een deel gecomprimeerd.

• gerre22
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-03 21:40
probeer het en kijk hoe het eruit ziet.
als er downscaling gebeurt merk je dat wel denk ik zo.
Kan eventueel de grafische kaart zijn die niet mee wil, kwestie van het niet te willen / kunnen afspelen.
Maar jah, kan ik niks over zeggen aangezien ik niks weet over je systeem hé!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ligt aan de res die je draait op je TV. Ik draai hier met een 32" TV op 1360x786 en kan dus gewoon 720p afspelen.

[ Voor 7% gewijzigd door PilatuS op 11-02-2007 21:28 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:32

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 21:25:
ik ben in het bezit van een full HD tv. als ik een testfilm van het internet haal en deze afspeel met mijn pc.welke is gekoppeld aan mijn tv middels digitale aansluitingen. heb ik dan ook de volledige HD kwaliteit op mijn tv?
Als je je PC op minimaal 720x1280 hebt ingesteld, heb je gewoon HD kwaliteit.
Depress schreef op zondag 11 februari 2007 @ 21:27:
Wanneer deze in de mpeg-2 codec zit wel. Meestal zie je de xvid/divx versies, deze zijn een deel gecomprimeerd.
Ja en dat maakt dus geen zak uit. HD-DVDs en Blu-Ray;s zijn ook gecomprimeerd. Xvid en Divx zijn zelfs betere codecs (bij gelijke bitrates!) dan Mpeg2.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Je wilt geen uncompressed video afspelen :D.

1920x1080 bitmap = 6mb
24 frames per seconde

6x24 = 144 mbyte/s. Oftewel 1152mbit/s. Ter vergelijking. Een DVD is tussen de 4 en 9mbit. Een HDTV uitzending tussen de 10 en 20. De rips van HDTV hangen rond dezelfde bitrate als DVD alleen met een veel effectievere codec. HDDVD is 15-25mbit oid.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de nieuwste pc van de aldi met een HDMI uitgang. Ik heb inderdaad niet heel erg veel verstand hiervan. maar ik wil graag wten hoever een hd film van microsoft komt. middels mijn pc en tv.

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 23:33

FaceDown

Storende factor.

Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 22:31:
ik heb de nieuwste pc van de aldi met een HDMI uitgang. Ik heb inderdaad niet heel erg veel verstand hiervan. maar ik wil graag wten hoever een hd film van microsoft komt. middels mijn pc en tv.
Lijkt me dat die wel een HD filmpje af moet kunnen spelen.

Groetjes, FaceDown.

Pagina: 1